Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Renault Megane Sport -06 SÅLD
1, 2   >>
4808 besök totalt
Rang
Nässjö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 88


Trådstartare
S: Renault Megane Sport -06 SÅLD

Äntligen SÅLD!!

Ska som sagt sälja min Renault nu.

Det är ju en Megane 2 Sport -06 som har gått nästan 3000 mil. Kördes 1500 mil av mej bara mellan mars- oktober förra året då den ställdes av för vinterförvaring. Har precis plockat ut den och jag gjorde då oljebyte på auktoriserad Renault verkstad.

Bilen är perfekt för den som gillar att köra på bana men ändå ha en riktigt rolig bil till vardags. Är bara en brukare innan mej och det var försäljningschefen för Renault på Nybergs Bil i Jönköping som pendlade mellan Anderstorp och Jönköping. Han körde ca 1300 mil med bilen innan den ställdes in i hallen innan vintern. Så den är aldrig vinterkörd mer än att jag tog ut den tidigt i år. Men jag har inte kört när det funnits risk för halka för jag har bara sommardäck till den.

Utrustning:

Svart Metallic. Tror det är nåt pearlaktigt.
18" BeBop original fälgar med 235/40 Dunlop däck på. Bak bör bytas men fram går väl en stund till iallafall.
Brembo bromsar med fyrkolvsok fram och två kolvsok bak. Tror diametern på skivorna är 312 + 302 mm och de är hålborrade. Nyper riktigt bra.
Sportstolar med ventilerat svart läder.
original kjolpaket.
Sportfjädring med tillval styvare fjädrar. Riktigt go väghållning.
Antisladd/Antispinn. Tack vara tillvalet styvare fjädrar så är båda helt urkopplingsbara.
ABS.
Farthållare/Fartbegränsare.
Ecc.
CD/MP3 spelare med knappar bakom ratten.
Färddator.
Xenon.
Progressiv servo.

Bilen har en 2 liters turbofyra som ger 225 hk/300 Nm från fabrik och gör 0-100 på 6,5 sekunder. Växellådan är 6 växlad manuell.

Har säkert glömt något men för bilder och mer info så finns det här: http://www.garaget.org/?car=44468

Bilen finns i Nässjö som ligger ca 4 mil utanför Jönköping.

Rejsa.nu pris: 140 000 kr eller bud!! Ej byte.

Mejl: mikael.rang@telia.com
Tele: 0709-429157

MVH
Mikael Rang

Edit: La till lite mer utrustning jag glömt bort.

_________________
Mikael Rang
Cupra Ateca -20
Citera
Rang
Nässjö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 88


Trådstartare
Upp!

Blir Ni oroliga för att det står "Kredit" när Ni kolla upp bilen på vägverket behöver inte vara det. Jag försöker inte blåsa någon. Vill inte själv bli det och jag gör inte så mot någon. Räknar med att krediten ska va borta inom kort ändå...

MVH
Mikael Rang

_________________
Mikael Rang
Cupra Ateca -20
Citera
Rang
Nässjö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 88


Trådstartare
Upp igen

Nu är krediten borta som jag skrev i förra inlägget. Så det är bara att komma och handla

_________________
Mikael Rang
Cupra Ateca -20
Citera
Rang
Nässjö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 88


Trådstartare
Uppar igen. Nästa vecka sitter det splitter nya Dunlop SP Sport Maxx GT runtom på bilen. Dår är priset ej prutbart.

_________________
Mikael Rang
Cupra Ateca -20
Citera
Rang
Nässjö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 88


Trådstartare
Fortfaradne till salu. Nu sitter däcken på med. Äe ju som sagt nya Dunlop Sport Maxx däck.

Tar gärna en billigare bil i inbyte med.

Nytt pris också!!!! 190 000 kr!

_________________
Mikael Rang
Cupra Ateca -20
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597




_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Rang
Nässjö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 88


Trådstartare
Re:

Stacken skrev:


Det är bara att komma och provköra Lovar att du kommer bli förälskad

_________________
Mikael Rang
Cupra Ateca -20
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Nä det vågar jag inte . Jag har ju den vita du vet. Inte ångrat dig ang. byte .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Rang
Nässjö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 88


Trådstartare
Just det. Det var du det ja Hade inte försäkringen vart så förbannat dyr på m3 så hade det varit intressant men jag har ingen lust att lägga uppåt 30-40000 kr i försäkring varje år...

