Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Rent Racecar
1, 2   >>
3902 besök totalt
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Rent Racecar

Verkar som Nurburgring Gmbh hyr ut bilar också!?
Är det nån som vet nåt mer om detta? Vilka bilar? Exakta priser etc?

Halvdag från 249 Euro står det väl...

http://www.nuerburgring.de/Rent-Racecar.695.0.html

Citat:
Gönnen Sie sich ein Motorsporterlebnis der Extraklasse! Steigen Sie ein. Schnallen Sie sich an und starten Sie den Motor. Fahren Sie selbst in einem unserer Rent-Racecars durch 20,8 km ,Grüne Hölle" und lernen Sie die Nordschleife aus
einer anderen Perspektive kennen. Speziell für die Nordschleife verfügen unsere
Autos über ein abgestimmtes Sportfahrwerk, Überrollbügel, Rennschalen-Sportsitze und vieles mehr.

Race-Pack - Nordschleife Halbtagsmiete schon ab 249,- _

Inkl. Versicherung bei Unfall, mit Selbstbehalt. Verschiedene ,Pakete" erhältlich.

Safty first:
optional buchbar: Professionelle und rennerfahrene Instruktoren.

Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

om du nu mot förmodan inte redan gjort det så har jag iaf precis mailat och frågat om priser och bilar

Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

Håll oss informerade, speciellt vad gäller självrisker mm.
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Björn skrev:
Håll oss informerade, speciellt vad gäller självrisker mm.

Givetvis skriver jag all info här när den kommer thumbs up

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

BMW 318ti E46, 249 Euro för 90 km

VW Scirocco 2.0 TSI, 299 Euro för 90 km

BMW M3 E46, 449 Euro + 190 Euro för instruktör/timme för 90 km

Detta är vara ett samarbete med http://www.rent-racecar.de/ för de skickar med länk till den hemsidan. Där emot är priserna något sänkta men det ingår dock bara 90 km istället för 130 km som det gör om man bokar direkt på rent-racecar.de

Självrikserna är 5000 Euro för 318, 10000 Euro för Sciroccon och 14000 Euron för M3:an. M3:an får bara
bokas med instruktör...

Rent4ring.de känns fortfarande som ett klart bättre alternativ tycker jag

Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

Mats Thur skrev:
BMW 318ti E46, 249 Euro för 90 km

VW Scirocco 2.0 TSI, 299 Euro för 90 km

BMW M3 E46, 449 Euro + 190 Euro för instruktör/timme för 90 km

Detta är vara ett samarbete med http://www.rent-racecar.de/ för de skickar med länk till den hemsidan. Där emot är priserna något sänkta men det ingår dock bara 90 km istället för 130 km som det gör om man bokar direkt på rent-racecar.de

Självrikserna är 5000 Euro för 318, 10000 Euro för Sciroccon och 14000 Euron för M3:an. M3:an får bara
bokas med instruktör...

5000 och 10000 Euro i självrisk wow.

qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Trådstartare
inget nytt under solen mao...

Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Stacken skrev:

Ingen som hyr ut bilar till körning på ringen har lägre än 5000 Euro i självrisk så vitt jag kan minnas. Dock ska man ju komma ihåg att du får endast betala skadan om det kostar mindre än självrisken att reparera [/quote]

qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Re:

Mats Thur skrev:
Stacken skrev:

Ingen som hyr ut bilar till körning på ringen har lägre än 5000 Euro i självrisk så vitt jag kan minnas. Dock ska man ju komma ihåg att du får endast betala skadan om det kostar mindre än självrisken att reparera [/quote]

+ räcke o bärgning......kanske 2500 euro till

Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Det kostar att ligga på topp .

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Stacken skrev:
Det kostar att ligga på topp .

Snarare bör man se till att INTE krascha thumbs up
Man bör helt klart anpassa sin körning till sina erfarenheter och plånbok thumbs up

Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Re:

Stacken skrev:

Noterar dina sarkasm-smileys angående kostnadsbiten. Vad hade DU satt för självrisk om DU investerat en stor hög pengar i bilinköp, chassikit, burar och ombyggnation samt avsatt en ansenlig driftbudget för administration, marknadsföring, däck, bromsar och andra slitdelar och har ett kundunderlag där lejonparten utgörs av förväntansfulla adrenalinstinna förstagångsbesökare som aldrig sett banan tidigare och än mindre kört den, förutom de där grymma rekordvarven i GT4/Forza förstås...?

Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

Christian Eick skrev:
Stacken skrev:

Noterar dina sarkasm-smileys angående kostnadsbiten. Vad hade DU satt för självrisk om DU investerat en stor hög pengar i bilinköp, chassikit, burar och ombyggnation samt avsatt en ansenlig driftbudget för administration, marknadsföring, däck, bromsar och andra slitdelar och har ett kundunderlag där lejonparten utgörs av förväntansfulla adrenalinstinna förstagångsbesökare som aldrig sett banan tidigare och än mindre kört den, förutom de där grymma rekordvarven i GT4/Forza förstås...?

Sarkasm vet jag inte, snarare snopen, men inte chockad. Skulle det var konstigt att man blir snopen över något. Och mitt "mothshut"-smiley var endast för att dölja en dubbelpost.
Spela smart är väl snarare en typ av sarkasm, eller.

Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Re:

Stacken skrev:

Jag spelar inte...

Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

Christian Eick skrev:
Stacken skrev:

Jag spelar inte...

Förstår det .

Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Re:

Stacken skrev:
Christian Eick skrev:
Stacken skrev:

Jag spelar inte...

Förstår det .

Bra, lätt att det uppstår missförstånd på nätet. Jag tolkar -smileyn som sarkasm, speciellt med tanke på att den heter rolleyes, och därför undrade jag var du själv hade lagt självrisken med tanke på den informationen jag listade? Rent-racecar är ju ett företag och ingen välgörenhetsinrättning och ägaren Theo förväntar givetvis att det ska vara vinstgivande. Förra året förlorade han två M3 E92:or och en Golf V GTI inom loppet av några veckor och för det fick han in 40.000 EUR självrisk. Måste till en del uthyrningar för att täcka upp resten av förlusten och det underlättar inte när vagnparken dessutom minskas med tre bilar.

Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

Christian Eick skrev:
Stacken skrev:
Christian Eick skrev:
Stacken skrev:

Jag spelar inte...

Förstår det .

Bra, lätt att det uppstår missförstånd på nätet. Jag tolkar -smileyn som sarkasm, speciellt med tanke på att den heter rolleyes, och därför undrade jag var du själv hade lagt självrisken med tanke på den informationen jag listade? Rent-racecar är ju ett företag och ingen välgörenhetsinrättning och ägaren Theo förväntar givetvis att det ska vara vinstgivande. Förra året förlorade han två M3 E92:or och en Golf V GTI inom loppet av några veckor och för det fick han in 40.000 EUR självrisk. Måste till en del uthyrningar för att täcka upp resten av förlusten och det underlättar inte när vagnparken dessutom minskas med tre bilar.

Jo jag hade väl lagt självrisken på samma sätt som Theo och hade förmodligen fortfarande tyckt att 5000 Euro är mycket pengar.

qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Re:

Stacken skrev:
Christian Eick skrev:
Stacken skrev:
Christian Eick skrev:
Stacken skrev:

Jag spelar inte...

Förstår det .

Jo jag hade väl lagt självrisken på samma sätt som Theo och hade förmodligen fortfarande tyckt att 5000 Euro är mycket pengar.

Risk & Reward

Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Re:

Stacken skrev:

50 lök är inget svårt att göra av med på en racehelg, även om inget går sönder.. Jag förstår inte hur de kan få ekononomi i sin uthyrning riktigt..

08 southside
Här sen Jan 2009

Re:

Christian Eick skrev:
Stacken skrev:
Christian Eick skrev:
Stacken skrev:

Jag spelar inte...

Förstår det .

Du har säkert bäst info om dessa förhållanden men för att få hela bilden så bör väl Rent-racecar ha en ftgförsäkring som täcker en del av förlusten i förvärvsverksamhet och fordonen bör väl ha dragit in en del euroner innan den slutgiltiga "avskrivningen"?

Nürburgring
Rent Racecar
1, 2   >>
3902 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande