Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
RSR hyr nu ut M3 CSL samt Renault R26R!!
1, 2   >>
4434 besök totalt
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare

Killar när åker vi Hmm undrar vad R26R går runt på BTG varvet

Dessutom verkar den vara fultrimmad med ca 20hk extra (250hk)

http://rsrnurburg.com/index.php?option=com_content&task=section&am . . . .

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Högerstyrd

Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Re:

Erik B skrev:
Högerstyrd

Du får ta Alfa 75:an istället.

stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Har kört ett par högerstyrdra CSL där nere, man vänjer sig....ehh..ganske så fort

Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

RSR skrev:
Stripped, caged and ready to go...
thumbs up

Rice and shine
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re: RSR hyr nu ut M3 CSL samt Renault R26R!!

Göte RS6 Sjögren skrev:
Killar när åker vi Hmm undrar vad R26R går runt på BTG varvet

Dessutom verkar den vara fultrimmad med ca 20hk extra (250hk)

http://rsrnurburg.com/index.php?option=com_content&task=section&am . . . .

Klart man måste testa bilen man nästan fick! thumbs up
Påsk?

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

700 Euro för en R26R en dag känns dessvärre inte särskilt prisvärt Tyvärr kommer jag nog ha svårt att hålla mig ifrån bilen som skulle bli min.....

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Re:

Mats Thur skrev:
700 Euro för en R26R en dag känns dessvärre inte särskilt prisvärt Tyvärr kommer jag nog ha svårt att hålla mig ifrån bilen som skulle bli min.....

Vi får väl dela på han då

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Mats Thur skrev:

Vi får väl dela på han då

Då blir det ju superrimligt! Nu blev man sugen

Norrköping
Här sen Jul 2003

om ni missat det så hyr dom även ut riktiga bilar....

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

PatrikT skrev:

Just ja, de skulle ju även ha en GTR för uthyrning! thumbs up

qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Har kört ett par högerstyrdra CSL där nere, man vänjer sig....ehh..ganske så fort

man har ju kört Postbil

Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Jag är lite skraj, då jag en gång hamnat i en paniksituation i en felstyrd bil på Irland en gång.

Tänk er en Ford Scorpio (automat lyckligtvis) fylld med sovande kunder körandes i 100 km/h, då filen plötsligt är blockerad av metallskrot (kompakt järnskrot) och fullt med mötande trafik.
Hjärnan fick jobba kan jag lova, men jag valde skrotet under bilen framför staketet och den mötande trafiken.
Det small till ordentligt, inga kunder sov längre, och sen dess var automalådan aldrig sig lik.

PatrikT
Norrköping
Här sen Jul 2003

Re:

Mats Thur skrev:
PatrikT skrev:

Jag vet inte vad du hade för betyg i svenska språket men jag skrev har och då syftar jag på en bil som kräver att man har fjun på både pung och haka för att köra. Inte någon radiostyrd selfdriving riceboiler....

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

PatrikT skrev:
Mats Thur skrev:
PatrikT skrev:

Jag vet inte vad du hade för betyg i svenska språket men jag skrev har och då syftar jag på en bil som kräver att man har fjun på både pung och haka för att köra. Inte någon radiostyrd selfdriving riceboiler....

Jaha jag glömde bort att en GTR kan man sätta sig i och utan någon som helst ansträngning så kör bilen runt föraren på under 8 minuter....medan de där tyska besterna kräver att man rakar pungen med vinkelslip och heter Walter Röhrl samt har kört ett par miljoner varv runt ringen för att köra i samma tempo!
I såna fall framstår ju GTR:n som ännu bättre... thumbs up

MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Re:

PatrikT skrev:
Mats Thur skrev:
PatrikT skrev:

Inte är Alforna så galna? Jag tyckte dom var ganska beskedliga faktiskt.

BMW 330i -05
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002

Re:

PatrikT skrev:
selfdriving riceboiler....

Där har vi det!

Jag fyller på slogan: -för alla som inte vågar på riktigt

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Re:

Mats Thur skrev:
rakar pungen med vinkelslip och heter Walter Röhrl

Walter? Inte ens han lyckas bemästra vilddjuren från Zuffenhausen. Han kan ju bara köra på grus. Dessutom är han ju äldre än Gustav Vasa.
Citera
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004

Vad är självrisken??

Täby
Här sen Apr 2006

Re:

höfläkt skrev:
PatrikT skrev:
selfdriving riceboiler....

Där har vi det!