Men den ser redigt fin ut thumbs up

_________________
Mikael Rang
Cupra Ateca -20
Citera
Rang
Nässjö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 88


Trådstartare
Nytt Rejsa.nu pris! Det ligger på 175 000 kr! Bara komma och köpa!

_________________
Mikael Rang
Cupra Ateca -20
Citera
Rang
Nässjö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 88


Trådstartare
Sänker igen. 170 000 kr eller bud!! Vill bli av med bilen p.g.a. motorcykel.

_________________
Mikael Rang
Cupra Ateca -20
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Va sjutton, har du inte fått den såld ännu .
Verkar segt på marknaden. Hoppas det löser sig snart .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13418

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Det där är en riktigt trevlig bil... Jag har sett den in action.
Funkar bra. thumbs up

_________________

Rice and shine
Citera
Rang
Nässjö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 88


Trådstartare
Stacken: Nä, verkar vara en riktigt svårsåld bil. Inte ens haft nåfon som har varit och tittat på den. I princip bara fått väldigt dåliga skambud på mejlen.

Lars: Kan bara hålla med om att det är en trvlig bil. Perfekt allroundbil till både bana och vanlig körning.

_________________
Mikael Rang
Cupra Ateca -20
Citera
Rang
Nässjö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 88


Trådstartare
Upp!

Mc ej intressant längre. Byte endast mot billigare bil och pengar.

_________________
Mikael Rang
Cupra Ateca -20
Citera
Sik_co
Östergötland
Här sen Sep 2005
Inlägg: 455



Skit snygg men har tyvärr inte pengarna i mellan du vill ha.. Behåll den ist!

_________________
Marcus Gustafsson

Mazda 323F GT4-R
Mazda 323 GT-R
Citera
Rang
Nässjö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 88


Trådstartare
Upp igen! Nu ska bilen bort. Bara komma med bud! Skambud eller vad som helst duger. Har blivit sugen på att köpa hus..

_________________
Mikael Rang
Cupra Ateca -20
Citera
Rang
Nässjö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 88


Trådstartare
Håller på med budgivning på ett hus så bilen måste bort! Priset är 155 000 kr eller bud! Ej byten.

_________________
Mikael Rang
Cupra Ateca -20
Citera
Christopher Thunman
Trosa
Här sen Apr 2004
Inlägg: 81



Förlåt för trådkapningen men vad är skillnaden mellan denna och modellen som har tillägsnamnet F1?

_________________


Nuvarande:
Volvo S60R (370 hk)
Tidigare:
327 -89 TURBO (750 hk)
M3 -88 TURBO (450 hk)
Citera
Rang
Nässjö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 88


Trådstartare
Jag vet faktiskt inte. Tycker inte det kan vara så mycket skillnad. Är nog bara nån speciell färg och lite dekaler. Vet iallafall att en F1 är gul.

_________________
Mikael Rang
Cupra Ateca -20
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13418

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

Christopher Thunman skrev:
Förlåt för trådkapningen men vad är skillnaden mellan denna och modellen som har tillägsnamnet F1?

Först ska man väl säga att den normala Megane RS'en är en riktigt trevlig bil som gör mycket bra ifrån sig på bana. Går att åka riktigt fort med en sådan "rätt ur kartongen".
Köp den! thumbs up

F1 "R26" som är ovanlig, har aldrig sålts i Sverige, har bl.a. lite mer effekt (5hk tror jag), styvare lägre chassi och en diffbroms... (undrar om inte vanliga RS'en finns med två olika chassin?)

Dessutom finns en R26-R som är ännu vassare, lättad 125kg.

Jag har inte järnkoll på skillnaderna, fråga på Renaultklubbens forum. http://forum.clubrenaultsverige.com/

_________________

Rice and shine
Citera
SÄLJES
S: Renault Megane Sport -06 SÅLD
1, 2   >>
4808 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande