Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
M3 CSL
1, 2, 3   >>
5631 besök totalt
Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 719


Trådstartare
M3 CSL

BMW börjar lätta på locket.






janne nagy

_________________


Jan Nagy
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



J-gt snygg är den i vilket fall som helst! thumbs up
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42383

Forumägare
Forumägare

Hur är taket gjort egentligen?

_________________
Magnus Thomé
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2558



Janne: Jag kan inte förstå hur du kan tveka

_________________
J0hanC@rlström

BMW i4 M50
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2639



otroligt läcker!
Hur står sig en sån här mot en GT3-a?

_________________
--
Citera
Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 719


Trådstartare
Vet ej ang. tider. Men den ser ganska ömtålig ut imo.

janne nagy

_________________


Jan Nagy
Citera
Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 719


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Hur är taket gjort egentligen?


Kolfiber. - 6Kg Eller var det +60Kkr

janne nagy

_________________


Jan Nagy
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Kommer kolfibern i taket att vara synlig på produktionsbilarna?

_________________
Anders Dauner
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13526



Snygg bil med kolfiber tak.... fast jag gillar inte biltypen...


Blir ju bara av med körkortet i sån där.......
Bättre att åka skramlig jeep där komfort spärren slår till vid 130

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



ARGH! S*tan va läcker den var! thumbs up thumbs up Varför kan man inte vara färdigutbildad civilingenjör nu istället för om 2-3år Aja...då har dom iaf förhoppningsvis kommit ner lite i pris...

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 3027



Eriksson skrev:
Varför kan man inte vara färdigutbildad civilingenjör nu istället för om 2-3år Aja...då har dom iaf förhoppningsvis kommit ner lite i pris...


Känner igen problematiken jag med. Men om tre år så...
Kolfiber är tufft Klar mycket läckrare än den vanliga m3:an.

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



KÖP!

I övrigt håller jag med övriga, bilsuktande, studenter angående antalet år kvar tills man är ute på grönbete igen... *suck*

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13526



AL skrev:
KÖP!

I övrigt håller jag med övriga, bilsuktande, studenter angående antalet år kvar tills man är ute på grönbete igen... *suck*


Äh erkänn AL .... Om tre år när du är klar student... så har du indoktrinerats så mycket av ditt nuvarande raceteam att din drömbil då är en Saab 9-5 Kombi med hundgaller och velourklädselöverdrag

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Fredrik - SLC skrev:
AL skrev:
KÖP!

I övrigt håller jag med övriga, bilsuktande, studenter angående antalet år kvar tills man är ute på grönbete igen... *suck*


Äh erkänn AL .... Om tre år när du är klar student... så har du indoktrinerats så mycket av ditt nuvarande raceteam att din drömbil då är en Saab 9-5 Kombi med hundgaller och velourklädselöverdrag


Hahahahaha Den var snygg den... Bjuder på det!

Har faktiskt börjat komma dit i livet då man tittar efter "praktisk bruksbil med vettiga omkostnader" för att få mer över till en leksak...typ CSL eller/och en racer. (Läs: M3 Grp.A -87 till -92)

Hörde jag 9-3 SportCombi 4X4... Om det nu kommer ngn sådan i framtiden...

Återlämnar härmed tråden till Janne och hans CSL.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



Vad jag skulle önska mej är en M3 CSS (Club Sport Snik) där man tagit bort allt komfortfjoll från vanliag M3, precis som man ju gjort på CSL. Men sen låtit bli att hänga på en massa fördyrande grejs (som kolfibertaket), stolarna kan vara i glasfiber o.s.v. O.s.v.

och så skulle priset vara 100 kilo kronor MINDRE än vanliga M3 thumbs up

Men så kommer det ju inte att bli... Dream on.

JohanR

_________________
Johan Rådlund
Citera
Mattias Hellöre
Insjön
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1084



JohanR skrev:
Vad jag skulle önska mej är en M3 CSS (Club Sport Snik) där man tagit bort allt komfortfjoll från vanliag M3, precis som man ju gjort på CSL. Men sen låtit bli att hänga på en massa fördyrande grejs (som kolfibertaket), stolarna kan vara i glasfiber o.s.v. O.s.v.

och så skulle priset vara 100 kilo kronor MINDRE än vanliga M3 thumbs up

Men så kommer det ju inte att bli... Dream on.

JohanR


Det finns ett sätt: Köp en ganska bedagad M3 av tidig årsmodell med bra motor och riv ur det du inte vill ha och då har du en såkallad Club Sport edition.

Men vill du ha en ny bil?, då blir det lite svårare men inte omöjligt.

_________________
Kör cheva numer.
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens

Dum fråga kanske, men hur gör man för att komma in i baksätet? Stolarna går väl inte att fälla? Skjuts de bara fram?
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Elise skrev:
Dum fråga kanske, men hur gör man för att komma in i baksätet? Stolarna går väl inte att fälla? Skjuts de bara fram?

Samma fråga ställde jag mig!
Familjefar som man är, så funderar man ju på om man kan få familjen med sig i bilen.

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



Citat:

Det finns ett sätt: Köp en ganska bedagad M3 av tidig årsmodell med bra motor och riv ur det du inte vill ha och då har du en såkallad Club Sport edition.



och då spar man dessutom mer än 100,000:-

Det är väl möjligen då kombinationen "bedagad" och "bra motor" som kan vara svår att hitta. Dessutom är det så att om jag köper en begagnad bil så är det nästan garanti på att något vitalt rasar

JohanR

_________________
Johan Rådlund
Citera
Mattias Hellöre
Insjön
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1084



JohanR skrev:
Citat:

Det finns ett sätt: Köp en ganska bedagad M3 av tidig årsmodell med bra motor och riv ur det du inte vill ha och då har du en såkallad Club Sport edition.



och då spar man dessutom mer än 100,000:-

Det är väl möjligen då kombinationen "bedagad" och "bra motor" som kan vara svår att hitta. Dessutom är det så att om jag köper en begagnad bil så är det nästan garanti på att något vitalt rasar

JohanR


Nja, hittade en fin M3 optiskt sett ur en datorskärm för 345.000 kr med 3600mil på mätaren, jag tror att man inte behöver oroa sig så mycket ang. ras trots M3 E46 motorn har haft problem med vevlagren men det är åtgärdat nu.

Du får en väldigt vass bil för runt 355.000 kr importerad o klar mot vad ud får betala för en ny M3 eller en CSL, riv ur allt du inte vill ha och byt dörrar, motorhuv, bagagelucka mot kolfiber el glasfiber då tjänar du troligtvis mer vikt än vad CSL gjorde.

_________________
Kör cheva numer.
Citera
Bilder o videos
M3 CSL
1, 2, 3   >>
5631 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande