Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2469 besök totalt |
Missa inte det här med hjälmköpet nu!!
Tyvärr blev det lite manfall vid beställningen av hjälmar så det braiga priset blev lite väl braigt när det visade sig (just nu iaf) att bara 12 pers som skulle beställa och inte över 20 som det pratades om när priset sattes. Inget fel i att inte alla skulle ha, verkligen ABSOLUT inte!!! Men jag ville bara sparka för möjligheten en gång till :attention att ska du köpa hjälm så slå till nu. Forsman sa att de rabatterat runt 8000 spänn till det här gruppköpet! Räkna själva o så men om du är intresserad så kontakta Daniel NUUUUU! ![]() F.ö: så bjussar jag på reklamplats på förstasidan till Forsman för att de ska hålla sig till det här braiga priset trots att det blev för få.... ![]() _________________ ![]() |
||
Här är de två trådarna med info som jag hittar iaf:
https://rejsa.nu/?forum/viewtopic.ph https://rejsa.nu/?forum/viewtopic.ph _________________ ![]() |
||
ok
Jag har svar på mina frågor. Måste be till pengaguden nu. Återkommer när jag fått svar ![]() ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
Anmä dig till mig med namn modell och storlek och om du kan hämta i butik. Skicka PM. mvh Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||
Jo...men jag tror jag har svårt att motivera utlägget nu, när behovet inte finns förrän nästa år som bäst (tills dess har jag en icke SBF godkänd hjälm, plus att jag i år inte har någon bil sannolikt)...jag tror jag avvaktar.
![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
Jag ska ha en hjälm.......men det gör inte mej något om det blir efter månadsskiftet...
![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Jag har läst lite om de som har skadat nacken pga av för tung hjälm och jag har börjat förstå att det är allvar. Tillbuden verkade främsta ha varit vid konbanekörning men risken borde ju vara minst lika stor vid bankörning vilket jag är mest intresserad av.
I somras körde jag med en 1250g crosshjälm. Hade tänkte göra det i sommar oxo men nu börjar jag tänka om. Även om ekonomin är tight så vill jag inte behöva ångra mig resten av livet för att jag var snål, om det skulle hända något. Hur lång tid har jag på mig att bestämma mig? Jag vet inget om hjälmar men modell G6 verkar vara en bra budgethjälm för täckta bilar. Korrekt uppfattning? MVH Andreas |
||
G6 är ingen budgethjälm, utan snarare top-of-the-art/state-of the-line ![]() mvh Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||
Hej,
är det för sent att anmäla sig? Har försökt PM Daniel, men det verkar som om mina PM fastnar i utkorgen?? om det inte är det så har jag några frågor: - hur vet man storlek om man inte har någon hjälm innan? Finns det någonstans man kan prova i GBG-området? - Vad är det för skillnad på en G6 och en race hjälm typ G18? det är ju rätt stor skillnad på pris (2300:- mot 700:- original pris) Race-hjälmen är ju tom lättare... _________________ ![]() Miata ND -17 & Ford Focus -05 Över 60 och leker fortfarande med bilar |
||
Jag var hos Forsman i går.........och hämtade en hjälm......missade Janne N med en timme.
Jag var endå i Huddinge....och nu slapp jag fraktkostnaden ![]() Blir det några diskutioner om att jag hämtade min hjälm för tidigt.......så löser vi det då.... ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
|
||
Jag ringde precis, och har de din storlek hemma löser det säkert det åt dig....men jag som behövde en XL hade mindre framgång - och det är mer än lovligt osäkra leveransbesked.
Så jag som behöver en hjälm NYSS tog och handlade på KH för betydligt mer slantar. ![]() Surt. /J |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2469 besök totalt |