Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 11 besök senaste veckan (15366 totalt) |
hammarlack
har en liten undring om hammalack har målat hjulhusen slipade först plåtrent sen penslade jag på hammarlack och nu efter en månad så kan man skrapa av det med nageln det har inte fäst mot ytan bilen står inte i värmegarage men på burken står det att arbetstemp. är mellan '+8-tror det var 35 eller nått härdningstiden är mellan 4-6veckor det har ju gått 4 nu men tycker ändå att det borde ha fäst iaf ska man kunna skrapa av det eller?? _________________ Jörgen Nilsson |
||
Vi har målat rallycrossbilen med samma tvåkomp. färg som bilen är lackad i. Iofs måste den bättras efter varje säsong men det är ju inte samma blästring under en racing bil som bara kör på asfalt.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
Jag kör med hammarlack på min helgalvade 911, det fäster på riktigt bra om det låter härda under några månader i värme.
Hammerite hammarlack härdar kasst om det får vara runt kylskåpskallt under ett tag. Värme hjälper mer än man anar. _________________ Kör cheva numer. |
||
Re: hammarlack
om du inte rengjorde ytorna ordentligt mellan slip och lack så är det troligt att det är anledningen att färgen lossnar. Använd alkohol för att tvätta rent innan lackning. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||
Jag använde Bräkleen när jag rengjorde ytorna, gjorde nog susen, det sitter som en stenhård hinna över plåten för min del i hjulhusen och i kupen.
Det tog sin lilla tid att få det rent men värt det. Tipsaren säger att Hammerite är kasst? vilken annan hammarlack är bättre?, tänk dock på förarbetet är A och o. _________________ Kör cheva numer. |
||
Hammarlack tycker väl inte om galv ? Har för mig att man behöver en speciell grundfärg just till hammarlack om det inte är verkligen plåtrent ner i porerna.
Har själv använt Granville metallfärg och den var bara sådär, hammerite verkar bättre. _________________ Andreas Olsson Porsche 944 TURBO -90 PCS #9245 |
||
Jag ÄLSKAR Hammarlack!
![]() Målar allt med det. (nästan) målat bakaxel, framvagn, nav, bromsok, överfall mm mm på min med det, tycker det e SUPER! Har inte grundat innan då... _________________ Pelle Ahlqvist "If you're in control, you're not going fast enough." // Rufus "Parnelli" Jones |
||
Skall det vara på utsatta ställen som tex i hjulhuset i detta fallet så brukar jag ta produkter som är utvecklade för lite hårdare bruk, marinprodukter.
![]() International interprotect är en 2K Epoxigrundfärg som har funkat super för mig. Jävligt elakt att få på kroppen bara så skydd i form av latexhandskar rekommenderas. Nåt segt ovanpå brukar det bli också som skyddar mot sprut. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
AHA! Det jag köpt för att lacka i motorum & inne i bilen med! Det är en bra färg asså? _________________ Pelle Ahlqvist "If you're in control, you're not going fast enough." // Rufus "Parnelli" Jones |
||
Ingen som provat POR15 ? Det verkar väldigt poppulärt utomrikes. Rena rama mirakelmedlet, och då blir man ju genast misstänksam
![]() Hittills har jag dock inte hittat någon återförsäljare i Sverige ![]() _________________ //Mattias Gripenland |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 11 besök senaste veckan (15366 totalt) |