Jag fyller på slogan: -för alla som inte vågar på riktigt

Börjar bli dags för ett vad thumbs up
Vi hyr en GTR och sen får alla som tycker bilen kör sig själv testa ett varv. Kommer man inte under 8 minuter får man stå för bilhyran själv. Jag menar 8 minuter BTG måste ju vara en barnlek med tanke på att Suzuki kört på en låg 7:a BTG dessutom har ju Horst kört under 7.30 BTG när det var fuktigt. Alltså kommer ju bilen dansa runt under 8 minuter, ni behöver nog knappt hålla i ratten
Gaute, Peter F och ni andra som inte tror att bilen kör sig själv är ni sugna på att vara med på sidan som hyr en GTR?

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Klart jag är med på en vadslagning runt ringen, jag är med oavsett bil vi kör

om vi bortser från machosnacket om än att det kan vara kul så det förslår, så beror det nog främst på budget vilken bil man hyr och inget annat skulle jag tro.

För de som inte är så vana att hyra, kan jag nämna lite kring detta då det lätt drar iväg samt man kan missa många timmar på grund av stängningar osv. Det finns goda skäl att hyra de lite billigare bilarna oavsett tidigare erefarenhet skulle jag säga.

Porsche GT3 Cup/RS 1 ²

Halvdag=999 Euro. (endast bilhyra) 200km included( vilket är 10 varv) , extra kms charged at eur120 for GT3s,
Går lite pengar på bensin oxå ....The worst is the Porsche, with a 125L tank of fuel disappearing in as little as 7 laps (if you're really flying!)

Lägg till varv, beroende på om man vågar satsa på att köpa många varv direkt får man ju ner priset en aning. Men med tanke på alla div olyckor så kanske denna kalkyl är bäst..eur22 per lap as single tickets.

Heldag= eur1749. (endast bilhyra) 200km included( vilket är 10 varv), extra kms charged at eur120 for GT3s, i övrigt som ovan.

2 timmars körning, kväll, inkl fria varv och bensin =eur1400.
Heldag inkl fria varv samt bensin= eur3199.

Sist men inte minst en nog så viktig faktor..

"What if I hire the car and the track shuts?"

We are not in a position to offer refunds if the track shuts after your collection time. If the track doesn't open at all due to weather or unforeseen circumstances, we will gladly reschudule your hire or refund.
Med andra ord en vanlig dag kan det bli dyrt att stå med GT3an mest i depån hela dagen p g a det är inte helt ovanligt med massa avstängningar, som dessutom kan bli långa. Jag vet hur frustrerande det är att stå med hyrbil som kostar och banan hela tiden stänger. Särskilt frustrerande då man ofta är två som delar för att på så sätt komma ner i pris. Blir lite väl stressigt att ens få kört ett par varv ibland.

"What if I crash?"

You will need to pay for your own barrier damages and third party claims up to a maximum of eur10,000. For damage to our cars the maximum amount payable is as follows; GT3s eur50000. Insurance for accident damage is available, see below.

"Are the cars insured?"

Yes, all our cars are road legal, taxed and tested. Their insurance policy specifically allows them to be used for hire and reward on the Nürburgring Nordschleife. The excess payments are so large that they only become useful in the event of serious claims (eur50k+)

"Can I insure the car against any of this?"

You can limit the amount of accident damage payable by purchasing a seperate insurance policy before leaving the premises. These are only available for drivers who have taken instruction with us on the same day. Typically the insurance policies cost around eur100 per driver and limit accident damage liability to between eur1500 and eur4000. This does not effect the third-party excess of eur10000 though.

www.rent4ring.de har ju klart tagit en del marknadsandelar där nere med sina billiga effektsvaga bilar, helt klart står jag hellre med en Swift i depån en överfull sommardag, det är ju knappt man kan ta ut det som finns i den p g a all traffik. Särskilt kul skulle det ju inte vara att bromsa sig runt i en väldigt dyrt hyrd GT3. Nog för att CSL är billigare, men jag står över där oxå av ovan samma anledning, det kostar liksom mer än det smakar på denna nivå pengar tycker jag thumbs down

Nä enligt mig har rent4ring träffat helt rätt med sin nisch på dessa billiga effektsvaga bilar. Swiften drar inte särskilt mycket bensin heller. Bäst deal skulle det nog vara att hyra GT3an (pre/after högsäsong)de två timmarna en kväll för 1400euro med fri bensin/varv. Det skulle nog ge mest möjlighet att få använda bilens prestanda, vs en vanlig dag.

1, 2   >>
4434 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande