Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (4837 totalt) |
Nu blir jag ju sugen på att fixa klart min bubbla!
Lennart, är det en 1500, 1968 års modell? Själv har jag en (två) 1302:a i samma rejsigt babyblå kulör! _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Jag lånade fars bil inför resan, men jag tror att det var en 1300/68 den gick aldrig bra så han köpte en 1500/69 i stället. Men jag kan minnas fel ![]() ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Ahh!!! Vilken vagn, vilken skönhet! ![]() och med extraljus infällda i stötfångaren. ![]() EDIT: Är bilden tagen i Rödby förresten? _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Ja bilden är från Rödby. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Jättekul att se!
![]() Ni hade ju t.o.m. hjälm på er... Och så tycker jag mig skymta en halvbur också. ![]() Så här ser min ut. Ungefär samma markfrigång som din... Ser nästan klar ut va? Problemet är ju att karossen "råkade" lyftas från plattan, så nu har jag en rostfri uppsvetsad och lagad platta här hemma i garaget och en babyblå kaross en mil bort som bör lämpas på närmaste skrot. ![]() ![]() ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
En original 1300 som 1972 lämnade sina modiga 44 hk. När jag körde med den så tror jag nog att det bara var ett 30-tal kvar. Den gjorde iallafall 80 i stark motvind. ![]() Till den andra bilen har jag en 1600, men den har jag aldrig haft igång. Blir det något av projektet så blir det inhandling av en färdigrenoverad vässad maskin. En tråd som kanske borde splittas Magnus? _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Brorsan hade ett antal folkvagnar på 60-talet och jag minns så väl när han var ute och körde med en utan framskärmar, när höger framhjul lossnade och flög väldigt högt och långt!!! ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Min farsa hade en hoper typ 3 Variant på sextiotalet. Fast då var det inget man skrävlade om inför kompisarna vars farsor hade Amazon, Opel Rekord och annat med högre status, som man tyckte.
Mest intressant var variationen på värme mellan olika exemplar, i en del kunde man faktiskt köra utan Ebersprächer, i andra fick man ha den på jämt. Med en karaktäristisk lukt som följd. JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
Ljuva bilder!!
Vad kan man säga, värdens bästa bil eller? Min är lite motorsvag dock. 30 hästar fanns tillgängliga 1958 men nu är det nog inte så många kvar i fållan. Fast den gjorde 115km/h på mätaren! En ny motor är under uppbyggnad. Knappt en enda orginaldel kommer att behållas. High performanceska det vara. ![]() ![]() _________________ //Mattias Gripenland |
||||
Nu blir man all bra sugen på att fixa upp sin egen bubbla.
Lite info. En st. 1500 -69 som en gång i tiden "Cal-lookats" dvs. ingen krom inga stötfångare mm.mm. Tyvärr lyckades lite vådliga vinterfärder med att buckla till ena framskärmen. Färgen är för övrigt matt grå. Färgen brukar kompisarna kalla "nazigrå" Det följde även med två dödskallar med röda ögon som sitter i ventilationshålen... Bilder kommer. |
||||
61:ans låda är lite klen tror jag. Nyare lådor ska dock hålla till en 150hk lite beroende på körstil. Över 100hk bör man skaffa kraftigare koppling men det är lätt att få tag på. _________________ //Mattias Gripenland |
||||
61 kom den helsynkade lådan. Dessutom hottade man motorn till 34 kusar. Jo, ettan är osynkad i min låda. Tvåan är nästan osynkad den med pga kass synkring ![]() _________________ //Mattias Gripenland |
||||
Riktiga män kopplar INTE! Dessutom kör dom sexväxlad sekvensiell låda och växlingsknappar i ratten ![]() Eller så kör dom luftkylt ![]() _________________ //Mattias Gripenland |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (4837 totalt) |