Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Uppdaterad hemsida
1, 2   >>
3653 besök totalt
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Uppdaterad hemsida

http://www.nuerburgring.de/

har fått sig en välbehövlig uppdatering. Bättre än förut kanske men nog skulle de behöva lite hjälp med design funktionalitet?

Glädjande att se att turistkörningen får mer fokus (nåja kanske inte bara är av godo) och webbkamera vid påfarten som lovar uppdatering varje minut kan ju vara bra för den som bor nära och vill planera sina resor.

Egen sång har man också skaffat sig!

Kalle Hansen
Malmö
Här sen Okt 2004

Snygg sida, men fortfarande en aning rörig möjligen. Dock avsevärt bättre än vad jag minns den gamla sidan...

Trevligt med webkameran, så kan man om inte annat drömma sig bort. Eifel verkar för närvarande lida av skånsk vinter

Norrköping
Här sen Jul 2003

Snabba ryck.

Jag var inne på den "gamla" hemsidan i förrgår. Roligt med Web-kameran. Då kan man sitta hemma och sucka när andra har roligt och en annan får slita på jobbet. Å andra sidan kan man ju alltid vinka hem när man själv är nere.

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Det var roligt med webbkameran, men varför byter den inte bild varje minut, utan man måste öppna upp bilden i ett särskilt fönster för att få den aktuella bilden. Och även när du har öppnat upp den så byter den inte bild utan man får ta bort bilden och öppna upp den igen för att få den senaste bilden.

Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Sidan blev ju riktigt snygg.
Jäklar vilken skärpa det var på webkameran thumbs up .

djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Synd att dom inte gör sidan bättre och snyggare när dom ändå gör om den! Kul med webkameran, men inte särskilt nyskapande och riktigt tråkig placering av den tycker jag! Bättre än förra sidan, men det säger ju inte särskilt mycket!

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Lennart Jarmyr skrev:
Det var roligt med webbkameran, men varför byter den inte bild varje minut, utan man måste öppna upp bilden i ett särskilt fönster för att få den aktuella bilden. Och även när du har öppnat upp den så byter den inte bild utan man får ta bort bilden och öppna upp den igen för att få den senaste bilden.

Vilka krav Lennart!

Jag är inte så insatt i sådana här saker men ett alternativ är att göra så här:

Högerklicka skribordet, välj "Nytt" "Genväg"
i rutan som kommer upp skriver du:

http://213.239.207.198/nbr-update/fileadmin/webcam/webcam.jpg

trycker nästa och namnger genvägen med t ex "Ringens webkamera" och trycker slutför.

Nu kan du dubbelklica genvägen och få upp den i ett vanligt webläsarfönster. För att uppdatera bilden tryck på "Uppdatera" ikonen (eller tryck F5).

Kanske kan någon HTML-kunnig knåpa ihop en "sida" som gör automatisk refresh?

Mvh
Anders

Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Nu har jag stirrat på webkameran sedan klockan 10 och inte sett ett endaste litet liv! Banan är ju för tusan öppen! Vad gör folk egentligen? Jobbar?

Lennart, du kan trycka på uppdateringsknappen eller på F5 så slipper du att öppna och stänga fönstret hela tiden!

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Trådstartare
djungel-Jim skrev:
Synd att dom inte gör sidan bättre och snyggare när dom ändå gör om den! Kul med webkameran, men inte särskilt nyskapande och riktigt tråkig placering av den tycker jag! Bättre än förra sidan, men det säger ju inte särskilt mycket!

Håller med om att sidan fortfarande är risig.

Däremot tycker jag nog att placeringen av webkameran är OK - i vår/sommar kommer vi att kunna följa den ringlande kön från Galgenkopft och kaoset vid bommarna vid påsläpper...

Jag tycker nog att placeringen är snudd på optimal ur ett informationsperspektiv, men visst vore det kul med en kompletterande live-kamera från hoppet i Pflanzgarten!

djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Anders Jonsson skrev:
Jag tycker nog att placeringen är snudd på optimal ur ett informationsperspektiv, men visst vore det kul med en kompletterande live-kamera från hoppet i Pflanzgarten!

Den är optimal om man sitter på ett hotell i krokarna och väntar på ett bra och lugnt ögonblick att åka iväg till banan.. Men den är trååååkig om man sitter i sverige och vill se lite action! Men den där kamerplatsen är såklart bättre än ingen kamera alls thumbs up

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Turbo²

Här sen Jan 2003

när brukar dom lägga upp tiderna för nästa år?

Motala
Här sen Dec 2002

Nisse Classon skrev:

Lennart, du kan trycka på uppdateringsknappen eller på F5 så slipper du att öppna och stänga fönstret hela tiden!

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Nisse Classon skrev:
Nu har jag stirrat på webkameran sedan klockan 10 och inte sett ett endaste litet liv! Banan är ju för tusan öppen! Vad gör folk egentligen? Jobbar?

Nu 11,04 kom det en bil.

Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

11:29:02, ytterligare en bil (BMW 5-serie E39)!

Småland
Här sen Nov 2002

Har noterat tre bilar nu under förmiddagen. S2000, E39 och en Audi Avant. Vilken otroligt aktivitet!
Klart annorlunda mot de intensiva helgdagarna som varit under året.

Hur som helst thumbs up thumbs up thumbs up för webbkameran.

Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Trådstartare
djungel-Jim skrev:
Men den är trååååkig om man sitter i sverige och vill se lite action!

Under säsong är det i alla full aktivitet i det område som kameran täcker. Ett komplement efter banan vore ju kul, men i ärlighetens namn tror jag att kvalitén på bilder från en webkamera som försöker fånga bilar i 200 knutar blir ganska dålig.

Den stora nackdelen med den nuvarande placeringen måste väl vara att fruar, flickvänner, arbetsgivare och andra som tror att man är på tjänsteresa i Frankfurt helt plöstligt kan undra varför man står i kö med tjänstebilen bakom en bom i Eifel-bergen!

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Webbkamera måste ju vara bra för alla biluthyrningsfirmor i närheten av Ringen, för då kan dom kolla om deras bilar dyker upp där.

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Re: Uppdaterad hemsida

Anders Jonsson skrev:
Egen sång har man också skaffat sig!

Riktigt hemsk!

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Lennart Jarmyr skrev:
Nu 11,04 kom det en bil.

14:12 två bilar samtidigt...

Rice and shine
Citera
Avregistrerad (9105)

Här sen Apr 2003

....

Lidköping
Här sen Nov 2002

En kul grej vore ju att de rejsianer som är nere samtidigt ställer sig framför kameran för en gruppbild vid ett bestämt klockslag! Varför inte med en reklambanderoll för rejsa?

Det är förresten lite deppigt att se det skiljer ungefär 1,5 timme till att det mörknar där nere mot här i Lidköping.

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Nürburgring
Uppdaterad hemsida
1, 2   >>
3653 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande