Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 3902 besök totalt |
Rent Racecar
Verkar som Nurburgring Gmbh hyr ut bilar också!? Är det nån som vet nåt mer om detta? Vilka bilar? Exakta priser etc? Halvdag från 249 Euro står det väl... http://www.nuerburgring.de/Rent-Race
_________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||||
om du nu mot förmodan inte redan gjort det så har jag iaf precis mailat och frågat om priser och bilar
![]() |
||||||||||
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||||||
Re:
Givetvis skriver jag all info här när den kommer ![]() ![]() |
||||||||||
BMW 318ti E46, 249 Euro för 90 km
VW Scirocco 2.0 TSI, 299 Euro för 90 km BMW M3 E46, 449 Euro + 190 Euro för instruktör/timme ![]() Detta är vara ett samarbete med http://www.rent-racecar.de/ för de skickar med länk till den hemsidan. Där emot är priserna något sänkta men det ingår dock bara 90 km istället för 130 km som det gör om man bokar direkt på rent-racecar.de Självrikserna är 5000 Euro för 318, 10000 Euro för Sciroccon och 14000 Euron för M3:an. M3:an får bara bokas med instruktör... ![]() Rent4ring.de känns fortfarande som ett klart bättre alternativ tycker jag ![]() |
||||||||||
|
||||||||||
Re:
5000 och 10000 Euro i självrisk ![]() |
||||||||||
Re:
Ingen som hyr ut bilar till körning på ringen har lägre än 5000 Euro i självrisk så vitt jag kan minnas. Dock ska man ju komma ihåg att du får endast betala skadan om det kostar mindre än självrisken att reparera ![]() |
||||||||||
Re:
Ingen som hyr ut bilar till körning på ringen har lägre än 5000 Euro i självrisk så vitt jag kan minnas. Dock ska man ju komma ihåg att du får endast betala skadan om det kostar mindre än självrisken att reparera ![]() + räcke o bärgning......kanske 2500 euro till ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||||
|
||||||||||
Re:
Snarare bör man se till att INTE krascha ![]() ![]() Man bör helt klart anpassa sin körning till sina erfarenheter och plånbok ![]() |
||||||||||
Re:
Noterar dina sarkasm-smileys angående kostnadsbiten. Vad hade DU satt för självrisk om DU investerat en stor hög pengar i bilinköp, chassikit, burar och ombyggnation samt avsatt en ansenlig driftbudget för administration, marknadsföring, däck, bromsar och andra slitdelar och har ett kundunderlag där lejonparten utgörs av förväntansfulla adrenalinstinna förstagångsbesökare som aldrig sett banan tidigare och än mindre kört den, förutom de där grymma rekordvarven i GT4/Forza förstås...? _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||||||
Re:
Sarkasm vet jag inte, snarare snopen, men inte chockad. Skulle det var konstigt att man blir snopen över något. Och mitt "mothshut"-smiley var endast för att dölja en dubbelpost. Spela smart är väl snarare en typ av sarkasm, eller. |
||||||||||
Re:
Förstår det ![]() |
||||||||||
Re:
Bra, lätt att det uppstår missförstånd på nätet. Jag tolkar ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||||||
Re:
Jo jag hade väl lagt självrisken på samma sätt som Theo och hade förmodligen fortfarande tyckt att 5000 Euro är mycket pengar. |
||||||||||
Re:
Risk & Reward ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||||
Re:
50 lök är inget svårt att göra av med på en racehelg, även om inget går sönder.. Jag förstår inte hur de kan få ekononomi i sin uthyrning riktigt.. _________________ Anders Hansson |
||||||||||
Re:
Du har säkert bäst info om dessa förhållanden men för att få hela bilden så bör väl Rent-racecar ha en ftgförsäkring som täcker en del av förlusten i förvärvsverksamhet och fordonen bör väl ha dragit in en del euroner innan den slutgiltiga "avskrivningen"? _________________ Tony Jonsson Har 63 cylindrar sist jag räknade... |
||||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 3902 besök totalt |