Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 3682 besök totalt |
Bilder (underbara sådana): Alla är välkomna på ringen...
Förmodar att kommentarer är överflödiga? ![]() Fyll gärna på med fler liknande bilder. Även om jag inte är så fötjust i turistbussar på banan så är ju det här en del av charmen med den här banan. Nästan alla är välkomna. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||||
Här är en bild som jag inte minns var jag hittade. Men stuket på den här PV:n är ju helrätt.
![]() Att bilden dessutom är tagen på ringen gör ju inte saken sämre. ![]() Någon som känner ägaren/föraren? ![]() _________________ Anders Dauner |
||||||
Skitcool! ![]() Förmodar att bilden är tagen under race (eller träning/kval). Vet du när? Har man verkligen kört Truck Racing på Nordslingan? Edit: Av filnamnet att dömma så är bilden tagen under 24h 2004. _________________ Anders Dauner |
||||||
Det är mycket riktigt 24 tim förra året. ![]() om jag fattade det rätt så kör dom en karavan med alla sorters racers runt ![]() ![]() Hade ett kort där det låg en F1:a eller en F2:a från gissningsvis 70:talet framför VW lastbilen, men har tyvärr inte det kvar. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Här hittade jag bilden, men är det ringen? ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Alltså det går turistresor för typ pensionärer till ringen och gp slingan.När jag stod i en av paddockrna hörde jag porten åka upp så jag vände mig om ..in kommer en busslast panchisar och en guide visar de runt, och här har vi banan och här meckar man....nyfikna och motorsport intreserade
![]() _________________ Niclas Thorvaldsson |
||||||
GP banan, tror den heter Mercedeskurvan. 2a högern efter start och målrakan. _________________ Joachim Qvarnström |
||||||
Helt underbar bild tagen av Jochen. ![]() ![]() ![]() För den som orkar läsa så är historien bakom bilden är något åt det här hållet: Jag sätter mig i passagerarsätet i Janne Nagys M3 och vi har väl båda en (kanske något naiv) förhoppning om att det ska vara någorlunda lugnt på banan då det precis har varit en längre stängning och det bara är ungefär en timme kvar innan man stänger bommarna för dagen. Vem vet alla kanske har åkt hem. ![]() Efter 10-15 minuters köande på Döttinger Höhe är vi på nytt ute i full fart ner mot Tiergarten. Och precis som förra varvet flyter det på riktigt bra första halvan. Den oförklarliga gulblinken i Fuchsröhre är borta och det enda störomomentet dyker upp i backspegeln i Miss-Hit-Miss. Gaute i sin CSL är i farten. ![]() ![]() _________________ Anders Dauner |
||||||
Låter som en häftig avslutning på helgen, och kortet är verkligen skönt. ![]() Kanske skulle lagt kortet under "Svensk helgen" istället, så fler hade fått sett det och läst din berättelse. Är du kvar nere på Ringen under veckan, annars blir det ju väldigt farande, för ni ska väl åka VLN nu i helgen. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
GP banan, tror den heter Mercedeskurvan. 2a högern efter start och målrakan.[/quote] Den bilden passar aven i traden om hjullyft!! ![]() _________________ Anders Hansson |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 3682 besök totalt |