Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 8354 besök totalt |
Perfect 10 car garage
Dags för ännu en vintertråd! ![]() Jag hörde Jeremy Clarkson jiddra om att han definitivt skulle ha en Clio V6 i sitt "perfect 10 car garage", så frågan är alltså vilka bilar skulle ni vilja ha i erat? Personligen behöver jag lite tid att tänka över mitt beslut/tjuvkika på era listor innan jag skriver nåt... ![]() P.S Är det en väldigt ovanlig bil så skulle det sitta fint med en bild eller två... ![]() |
||||||||
10 st bilar får väl i hop kanske en 5 max..
1. McLaren F1, om man vill åka lite bana. 2. Bentley Continental gt, När man ska åka till ica. 3. Cadillac escalade, När hela familjen ska i väg. 4. Cadillac cab 1959, Den brutalaste desigen nånsin. 5. Ca 40 st pittbulls så att man får ha grejorna i fred....... _________________ Per Håkansson "Vik hädan discoäckel" |
||||||||
hm... svårt
i ingen rangordning: Lotus Elise Motorsport FW15 B Mercedes-Benz McLaren SLR McLaren F1 GTR 97 Lamborghini Miura Porsche Carrera GT Porsche 956 Porsche 917LH Porsche 996GT1 hm.. kanske måste ha en familjebil oxå ![]() MB C-klass AMG kombi _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||||||
alltid kul!
lotus exige, så fräck ![]() mazda rx7 vilken generation kvittar, underbart är wankel ![]() mazda rx8 åka till jobbet å köra ungarna till dagis (ok har inga än men man får la planera...) ![]() audi RS6, awd och mycket kusar är optimalt för att åka långt fort, kanske i dahlbäck-trim?! lotus 340R, jag gillar lätta bilar och man måste ju ha en cab koenigsegg CC, fräckare än zonda enligt mig ferrari 355, så ska en ferrari se ut porsche 996TT, ljudet från den porschen när rejsa körde superstage!! ![]() ![]() ferrari 575M, enligt någon känd författare (hemingway?) ska man ha kört en bil med v12 innan man dör... en sevenklon med 20B wankel vore ju inte fel... tänk så mycket kul bilar det finns, går nog klämma in fler om man parkerar dem på rätt sätt ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||||||
Nu har jag funderat lite....
![]() Koeningsegg CC - otroligt snygg och snabb bil. McLaren F1 GTR - Legendarisk bil som fortfarande slår hårt mot många supersportbilar. Porsche Carrera GT - Motivering överflödig. Ford GT - Bara designen är skäl nog. Metro 6R4 - Grupp B circusens fränaste vagn. Volvo 240 Turbo - I Grupp A kostym. Toyota AE86 GT Levin - Toktrimmad!!! Audi RS6 - Familj drabbas man väl av förr eller senare. Ford F250 Turbo Diesel 4 door longbed - Manlig rigg att köra tvåjulingen på. Gärna med samma mods som Seth Enslow har! Volvo Amazon - För nostalgitripper på landet. Edit: Lad till lite bland motiveringarna och rättade lite stavfel... ![]() |
||||||||
Hmm, kul tråd
![]() VW Golf GTI Mk1 - En modern klassiker! Underbart kul bil till löjligt överkomlig prisnivå. ![]() Audi Quattro Sport - Bilen som revolutionerade rallygenren. En svart? Ja tack! Porsche 993 C4S - Världens mest formfulländade bil? Lamborghini Gallardo - Brutal, på de flesta sätt - men ändå hanterbar. Dessutom, äntligen en italiensk sportbil som bör hålla för att användas... ![]() Porsche Carrera GT - Kan en sportbil bli bättre? ![]() Bugatti Veyron - ...ja, kanske! ![]() Audi RS6 - För långtransporter med bagage. VW Touareg V10 - För långtransporter med bagage - där man kan förvänta sig det oförutsägbara... Porsche 959 - Den mest framåtsträvande sportbilen någonsin? Den tionde... har jag redan... ![]() _________________ ![]() |
||||||||
10 bilar blir svårt. Ska gneta ihop det jag tycker är ett måste.
