Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3672 besök totalt |
Is racing bil
har fått låna en bil av en trevlig själ uppe i Lappland, Björn Eriksson ![]() Så nu äre racepålördag...... ![]() ![]() |
||||
|
||||
Tackar alla......
fast själv har jag mest förhoppningen att komma runt med hel bil, då den bara är lånad....... så några resultat siktar jag inte på..... men kul ska det bli.... Åker nu om några timmar, så ni får rapporter över telefoninlämning då jag lär knappast komma åt nätet på ett par dagar. |
||||
Har kommit fram och hittat en dator
![]() och hittills kan man sammanfatta allt kort och kärnfullt..... KALLT ![]() ![]() |
||||
|
||||
Re: Is racing bil
Ser på bakre sidorutorna att det trimmats lite extra, namndekalen gör väl en hel del för acc och toppfart. _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||||
Sjjjjyssssh men jag har fusktränat lite.......
Det var tydligen helt ok att köra banan lite innan med vanlig bil så länge som man hade bara svensson-däck på....... så nu har jag kört banan och det är SKITKUL ![]() ![]() Banan är ganska kort mot vanlig racing.... dvs en lång och BREEEED startraka (30m) som slutar med en LÅNGLÅNGLÅNG högerkurva som till sist nyper rätt ordentligt och då smalnar banan av till endast 20 meter ![]() ![]() ![]() Så nu ser vi fram emot morgondagen och se om man har någon bil som startar i kylan.... ![]() |
||||
Jo det var tänkt det från början..... men pga SBF briljanta ändring på vagnboksförfarandet så gick det inte att få fram en vagnsbok på 1 vecka (byråkrati i sin sämsta form) och därför vart det nära att det inte blev någon tävling alls för mig. |
||||
Efter att ha fått livereferat från ett av träningsvarven kan jag meddela att Fredrik numera är full av beundran för STMs envetna arbeta med att bygga racebil av Saaben.
"Åhh, j-la skitbil" "Det understyyyr" "Huh, nu släppte framhjulen igen" ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
![]() ![]() ![]() |
||||
Med rätt kunskap och kontakter ser man till att kunna stänga av sådantdär fiktivt som inte gagnar raceframfarten... ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3672 besök totalt |