Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Ratt till Stcc The Game
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (6215 totalt)
skalman72
Töreboda
Här sen Okt 2008

Trådstartare
Ratt till Stcc The Game

förutom den här finns det någon annan ok ratt än denna

hur är denna någon som vet ?

Logitech Momo Racing Force Steering Wheel

Kalmar
Här sen Jan 2003

Jag kör med logitech momo racing och är hel nöjd med ratten, men tyvärr är pedalerna rent skit
Så nu förtiden så kör jag med momo racing ratten och ett par brd speed 7 pedaler http://www.interactiveracing.com//ViewPic.asp?PicID=pedals/speed7/imag . . . .

De funkar bra för mig iaf, men inte direkt billigt kanske

Jönköping
Här sen Sep 2004

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=50277

I den tråden kanske det finns lite läsvärt

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

G25 är mycket bättre och dessutom billigare i längden då MOMo rattens pedaler går sönder 1ggr per år...

Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Nöjd ägare av G25 thumbs up

Ronnback
Sollefteå
Här sen Dec 2006

vad kostar en G25 eller brd speed 7 pedaler och var kan man köpa dom?

Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Min kostade 2500 på netonnets lager. Nån annan webfirma ville bara ha 2000 kr för den, men de hade å andra sidan inga i lager och då är det lätt att vara billigast...

Broddan
Gävle
Här sen Okt 2008

Jag har haft en Logitech Momo Racing Force Steering Wheel i flera år nu och har aldrig varit nå krångel.Antingen har jag bara haft tur eller så är jag mycket mer försiktigare än er

Jag tycker den är bra och jävlig skön känsla i pedalerna och ratten 8/10 i betyg.Det som drar av är att den inte har H låda eller koppling
Citera
EA
Halmstad, bara Halmstad
Här sen Sep 2007

Logitech G25

Jag var och köpte mig en Logitech G25'a idag! Är duktigt imponerad, den är helgrym! thumbs up Helt klart prisvärd! thumbs up

Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004

Jag skulle vilja ha force feedback i bromsen, så man känner när bromsarna låser, finns det ?

/Benny

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007

Finns inget sådant tyvärr. Det är väl frex som kommer närmast men det är bara rumble. De tar alltså ingen data från simmen och berättar när du låser bromsarna...

Angående ratt så har jag fanatecs 911 turbo ratt. De har dock en ny version som man kan boka som även stödjer 360 förutom PC och PS 3. Ska du ändå köpa till pedaler så kan du köpa bara ratten för 150. Ratten är bra mycket bättre än G25an på alla håll och kanter faktiskt http://www.911wheel.de/?q=node/1541. Pedalerna är mer en smaksak definitivt bättre pottar i G25 pedalerna. Åh andra sidan så kan du ju investera i club sport pedaler också. Nästan så man blir frestad men nu har man ju sålt 360n och låst upp sig vid PS3n tyvärr... Jäkla nerköp massor med aliasing och körkänslan i GT5 Prologue är obefintlig jämfört med Forza 2s.

Fungerar ju som synes med G25ans pedaler också. Det är egentligen den del jag var riktigt nöjd med G25an. Robust byggda, väldigt modvänliga också och med bra pots. Jämför med fanatecs standardpedaler så sitter pedalerna på bättre avstånd och det är olika känsla mellan dem men inbyggda deadzones, sämre pottar och svårt att tro att de håller lika länge. Så jag skulle antingen gå för bara ratten och skaffa tredje parts eller Club sport pedalerna. Allt om du hittar begade G25 pedaler billigt.

Örebro län
Här sen Okt 2008

Fanatecs Clubsport-pedaler har ju force feedback på bromsen enligt deras webshop: http://www.fanatec.de/webshop/new_eu/product_info.php?cPath=27&products_id=52&osCsid=e18b6fc0ffd2acba3fd735def99ff428.

oqvist, på vilka sätt är 911 turbo-ratten bättre än G25:an? Jag tycker greppet inte ser speciellt skönt ut på 911-turbon. Ser ut som man måste hålla händerna ganska högt upp på ratten, plus att den ser tjock och klumpig ut. Jag har dock bara sett den på bilder och inte i verkligheten.

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Man blir ju inte liite sugen på deras nya Porsche 911 Turbo S-ratt med CLub Sport-pedalerna som kommer i mars-april...

Vill ha!

