Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (4071 totalt) |
http://video.kenblockracing.com/flas
Ganska ball körning på ett ballt ställe ![]() _________________ Micke Bernebrandt NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET ![]() |
||||||||
Ken Block har ju hittat på lite av varje.
Ner för en skidbacke med lite snowboard-åkare http://www.youtube.com/watch?v=qz95W Hoppar en liten bit (171 feet) http://www.youtube.com/watch?v=qDi0M _________________ Simon Möllefors Kör: M3 e30 -87 Körde: Mini Cooper -97 |
||||||||
Ahhh vilken härlig video. Det ser ju så lätt ut.
"Äsh, om man skulle ut och sladda lite så här i reklampausen"-känsla var det över den här filmen. ![]() _________________ Pontus Nordgren - Framhjulsdrivet är vägen framåt 1:48.53 @ GR 1:47.69 @ Mantorp 1:14.22 @ Kinnekulle |
||||||||
Har han inte varit eller är Nord Amerikansk Mästare?? Jag har fått för mig det iallafall. _________________ Mvh Per-Anders Eklund Skoda Octavio RS 03 Ford Mondeo 2,0 Si Rs 93 Opel Ascona 75 Projektbil |
||||||||
Grymt kul film och fint kört.
Vi hyrde faktiskt ett flygfält för ett par veckor sedan för att just köra lite bilkontrollsövningar och brukar faktiskt göra det mellan varven. Vi var väl ca 8-10 bilar ensama på Lunda flygfält i Uppsala. Allt från 997 GT3 RS till CSL och många M3 E46or samt några kombibilar. Det är faktiskt mycket lättare än det ser ut att göra 360 spinn, lite svårare att göra en medveten 360 spinn med fint avslut, men inte alls så svårt egentligen. OK för att göra det genom en flyghangar, det är ju mer än marginelt kaxigare ![]() Vi fick nöja oss med att köra 360 på flygrakan, nåväl vi hade med oss koner och hade en riktigt kul dag vill jag säga. Mycket däcksrök och en däcksexplosion så var den dagen gjord, förvisso är man ganska begränsad på Lunda då man bara får vara på ena sidan av fältet(och knappt där). Den man tydligt ser på dessa dagar är att en del har en naturlig fallenhet och andra har det lite svårare. Vissa behöver lite mer öving än andra men de flesta kan lyckas ganska bra om man inte ger sig vill säga. Kan säga till här inför våren då vi kör igen. Man bör ta med sig en extra uppsättning bakdäck om man vill ha riktigt kul och vara säker på att lära sig sin bil oavsett om motorn sitter fram, bak eller mitt, det spelar ingen roll. Ett par moment som man måste klara för att anses ha hygglig bilkontroll är följande som vi körde efter denna dag. 1 Storslalom raktfram över flygfältet där man ska åka på långa ställ höger/vänster och använda hela banbredden, i hög fart. Jag brukar köra fullt på 3an. avslutningsvis ska man avsluta med en medveten gjord 360. För att lyckas med M3a tex i långa sladdar med mycket vinkel måste man vänsterbromsa bilen för att inte tappa den i spinn. Många vet inte detta och snurrar därmed så fort de får för mycket vinkel på bilen så fysiken tar över. Nåväl vänsterbromsar man bilen tvingar man den att hålla sig kvar i drift även då man i princip fått för mycket vinkel på bilen och den egentligen vill snurra runt. Nåväl när man sedan vill släppa ut den i 360 låter man den bara gå runt med för mycket vinkel, ej broms. Har man bara farten i bilen så gör man då en snygg 360. När man lär sig detta är det lätt att hålla den på typ för mycket vinkel med vänster bromsen och sedan släppa av bromsen eller inte bromsa alls för att gå runt när man vill gör det. 2 Att på stället göra cirklar, jämna och fina som de han i Subarun gör innanför fyrkanten. Man ska lyckas åt båda vänster/höger på 1an. 3 Stora jämna cirklar på 2an med ca 30-70m diameter, jämna fina åt båda hållen. 4 Givetvis jämna fina 8or år båda håll. 5 en hyggligt lång vänster/höger drift i ett svep med vinkel på bilen hela tiden.(syns i filmen vart man tränar detta) Man ska köra denna slinga både fram/tillbaka och en del begränsas av att det är nära till att slå i saker men andra kör på. Som sagt träning gör mästare Givetvis har man driftbox i bilen för att se score, vinkel mm ![]() Här har Peter lagt upp ett film klipp, inte lika undehållande film som ovan men kul och lärorikt för de som deltog ![]() http://uk.youtube.com/watch?v=ZxkQCF _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Att han är en av grundarana till DC shoes visste iaf inte jag. Flis lär ju inte saknas direkt.
|
||||||||
Utan att känna till för mycket om honom, så är det ofta så att man tjänar väldigt bra med pengar på motorsport i USA. Så många väljer att köra där istället för att betala för plats i div. vm-team. Vet inte hur hårt "Rally America" är men han är ju iaf bäst på den kontinenten, borde räcka för att köra wrc. Grejen är ju att de flesta VM-serier mer eller mindre utgår från europa också, så absolut flest race här och sen någon avstickare till de andra kontinenterna. _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||||||
Finns tydligen en kille som heter Travis Pastrana som leder mästerspapet, Ken ligger 2a (enligt hemsidan) Kan inte säga att jag vet så mycket om dessa killar heller. Mr Brock har i alla fall fått mest uppmrksamhet, och är helt klart en duktig förare. hur han står i förhållande till våra finska och franska hjältar vet jag dock ej. Har han inte varit med och kört den där tävlingen som Mattias Ekström vann härom året? _________________ /Anders C |
||||||||
Både Travis och Ken kommer från hojsidan där dom har hållt på med X-games (alltså en massa hopp och sånt) Ken körde Nya Zealands WRC rally iår och kom där på 30:e plats. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (4071 totalt) |