Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 31 besök senaste veckan (12398 totalt) |
Det finns en publik våg vid Hjulstakorset. Tyvärr är den lite racklig och med en upplösning på 20kg inte så anpassad för intressanta bilar. Den är ju avsedd för lastbilar.
En del firmor som pysslar med skrot & recycling har liknande vågar... Jag har lyckats tjata mig till att få väga helt gratis vid bilprovningen i Vinsta ett par gånger. Kan vara värt ett försök med närmaste Bilprovning. Muta med fikabröd. ![]() |
||
Nu har jag hittat en bra bilvåg...
Hos HA Industrier, Finnspångsgatan i Lunda industriområde finns en våg med 5kgs upplösning. Vågen är på deras lastområde men det finns inga grindar så det går bra att 'passera' vågen kvällstid.... _________________ // Viktor Czajkowski |
||
Jag svängde in till vågen vid Hjulsta korset när jag var på väg till Barkaby för 1.5vecka sedan och vägde corsan. 920kg med 1/4 tank och mig i ![]() ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Hur ser det ut 2015
Någon som känner till någon våg i Stockholmsområdet som man kan väga bilen på? De senaste tipsen är ju 12 år gamla så jag misstänker att det kan ha förändrats. _________________ Fredrik Hård Clio Sport 172-02 |
||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Jag rekommenderar att åka till Dr. Setup och www.bandhagensdack.se där man gör en spottstyver får bilen vägd i alla fyra hörnen.
Se bannerannons här på Rejsa. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
Re:
Tycker mig ha sett i periferin ca 500kr? _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
Det här är ju i och för sig inte i Stockholm, men kommer man norrifrån passerar man ju iallafall på väg till Sviestad och Mantorp..
I Nyköping finns det en snutkontrollplats med våg. Exakthet har jag faktiskt ingen aning om, det får gärna någon som är 100 på vad sin bil väger testa om ni passerar förbi och har tid. Kommer du norrifrån så svänger du av tredje och sista avfarten i Nyköping, vid ProAuto. Gumsbacken borde det stå på skylten. Sen är det bara åka rakt fram i dubbla rondeller så är du vid vågen. Koordinater: 58.749106, 16.986806 _________________ Fredrik Olsson |
||
Re:
Vägde där ikväll i samband med upphämtning av en leverans. 940 kg utan förare med minst 35 liter soppa i bilen. Klart lägre resultat än vad jag trodde det skulle vara. _________________ Fredrik Hård Clio Sport 172-02 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 31 besök senaste veckan (12398 totalt) |