Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Bilder (underbara sådana): Alla är välkomna på ringen...
1, 2   >>
3682 besök totalt
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Förmodar att kommentarer är överflödiga?

Fyll gärna på med fler liknande bilder. Även om jag inte är så fötjust i turistbussar på banan så är ju det här en del av charmen med den här banan. Nästan alla är välkomna.

Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Finns det inte en liknande bild i "lyfta på innehjulet är tufft-tråden"? Eller vart har jag sett den bilden, den är iaf

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Här är en bild som jag inte minns var jag hittade. Men stuket på den här PV:n är ju helrätt. thumbs up

Att bilden dessutom är tagen på ringen gör ju inte saken sämre.
Någon som känner ägaren/föraren?

Motala
Här sen Dec 2002

Den här tycker jag är frän.

Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Lennart Jarmyr skrev:
Den här tycker jag är frän.

Skitcool! thumbs up

Förmodar att bilden är tagen under race (eller träning/kval). Vet du när? Har man verkligen kört Truck Racing på Nordslingan?

Edit: Av filnamnet att dömma så är bilden tagen under 24h 2004.

Motala
Här sen Dec 2002

Anders Dauner skrev:

Edit: Av filnamnet att dömma så är bilden tagen under 24h 2004.

Det är mycket riktigt 24 tim förra året.

om jag fattade det rätt så kör dom en karavan med alla sorters racers runt

Hade ett kort där det låg en F1:a eller en F2:a från gissningsvis 70:talet framför VW lastbilen, men har tyvärr inte det kvar.

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Lennart Jarmyr skrev:

Hade ett kort där det låg en F1:a eller en F2:a från gissningsvis 70:talet framför VW lastbilen, men har tyvärr inte det kvar.

Hittade korten på nätet.

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Ronnies gamla tebricka! thumbs up

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag själv skrev:
Finns det inte en liknande bild i "lyfta på innehjulet är tufft-tråden"? Eller vart har jag sett den bilden, den är iaf

Här hittade jag bilden, men är det ringen?
[/quote]

Här sen Apr 2003

....

Slåtte
Här sen Nov 2002

Man får hoppas att busschaufförerna kommer ihåg att dela ut spypåsar innan...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002

Btg-tid?

Här sen Apr 2003

....

Ystad
Här sen Maj 2004

Alltså det går turistresor för typ pensionärer till ringen och gp slingan.När jag stod i en av paddockrna hörde jag porten åka upp så jag vände mig om ..in kommer en busslast panchisar och en guide visar de runt, och här har vi banan och här meckar man....nyfikna och motorsport intreserade thumbs up kom kanske 5 bussar om dan..

Laholm
Här sen Nov 2002

Kristian Larsson skrev:
[/quote]

Vad ska vi tro, överstyrd eller understyrd Kan man få dom med justerbara krängare?

Stockholm
Här sen Dec 2002

Kristian Larsson skrev:
Jag själv skrev:

[/quote]

GP banan, tror den heter Mercedeskurvan. 2a högern efter start och målrakan.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Bild tagen från Audi RS6

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Så här glad är man när man åker sista varvet för helgen.

Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Lennart Jarmyr skrev:
Så här glad är man när man åker sista varvet för helgen.

https://rejsa.nu/im/_ringen/146-new_2005-09-20-18_sept_05.jpg

Helt underbar bild tagen av Jochen. thumbs up
För den som orkar läsa så är historien bakom bilden är något åt det här hållet:

Jag sätter mig i passagerarsätet i Janne Nagys M3 och vi har väl båda en (kanske något naiv) förhoppning om att det ska vara någorlunda lugnt på banan då det precis har varit en längre stängning och det bara är ungefär en timme kvar innan man stänger bommarna för dagen. Vem vet alla kanske har åkt hem. Janne laddar på och det känns som att vi är nästan ensamma på ringen. Vi kommer ikapp en BMW E30 någonstans efter Aremberg ner mot Fuchsröhre när vi upptäcker den blinkande gula lampan som innebär att det är någonting ivägen längre fram. Olycka, olja, långsamt fordon? Efter Adenauer Forst har fortfarande inget hinder dykt upp så Janne bestämmer sig för att passera E30:n och vi susar ner mot Miss-Hit-Miss när jag känner att något vibrerar i min bakficka. Efter en hel del lirkande så lyckas jag få fram telefonen och med lite pillande får jag in den mellan örat och hjälmen. Anders Jonsson konstaterar att jag är ute och åker och undrar om det är lite trafik. Ja, jämfört med vad det varit tidigare under dagen så var det ju ganska lugnt (iaf så här långt) så jag föreslår att han ska ta sig ut på ett varv eller två innan stängning. Därefter kommer vi ikapp hela koppel med bilar i alla möjliga färger och storlekar. Ingen av dessa verkar dock ha backspeglar så Janne slår av på takten och fiskör sista biten (i det här läget är jag nära att ringa Herr Jonsson och be honom glömma vad jag tidigare sagt). I Schwalbenschwanz noterar jag (tack vare det makliga tempot) att Jochen står och fotograferar. Jag försöker att vinka lite men han begriper ingenting.

Efter 10-15 minuters köande på Döttinger Höhe är vi på nytt ute i full fart ner mot Tiergarten. Och precis som förra varvet flyter det på riktigt bra första halvan. Den oförklarliga gulblinken i Fuchsröhre är borta och det enda störomomentet dyker upp i backspegeln i Miss-Hit-Miss. Gaute i sin CSL är i farten. Janne släpper förbi och hänger på ganska fint ner genom Wehrseifen mot Breidscheid där folk står längs banan viftar som tokiga. Vi ser ganska snart blåljusen på bron och inser direkt att det som hänt är ganska allvarligt. Vi smyger förbi olyckplatsen och är väl egentligen ganska avtända vid det har laget. Men med en (fortfarande naiv) förhoppning om att kunna få ut lite vettig körning ur den här helgen drar Janne på uppför Exmühle bara för att i Bergwerk mötas av ytterligare ett gäng som viftar frenetiskt med armarna. Han försöker bromsa och inser att den MC som nu åkt av i Bergwerk har gjort det pga olja. Samma olja som Janne nu har under hjulen. Några svettiga ögonblick senare har han fått kontroll på bilen och puttrar runt kurvan på ett säkert sätt. Nu är det iaf definitivt slutkört och resten är inget annat än sightseeing i eifelbergen. När vi nu närmar oss Schwalbenschwanz för andra gången så föreslår jag att vi ska köra ner rutorna och vinka till Jochen (som fö. är förbaskat duktig på att fotografera). Sagt och gjort... Janne och jag är numera förevigade som två dårar på ringen.

Motala
Här sen Dec 2002

Anders Dauner skrev:

Helt underbar bild tagen av Jochen. thumbs up
För den som orkar läsa så är historien bakom bilden är något åt det här hållet:

Låter som en häftig avslutning på helgen, och kortet är verkligen skönt.

Kanske skulle lagt kortet under "Svensk helgen" istället, så fler hade fått sett det och läst din berättelse.

Är du kvar nere på Ringen under veckan, annars blir det ju väldigt farande, för ni ska väl åka VLN nu i helgen.

sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Qvarnis skrev:
Kristian Larsson skrev:
Jag själv skrev:

GP banan, tror den heter Mercedeskurvan. 2a högern efter start och målrakan.[/quote]

Den bilden passar aven i traden om hjullyft!!

1, 2   >>
3682 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande