| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche GT3 - 2001
|
1, 2 >> 7198 besök totalt |
|
Porsche GT3 - 2001
Min nya extrabil som köptes av Porsche (skönt med alla garantier) i november. Det är en 2001:a med 480mil(!) på mätaren vid leverans som nu står och myser i mitt garage under ett överdrag och väntar på våren. Får väl se om det införskaffas några roliga grejor till våren. Ett besök hos Manthey är inplanerat i vår då det är dags på en Spa resa
Lägger upp bättre bilder framåt våren
_________________ mvh Philip Lundh |
||
|
Mycket fin bil!
När det gäller vinterbilar så borde väl turbon vara bättre då man även får lite effekt på framhjulen. Det rullade en 996 Turbo i Stockholm som det satt 4 stycken extraljus i fronten på och som även var dekalad längs sidorna med nånting liknande, "official Wintercar 2004" och sen var det massa Harley Davidssondekaler på bilen. Det måste vara kul Bara en liten OT fråga: Hur är man nära kusin? _________________ Jonas Edling |
||
Där jag bor finns det en traktorsdäckshandlare som åker med sin 996turbo dagligen, året runt. Trevlig tjänstebil mao. Eftersom jag bor på småländska höglandet är de ju dessutom ofta snö på vinterhalvåret. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||
|
Tack för alla komplimanger
Bilen har dock inte ägts av någon i Jönköping innan. Det var ett långt letande iaf innan man hittade denna bil hos Porsche. Jag köpte den samma dag som den blev till salu. Hoppas vi ses på någon banträff i vår/sommar
||
|
Re: Porsche GT3 - 2001
Trevlig bil det blev. Tänker du låta Manthey göra något trevligt med bilen?
Ps. Glöm inte att svänga ut på Nordslingan när du ändå är hos Manthey.
_________________ Anders Dauner |
||
Man är ju lite rastlös och läser om så många roliga bilar (i mitt fall GT2) men jag har nog nästan bestämt mig för att ta bort annonsen, letade som sagt länge innan jag hittade denna GT3. Varför Gustav säljer sin får han själv svara på
Anders, lovar att jag inte ska glömma att ta en vända på ringen
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche GT3 - 2001
|
1, 2 >> 7198 besök totalt |