| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
M3 CSL
|
5631 besök totalt |
|
|
||||
|
Snygg bil med kolfiber tak.... fast jag gillar inte biltypen...
Blir ju bara av med körkortet i sån där.......
Bättre att åka skramlig jeep där komfort spärren slår till vid 130
|
||||
Känner igen problematiken jag med. Men om tre år så...
Kolfiber är tufft Klar mycket läckrare än den vanliga m3:an.
_________________ Renault 5 GTE -88 |
||||
|
KÖP!
I övrigt håller jag med övriga, bilsuktande, studenter angående antalet år kvar tills man är ute på grönbete igen... *suck*
|
||||
Äh erkänn AL .... Om tre år när du är klar student... så har du indoktrinerats så mycket av ditt nuvarande raceteam att din drömbil då är en Saab 9-5 Kombi med hundgaller och velourklädselöverdrag
|
||||
Hahahahaha Den var snygg den... Bjuder på det!
Har faktiskt börjat komma dit i livet då man tittar efter "praktisk bruksbil med vettiga omkostnader" för att få mer över till en leksak...typ CSL eller/och en racer. (Läs: M3 Grp.A -87 till -92)
Hörde jag 9-3 SportCombi 4X4... Om det nu kommer ngn sådan i framtiden...
Återlämnar härmed tråden till Janne och hans CSL. |
||||
|
Vad jag skulle önska mej är en M3 CSS (Club Sport Snik) där man tagit bort allt komfortfjoll från vanliag M3, precis som man ju gjort på CSL. Men sen låtit bli att hänga på en massa fördyrande grejs (som kolfibertaket), stolarna kan vara i glasfiber o.s.v. O.s.v.
och så skulle priset vara 100 kilo kronor MINDRE än vanliga M3 Men så kommer det ju inte att bli... Dream on. JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
Det finns ett sätt: Köp en ganska bedagad M3 av tidig årsmodell med bra motor och riv ur det du inte vill ha och då har du en såkallad Club Sport edition. Men vill du ha en ny bil?, då blir det lite svårare men inte omöjligt. _________________ Kör cheva numer. |
||||
Samma fråga ställde jag mig!
Familjefar som man är, så funderar man ju på om man kan få familjen med sig i bilen.
_________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
|
||||
och då spar man dessutom mer än 100,000:-
Det är väl möjligen då kombinationen "bedagad" och "bra motor" som kan vara svår att hitta. Dessutom är det så att om jag köper en begagnad bil så är det nästan garanti på att något vitalt rasar
JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
Nja, hittade en fin M3 optiskt sett ur en datorskärm för 345.000 kr med 3600mil på mätaren, jag tror att man inte behöver oroa sig så mycket ang. ras trots M3 E46 motorn har haft problem med vevlagren men det är åtgärdat nu. Du får en väldigt vass bil för runt 355.000 kr importerad o klar mot vad ud får betala för en ny M3 eller en CSL, riv ur allt du inte vill ha och byt dörrar, motorhuv, bagagelucka mot kolfiber el glasfiber då tjänar du troligtvis mer vikt än vad CSL gjorde. _________________ Kör cheva numer. |
||||
![]() |
Bilder o videos
M3 CSL
|
5631 besök totalt |