Team Swedish Racing Mates
Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007

Sant men att kalla det force feedback är nog fortfarande lite att ta i. De läser inte av data som sagt på däcken så vibrationerna kommer beroende på hur hårt du bromsar. Eller hur mycket gas du ger etc etc. Frågan är hur mycket det ger dock. De har ju vibrations motorer för ratten också men det har jag alltid kört med avstängt...

Nu har de iof en plugin för rFactor där du kan välja lite hur de ska användas... Som växlingsindikator, bromsvibrationer etc. Visst men det är inte något revolutionerande gällande force feedback.

Greppet är faktiskt en av de största förbättringarna. Hatade hur G25an gled runt i handen hopplöst få något riktigt grepp om den. DFPns var betydligt bättre till och med... Speciellt för Formel bilar som ju har feta rattar för att du ska få så bra grepp som möjligt känns den helt fel. Rätt lik ratten jag har i Saaben men i miniatyrformat då. 911 ratten är ju lite större också. Diametern på 911 turbo rattens grepp är perfekt för mina händer. Har väl lite över genomsnittet misstänker jag iof men det hjälper definitivt med de force feedback krafter den här ratten kan producera. G25an kände jag mig alltid nödd köra på 100 % med 911 ratten brukar jag dra ner i många lir. Skönare läder också än G25ans. Känns lite mer påkostad då där Logitech spenderat mest på pedalerna vad det verkar

Force feedbacken jag gillar att den är byggd mer för att ge realistisk force feedback än G25ans... G25ans är mer gjord för att vara lättanvänd. Inget motstånd alls om ingen force feedback ligger på. Överlag svagare force feedback. Har svårt att känna subtila force feedback effekter som när jag låser däcken i Race 07 då G25an verkar ha någon deadzone när man ratten är satt rakt så att säga. Kan ju va ett drivrutinsproblem också men noterade det i flera simmar. Självcentreringen känns helt fel med G25an den springer tillbaks till center inte som riktiga rattar som saktar upp ju rakare du sätter hjulen. 911 är bält driven så den är smidigare och saknar den där kugghjulskänslan. Något tystare också men det har aldrig bekommit mig. G25an är lite bättre än de tidigare logitech rattarna har haft de flesta, men det är på bekostnad av för lite motstånd då. Inte ens amerikanska glidare med maximal styrservo har så lätt styrning som G25an ger ofta

Så tja vill du ha något lättstyrt G25, vill du ha något som är närmare verkligheten i känsla med eller utan force feedback definitivt 911 Turbo ratten.

Örebro län
Här sen Okt 2008

ok, tack för svaret thumbs up

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Hur känns knapparna på baksidan jämfört med paddlarna? Går de att använda?

Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007

Jo de känns bra. Jag behöver inte sträcka mig efter dem. Men tja den nya universalratten har ju metallpaddlar då så det skiljer sig mot den äldre modellen. Men tja de fungerar och är av betydligt bättre kvalitets än DFPns som tur är.

Sedan åter igen alla är vi skapt olika men jag har inte hört något klagomål någonstans på dem.
Glömde kanske nämna växelspakarna om vi tar H-shiftern så är det betydligt mer motstånd i växlingarna än på G25ans så känns rejälare. Däremot så är som sagt inte fästanordningen optimal... Nu kör jag mest med SST Lightning shiftern så har inte testat hållbarheten men tror nog de (en sekventiell och en H-shifter) håller längre än G25ans i alla fall även om de inte är lika snyggt designade

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Ny ratt på väg in från Thrustmaster. En Ferrariratt. Här kommer lite bilder...

Ingen proffsratt som G25an men kanske för nybörjaren i simracing....160 dollar ska den kosta.

http://www.thrustmaster.com/product.aspx?ProductID=151

Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Samt en ny ratt från Fanatec. Det är samma ratt som 911 TurbrOS-ratten fast med Alcantara på ratten! Samma clubsport pedaler också samt bältesdriven FF. Den är dock inte kompatibel med XBOX360n utan bara PC/PS3.

Compatible to PC (PS3 also works)
Wired connection of wheel and pedal
Smooth belt drive
Genuine ALCANTARA leather on the wheel rim. This is 100% the same material what Porsche is using in their cars. We ship this leather from Germany to the factory in China
The clubsport pedals with adjustable loadcell and ABS vibration
Clubsport shifter paddles (metal)

Citera
Broddan
Gävle
Här sen Okt 2008

om man har mycket pengar kan man köpa en Frex
http://www.frex.com/gp/

Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Re:

Niklas Maravic skrev:

Vill haa!

Finns den att köpa eller är det något kommande?

Racingsimulatorer
Ratt till Stcc The Game
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (6215 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande