Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
e21 gr 5
1, 2   >>
10768 besök totalt
slaup
finland (edsevö)
Här sen Aug 2005

Trådstartare
e21 gr 5

hej drömmer om att bygga en e21 gr 5 kopia eller meer look! men de verkar vara omöiligt att hitta kaross serien breddningar å spoilrs hela köret.
undrar om nån här har nå ide var man skulle kunna hitta såna till salu , eller gjut formar man skulle få låna/ hyra

motor er tänkt att bli en vass m10 turbo thumbs up

taksam för alla svar mvh: tomas

Stockholm
Här sen Jul 2004

Mantorp
Här sen Nov 2002

Länken går till en 320...

Din bild visar en 02:a Hobbe...

Riktigt trevliga bilar är det i vilket fall.

Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Andreas,
Länken är till en E21:a som ska föreställa en BMW 320 Grp.5

02:an råkade hänga med. Jag ville försöka hinna svara före dig....

Mantorp
Här sen Nov 2002

Hobbe skrev:
Andreas,
Länken är till en E21:a som ska föreställa en BMW 320 Grp.5

02:an råkade hänga med. Jag ville försöka hinna svara före dig....

Japp, 320 Grp.5. thumbs up

I övrigt är du för slö...

Bladh
Hagelstorp
Här sen Jul 2004

Du är inte den enda som drömmer om en sådan.
Har funderat på att gjuta ett sådant kit själv. Blir nog någon gång inom de närmsta 10 åren

Såg att någon i FINLAND sålde ett kit tillverkat i aluminium för strax över 10 000:-. Men det är nog några år sedan. Det ska finnas i glasfiber i Tyskland.
Får du tag på det, tipsa mig också!

Vespa PX 200 -83
Vespa P200 -80
Mazda MX-5 -91
Mitsubishi Pajero -15
Citera
slaup
finland (edsevö)
Här sen Aug 2005

Trådstartare
en bekant till mej. haar formar til framskärmar å framspoiler men inget annat, så de går att fixa, men bakskärmarna å bak spoilern finns ej!

var ska man hitta tidsenliga fälgar till ett sånhert bygge, behöver ju minst vaa 10-12 tum breda samt 16-18 tum > å helst 4x 100 el 5x120 för bilen er ju tänkt att den ska bli besiktigad för gatan å!!! thumbs up

Nybro
Här sen Jan 2004

Här har du ditt grupp 5 kit....

http://www.ahrend-02-tuning.de/karosse.html

finland (edsevö)
Här sen Aug 2005

Trådstartare
mycket fin serie men... ej e21

Tyringe
Här sen Jun 2004

God kvällen...

Var på gång att köpa ett sådant där kit en gång. Finns en kille på Åland tror jag som visst säljer sådana där kit. Prova att gå in på e21 svenska sida e21.se så tror jag att där skall finnas någon länk till honom, har för mig att en tråd på autopower oxå handlar om detta kit. Kan kanske skaffa fram hans mail om du vill.....?

MVH Patrick

Tyringe
Här sen Jun 2004

God kvällen...

Var på gång att köpa ett sådant där kit en gång. Finns en kille på Åland tror jag som visst säljer sådana där kit. Prova att gå in på e21 svenska sida e21.se så tror jag att där skall finnas någon länk till honom, har för mig att en tråd på autopower oxå handlar om detta kit. Kan kanske skaffa fram hans mail om du vill.....?

MVH Patrick

Tyringe
Här sen Jun 2004

God kvällen...

MVH Patrick

finland (edsevö)
Här sen Aug 2005

Trådstartare
ja haar no en tråd om detta oxå på autopower,men den har verkat dö ut!
e mail adressen vore nice, men om de er han som kallar sig bonni så er de en bekant till min bror han haar ett gr 5 kitt nästan bak skörmarna er hemmajorda så de ser int ut som de ska, men framskärmarna er rätt!!

Tyringe
Här sen Jun 2004

Visst va det Bönni jag tänkte på. Bakskärmarna är som du säger lite olika orginalet....

Lycka till ändå!

MVH patrick

Lagan
Här sen Aug 2005

Ni får väl fråga snällt hos söderströms på förenade bil i Malmö, vad jag har hört finns formarna både till Tobiassons 3.0 CSL och MER-bilen 320 E21 hos den som tog fram dem, nämligen en numera äldre herre i Hässleholm, eller om det var Helsingborg, whatever, de finns i landets södra delar iaf! thumbs up

Hade inte dessa forma fortfarande funnits är jag lite kluven på om man (Förenade Bil) tagit ut de bägge bilarna på tävlingsbanorna igen de är väl lite för värdefulla för detta annars...

Nu är väl inte denna E21:an en Grp.5? men den är väl snygg och "odiskret" nog eller?

Några bilder jag tog i Söderströms garage i somras.

Jag får ursäkta för bildkvalitén på vissa kort, men det är inte lätt att hålla kameran still när pulsen närmar sig rödmarkeringen...

Men med tanke på vad som står i ett hörn och "skräpar" så förstår man att de vågar använda MER-bilen, det är ju aldrig fel att ha en fabriksny spis extra eller?

Vad säger man? VÄRLDSKLASS !!

Nåt annat som kan få ett BMW hjärta att slå dubbelslag är ju denna...

Man skulle ha en tidsmaskin, då kunde man köpt sig en av varje när de var som "billigast"...

Race on!
Masse

BMW E28 M5 CSL
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Tack för de bilderna Mats!
Det är inte utan att man önskar sig en tidsmaskin. Om man då ändå skulle tillbaka till den tiden för att köpa bil kunde man ju kanske samtidigt kollat på F1? Gärna på åren intill också...

Skåne
Här sen Dec 2002

BTG skrev:
Tack för de bilderna Mats!
Det är inte utan att man önskar sig en tidsmaskin. Om man då ändå skulle tillbaka till den tiden för att köpa bil kunde man ju kanske samtidigt kollat på F1? Gärna på åren intill också...

En liten fågel viskade i mitt öra vad köpeskillnaden var när denna 3,0 csl sist bytte ägare och priset var ...... inte så mkt som man kan tro.

Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005

Kinnby skrev:
Ni får väl fråga snällt hos söderströms på förenade bil i Malmö, vad jag har hört finns formarna både till Tobiassons 3.0 CSL och MER-bilen 320 E21 hos den som tog fram dem, nämligen en numera äldre herre i Hässleholm, eller om det var Helsingborg, whatever, de finns i landets södra delar iaf! thumbs up

Tjenare Mats!
Det var länge sedan...

På Falkenberg i somras sa speakern (LG tror jag det var...) att det var Bosse Emanuelsson som tog fram formarna till 320:n och att han sedan sålde dem till BMW Motorsport, som i sin tur byggde sina bilar därefter.
Tyckte det lät lite skumt...
Tror dock att det stämmer tidsmässigt för Emma var väldigt tidig med sin bil, om jag inte kommer ihåg helt fel?
Borde egentligen fråga farsan, han bör ju veta bättre...

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Petter U
Motala
Här sen Mar 2005

Sundsvall
Här sen Sep 2003

Vad finns det för aerodynamikpaket till 02 serien då?

BMWTobbe

Här sen Aug 2003

Enligt vad Joakim Söderström har berättat så byggde Bosse Emma denna bilen före BMW motorsport. Han var så överlägsen att regelverket ändrades för att klassa ut honom... Kanske läge att kolla med Bosse Emma?
Citera
Allmänt banåkaforum
e21 gr 5
1, 2   >>
10768 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande