Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2527 besök totalt |
Porsche i Prestanda
Var det fler än jag som njöt av Porsche-reportaget på Prestanda idag? De hade lånat ihop lite "gammalt rask" av Lasse Jönsson och körde på Gelleråsen med dem. Rasket bestod av en '74 Carrera RS, en 996 GT3RS och en 959. De hade även lite sekvenser med Carrera GT. Tyvärr envisas de med musik så fort det är billjud, men det var riktigt bra ändå. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Jag fick klart för mig att dom slutade sända i samband med utlottningen av "ljud o ljus o plast åbäket"
![]() Edit:Glömde plasten ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
http://www.porschecenter.com/salubil _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
om ni är på G att beställa en Carrera GT så kan ni välja färg här enkelt o bekvämt
![]() http://www.porsche.se/carreragt/colo _________________ ![]() |
||||
Satt precis och letade efter ett vettigt sätt att bestämma färg till min nya GT ![]() ![]() ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
Man kanske ska välja en diskret färg så att den inte sticker ut så mycket ![]() ![]() |
||||
Vilken kul bil, den blev snygg oavsett hur man målar den och detta trots att den inte alls liknar McLaren F1 ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Jo, jag såg det. Telefonen ringde precis när inslaget började och jag tänkte vad är det för en idiot som ringer nu...det var en kompis som ville påminna mig om att det var porschar i dumburken och det var ju omtänksamt!
![]() Jag håller med om musiken, vad får dem att dränka stuttgart filharmonikerna i skitmusik? ![]() ![]() Men det var en intressant samling bilar de körde, dessutom i ungefär samma prisklass. ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
ånäää, 959:an bör väl rimligen vara värd ungefär lika mycket som dom två andra tillsammans!? ![]() Störde mig lite på att dom snackade om Stuttgart när dom samtidigt visade bilder från testbanan i Leipzig.... Sen ringde min faster och förstörde andra halvan av inslaget ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Nu ska jag vara lite tjafsig Pär..... ![]() Vid en snabbsök på autosaloon singen hittade jag: 959 190000 euro (går att hitta billigare men vi snackar fina bilar nu) -GT3RS 145000 euro ________________ = 45000 euro om du hittar en RS74 för 45000 euro får du gärna leka hjultomte och tipsa mig om den bilen! ![]() Det är ytterst svårt att uttala sig om priset på en RS74 då det bara tillverkades 121 st inklusive RSR modellen. Men mitt tips är att det blir nog svårt att hitta en toppfin bil under 150000 euro. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Jag ger mig så fort det går ![]() Trodde att prisläget var högre på 959:or. Trodde prisläget på fina gamla RS låg runt 800 KSEK, med dom kanske ha dragit iväg ännu mer på senare tid. om jag fick 2 MSEK slängt efter mig så skulle jag utan tvekan välja en fin gammal 959:a än någon av RS:erna. Visserligen är kanske både den nye och den gamle RS:en bättre banvagnar men 959:an är ändå en "ultraklassiker". Hur skulle ni andra göra? Björn Borgs gamla 959:a var (är?) till salu på bilfirma i Malmö i våras. Tydligen var den rekordbillig då med 2MSEK angivet pris. F ö ganska osmaklig färgsättning av inredningen. Den lär ha skruvad mätare, fast inte bakskruvad som är vanligast utan framskruvad 600 mil när den var ny för att kunna importera den som begagnad bil. 3600 mil på mätaren. _________________ Pär Hylander |
||||
Har något bilprogram eller tidning någon gång gjort en seriös hemsökning av Lasse Jönssons bilhall? Det ska mycket till för att jag ska passera Karlstad utan att svänga förbi där och dregla en stund.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
om 959:an är en Ultraklassiker så är RS74 en hypersuperduper klassiker för att inte tala om RSR! ![]() Men för 2 miljoner skull jag valt en M3 GTR. ![]() Nä skojar bara, vet faktisikt inte finns oerhört många intressanta bilar som man kan få för 2 milljoner så det är faktiskt ett riktigt svårt val. |
||||
om man pratar om bilar i dessa prisklasser mådte jag säga att 959:an är ingenting som faller mig i smaken med tanke på att man kan få en Ferrari F40 för samma pengar. En i mitt tycke betydligt ballarre bil.
_________________ Jonas Edling |
||||
För er som har missat programet.
![]() http://62.13.40.49/~anders/race-frea _________________ //Tobias "LeWaN" Lewandovski Skoda Enyaq RS -24, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2527 besök totalt |