Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (6110 totalt) |
2007-08-25+26 Lazzat RS Challenge
Nu är det inte långt kvar till fjärde deltävlingen i Lazzat RS Challenge 2007. Den går av stapeln på Barkarby den 26/8. Har du en besiktad bil som du gillar att svänga med så kan du vara med och kriga. Vi har en klass för bilar med gatdäck och en för bilar med R-däck. Övriga regler finns på Stockholms Bilsportförbunds websida. Anmäler sig gör man till stardust83_@hotmail.com där man berättar vad man heter, vilket regnummer bilen har, vad man kör för bil och slutligen vilken av de båda klasserna man tänkt köra. Vi har satt ett tak till 40 deltagare så när ni anmäler er förutsätter vi att ni dyker upp. Det som krävs: * Bilen ska vara besiktad, skattad och försäkrad (minst trafik). * Du ska ha B-körkort. * Hjälmkrav (cykelhjälm ej godkänd). * Handskar. * Heltäckande klädsel (ej fleece). * SBF-anknuten FÖRARlicens Tider: 8.30-9.30, Besiktning, ankomst efter 9.30 är ej accepterat 9.30-9.50, Förarmöte och bangenomgång 10.00-?, Körning 16.00 Prisutdelning på scenen Kostnad: 250 kr för medlemmar med licens 325 kr för medlemmar som löser pr-licens 300 kr för icke medlemmar med licens 375 kr för icke medlemmar som löser pr-licens Ta med jämna pengar!!!!!! Var noga med att vara i tid! Eftersom detta görs i samarbete med Street Cars Fest så är föranmälan extra viktig så att ni kan komma in på fältet innan grindarna egentligen öppnar. Ni kommer att betala 150 kr/person i bilen när ni passerar grinden och detta gäller som entréavgift till Street Cars Fest. Till oss i sekretariatet betalar ni då resterande summa av det som står ovan. För er som inte vill tävla utan bara vill prova att köra konbana så är fältet fritt för detta under lördagen den 25:e. Förutsättningarna är de samma som på söndagen bortsett från att man endast betalar inträde och eventuellt PR-licens om det behövs. Det är bara att dyka upp hos oss inne på området så tar vi hand om er. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Ska försöka vara med den 26'e (om man inte fastnar på Rosersberg dan innan...).
Det ska bli kul! Inte varje dag man kan busa runt bland koner på i stort sett hemmaplan. ![]() |
||||
Fungerar det att köra två pers med samma bil ? Min flickvän är lite sugen på att prova på konbana igen. Och får man åka med och coacha (min bil är lite speciell ibland, svårt om man är ovan) eller är det strängt nej för medåk ?
Vi lär i så fall dyka upp 26:e. en sak jag inte riktigt föstod: " ...resterande summa av det som står ovan." Innebär det 250-150=150 kr till er och 150 till grinden eller 250 till er och 150 till grinden ? _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Ser att det är lite funderingar kring avgiften.
På Lunda betalar vi banhyran, men det gör vi inte på Barkarby. Däremot betalar projektfabriken det. Vi hade kunnat ta ut full avgift för körningen och sen betalat tillbaka en del, men det hade skapat problem vid grinden. Det betyder att kostnaderna man betalar är: 250 kr för medlemmar med licens, varav 150 kr i grinden och 100 kr till Lazzat MK. 325 kr för medlemmar som löser pr-licens, varav 150 kr i grinden, 175 kr till Lazzat MK. 300 kr för icke medlemmar med licens, varav 150 kr i grinden och 150 kr till Lazzat MK. 375 kr för icke medlemmar som löser pr-licens, varav 150 kr i grinden och 225 kr till Lazzat MK. PR-licenserna kostar oss 75 kr/st så det är inget vi tjänar pengar på. Det fungerar utmärkt att vara två förare med samma bil bara man är tydlig med vilket startnummer som gäller för stunden. Cochning vid försök att åka fort är inte tillåtet. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Re:
![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Nu är jag och tjejen anmälda till söndagen. Hon blev dock inte helt nöjd över att köra själv. Och så får hon för sig att andra kommer tycka hon är ivägen för att hon inte kör så snabbt än. Men jag försökte säga att det är trevliga människor på ett sånt här event
![]() Jag tror även min far anmälde sig, dock så köra han nog sin egna bil, Opel monstret ! http://www.youtube.com/watch?v=iuPV_ _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Re:
En klassisk vagn! Ser fram emot att få uppleva den igen. ![]() |
||||
Re:
Jupp hetare än nånsin dessutom, numera med "bigblock" 1.2 l motor. Ska bara tjata tillräckligt så webern åker på ![]() Ska du köra smurfen ? _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
|
||||
Re:
Har inte fått ngt mail från din far... ![]() _________________ Sandra Hall ![]() Mitsubishi Lancer EVOlution I GSR BMW 525 TIC |
||||
Ser ut att bli några stycken. Har ramlat in en 5-6 st anmälningar idag! Än finns det platser kvar. Påminner om mailadressen. Min Lazzatmail har sagt upp sig så anmäl er till: stardust83_@hotmail.com
Jag är oxå sugen på att köra men vet inte riktigt vad man ska halka omkring i. ![]() _________________ Sandra Hall ![]() Mitsubishi Lancer EVOlution I GSR BMW 525 TIC |
||||
Re:
om jag inte minns helt galet så brukar man köra 3x2 tävlingsrepor. Dvs 6 varv. Finns det tid efter tävlingen så brukar folk få köra tills de ledsnar. _________________ Sandra Hall ![]() Mitsubishi Lancer EVOlution I GSR BMW 525 TIC |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (6110 totalt) |