Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 11550 besök totalt |
Vinge på E46 M3?
Jag vet att detta är ett känsligt ämne och jag skulle helst vara utan men baken blir väldigt lätt i de snabba partierna på Ringen. Helst skulle man ju vilja ha ngt som inte syns men ändå tar bort lyftkrafter men låter som en omöjlig ekvation. Ett alternativ skulle kunna vara CSL-bakluckan men man vill ju inte att bilen ser ut som en CSL-wannabe. Så jag tar tacksamt emot lösningsförslag. ![]() |
||||
Re: Vinge på E46 M3?
Sätt dit en EVo6-bakvinge så får du lite klass på bilen på köpet. Två flugor på smällen så att säga. ![]() ![]() ![]() _________________ Anders Berglund |
||||
Ska du styla bilen johan?
![]() ![]() ![]() Nej men det fanns väl nån liten flärp som original tillbehör? ![]() ![]() Annars så finns det ju den mindre diskreta AC Schnitzer S3 vingen, fast då blir det ju samtidigt en S3 kopia och en "the fast & furious" wannabie ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Går inte funktion före form? (till viss del iallafall)
Annars har jag alltid gillat M3E30 och M3GT vingarna men dom går väl inte att få dit utan modifikation. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Kan det fungerar med en sådan där lite guerneyflap?
(med risk för att tråden nu spårar iväg om vad som är en guerney-flap) 3-serien har den som originaldel från BMW i Sportpaket II eller nåt. Men den är kanske för liten för att göra någon verklig nytta? Mvh / Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Har du den lilla flärpen som är original? Med tanke på att du valde bort den på din M5:a kanske du gjorde det på M3:an också?!
![]() Vill du ha mer downforce kan du prova en sån här. ![]() https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php |
||||
Kolla här om det kan vara något för dig.
http://www.e46shop.de/ _________________ ![]() Jan Nagy |
||||
om du håller dig till slalom behöver du ingen vinge.
![]() ![]() Jag tror att jag i smyg ska klistra på TF&TF-märken på din Beemer om du sätter på en vinge. Nåja...personligen skulle jag studera sport auto, jämföra M3 och CSL t.ex. Och se vilka krafter som finns. Kanske finns där en början till vägledning? _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Borde väl iofs gå att göra den plattare under men det känns lite som trial-and-horror. |
||||
Re: Vinge på E46 M3?
LOL! ![]() |
||||
Inte styla, tuna dvs förbättra bilens köregenskaper! ![]() Jag har redan flärpen men det räcker inte. Jag vet inte om S3-vingen fungerar, tycker det ser ut att vara lite väl mkt styling över den. |
||||
M3GT kan passa men frågan är om den verkligen räcker. ![]() |
||||
Har som sagt redan flärpen. |
||||
![]() |
||||
Säkert men vad hemsk den ser ut. ![]() Kan man verkligen åka omkring med en sån? |
||||
Så ful är den väl inte.. ![]() Fast du kanske tänkte på.. ![]() eller ![]() _________________ Mathias Lövdblad |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 11550 besök totalt |