Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 4493 besök totalt |
Hot-Hatch Duell i Bilsport SS - 10 Sept
Nu verkar det vara så gått som klart att det blir en kul "hot-hatch" duell i bilsport SS i sommar (10 sept är datumet preleminärt satt till). Duellen kommer troligvis att bestå av 3 moment: Bilsport SS 201m rattlås Konbana ritad av Gullabo Vad tror ni? Bu eller bä? Vilket märke/bil blir först under 1.30? ideér? tankar? Själv tycker jag att vi först och främst ska ta med "gatbilar" Alltså bilar som är skattade och besiktade. Själv klart ska det vara en Hot-hatch (2 dörrar + combi-coupé) Ex Mini, Clio Sport, Honda CTR m.fl. Blir nog kul ![]() |
||||||
Skoj!
Fram för fler nya Hot Hatches... de var ju så vanliga på 80 och 90 talet, så varför inte ha lite fräcka reportage om dem nu med? Hoppas bara att Astra GTC får vara med också. ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
Hur var det nu... räknas 924:an som Hot Hatch? Den har ju 2 dörrar och (halv)combi-coupé... vore kul att vara med på SS någon gång...
![]() |
||||||
Fanken du han före mig, tänkte föreslå M-Coupe ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||||
Re: Hot-Hatch Duell i Bilsport SS - 10 Sept
VW Golf givetvis.....!!! ![]() Är det meningen att Gullabo ska köra eller bilen ägare? med tanke på hur långsamt Gullabo brukar köra Golf mkIV så...... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Hehe många förslag, men lite av grejen med hot-hatch e väl felhjulsdriften (aka grävlingsdriften
![]() Det är nog tänkt att ägarna själva ska köra, eventuellt kanske också gullabo skulle medverka på ett hörn. Jag har inte haft hela kontakten med bilsport utan har pratat med han som sköter kontakten. |
||||||
Såklart ska "ägarna" köra sina bilar. Du var ju toksnabb i SS... ![]() |
||||||
Kommer nog med en trevlig MINI som fått större bromsar, Yokohama 048:or, diff m.m. sen förra året som jag tror kan bli lite jobbig. ![]() |
||||||
Men då blir det ju inte så mycket test av vilken bil som är snabbast... kan ju skilja mycket mellan förarna... men helt klart är det ju roligast att få köra själv! |
||||||
En diff skulle göra stor skillnad på min tid. Både vid utfarten och vid vändning så tappar jag mkt tid..... ![]() Men tyvärr så finns ingen budget för det ![]() Hmmmm, hur mkt inredning måste man ha kvar.......... ![]() ![]() _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Precis. ![]() |
||||||
![]() |
||||||
Vet att det är eviga diskussioner om det där. Min egen bil är egentligen inte besiktningsbar (dock gick den igenom som den står nu för ett par månader sen, dom frågade om ställbara fjäderben var orignal på minin ![]() |
||||||
Jag tycker att det ska vara ett krav att bilen används året runt i regn och snö som brux/shoppingbil av respektive flickvän/maka/pojkvän/make. ![]() ![]() Beträffande modifieringar och "gat-bils-skick"... Förhoppningsvis finns det åtminstone några i Bilsports läsekrets som är så mogna att de fattar bilarna kommer att prestera ganska olika tider. En original 206'a eller Clio blir rätt avhängd av en all-out preparerad Cooper, Type-R eller 1.8T, så är det bara. ![]() |
||||||
Hmm vi får se hur det går med anmälningar. Intresset verkar vida överstiga antalet platser. Får ta upp det med bilsport sedan.
Från början var följande "klubbar" påtänkta. coopersweden cliosport.nu Peggut SC ![]() Hondaklubben WV GTI antalet platser är satta till 3-4 per klubb (fler = mindre körning) Men jag får prata mer med han som har hand om kontakten med bilsport om hur det är tänkt. |
||||||
Tävlar Opel Kadett i en annan klass? (1.28 nånting som bäst så de kanske går i racerbilsklassen) Min Kadett är förövrigt strikt gatlegal och besiktigad om vi undantar ett trimchip. Finns det möjlighet att vara med blir jag jätteglad. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||||
Annan klass? Borde det inte vara om det inte är rena tävlingsbilar. Intresset verkar som sakt stort så vi får se hur det löser sig. En tanke tidigare har varit att ta med relativt nya bilar. Men som sakt tror inget är jättespikat förutom att det blir av. |
||||||
ok, det låter ganska vettigt. Det hade iofs varit kul att jämföra "Gti-bilar" från olika generationer men det är ju en helt annan idé som nog förutsätter relativt standardskick för att ge något av värde. *Hjälp, Kadetten kom faktiskt -85. Det är snart en veteranbil...* _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||||
du glömde TOYOTAKLUBBEN - Corollan är ju världens mest tillverkade bil... (tror jag) & jag vill ju vara med...... Såklart ! MVH/ .........k skattad & besiktigad. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 4493 besök totalt |