![]() 1. M3 SE (lagom moddad men ändå gatreggad) 2. Nya Rollsen 3. Jaguar XKR Cab (heter den så?) 4. Scania P144 530 ![]() 5. Ford GT90 Det borde täcka de flesta bilbehov jag kan tänkas ha tycker jag. _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||||
Bil-listan
1. Nya Rollsen 2. Gammal Rolls typ 20tal sån där föraren sitter ute 3. Rolls royce Corniche Cab , beige med ljus skinnklädsel. 4. Porsche 962 LM 5. McLaren F1 GTR 6. Lamborghini Jeep 7. Neoplan Megaliner, ombyggd till husbil 8. Smart Roadster, så man kan ha den i Neoplanens bagagerum. 9. AMG merca kombi 10. Citroén WRC Så tror jag man klarar det mesta ![]() |
||||||||
porschen, jaa för fasiken! så fräcka de är! touaregen, ACK hur kunde jag missa den, gillar inte suvvar nåt värst men den är ju något i hästväg!! å diesel också, fruktansvärt vettigt, borde gå å trimma dem också (så man kan köra ifrån tidigare nämda rs6or kanske...) ![]() som jag sa, skoj sånthär! _________________ Pontus Fyhr |
||||||||
|
||||||||
In order of apperance...
- Min Civic i toppskick. - Hundkoja med massa skoj på. - Mazda AZ-1 eller Suzuki Cara - i princip samma bil. http://www.asahi-net.or.jp/~LE9S-ICK - Toyota Corolla AE86 Levin eller Trueno, spelar ingen roll vilken front. - Honda Civic Type-R EK9 (97-00). - Honda NSX. - Honda City Turbo II. - Lotus Elise med K20motor (Nya Honda Civic Type-R motorn). - Honda Accord Kombi. http://www.prelude-fan.de/pics/accor - Suzuki Samurai/Santana (liten jeep). och ett stort garage att ha allt i... _________________ Niklas Walkin - |
||||||||
I absolut originalskick som mest står och är fina.
Shelby Cobra 427 Ford Mustang Boss 429 Ford GT40 (originalet) Porche 959 Porsche Carrera GT Aston Martin V8 Vantage Le Mans Aston Martin V12 Vanquish Lätt modifierade... de som används. En sån där Neoplan Megaliner ombyggd till kombinerad biltransport och husbil verkade inte dumt... Audi urquattro Special som banbil (Med inspiration från dessa två: Bil 1 Bil 2) Turbokonverterad Audi A3 3.2q med DSG-växellåda som bruksbil... _________________ Bo Eliasson Det är kul att köra fort. |
||||||||
Ford GT90. Vet inte varför, men jag har fastnat för den av någon anledning. http://www.ultimatecarpage.com/frame.mv?file=car.mv&num=899 ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||||
Ej rangordnade
-McLare F1 GTR -BMW M3 E30 -DeTomaso Pantera -Ford GT40 (orginalet i Gulf-färger) -Bentley Turbo R (landsvägslok som rör på sig) -Ford Mustang Fastback (har nog sett Bullit lite väl ofta...) -Alfa Romeo Tipo 33.2 Stradale -Alfa Romeo 1600 GTA -Caterham R500 -Ferrari F40 (...höll på glömma en av de viktigaste) _________________ /David Söderblom |
||||||||
Inte lätt att bara välja 10... Och inget garage är väl komplett utan en hoj...?
McLaren F1 GTR - framför allt! Lamborghini Miura - första supersportbilen Ford GT40 - Göran Malmbergs HemiPanter! - jag valde bort en hel drös med Ferraris för just denna bil! ![]() Audi Sport Quattro S1 - för grusvägarna Porsche Carrera GT - Porsche 550A Spyder - jämför formerna på denna sportbil med dagens. Dom var vackrare förr.... Porsche 917 / 30 - man vill ju ha med en bil som går fort åxå! :-) Jaguar E-type 4.2 - silvermetallic med vit cab och ekerfäljar. BMW X5 Le Mans - för matkassarna :-) ![]() Driftskostnaden för ovanstående blir väl ca 10% av BNP ![]() _________________ Benny Waenerlund - Audi S3, MTM |
||||||||
McLaren F1 GTR Inga kommentarer
Porsche 550A Spyder - Drömmer om att bygga en replika Porsche 356 Coupe - för söndagsutflykterna Porsche 911 carrera rs - Vit med blå dekor och Fuchsfälgar BMW Z3 M Coupe - Nätt kombi för matkassarna BMW 328i Touring E36 - Bruksbil, en dröm som kanske blir sann ![]() BMW M3 E30 - S14!! ![]() Ford GT40 (originalet) - 40 tum Amerikanska muskler Lamborghini Gallardo - Måste ju ha en "Italiensk" bil också! Subaru Impreza GT - Vintern är lång i Luleå _________________ /Magnus Lundberg BMW 318i E21 |
||||||||
1 740 gle. -85:a (har ju iofs redan =) )
2. 240 GLT ban-edition 3. 850 kombi btcc 4. s40 btcc 5. s60 etcc 6en banracing e30 m3 7. prosche 911 GT3 8.audi sportquattro 9. bmw m5 10. merca amg clk 55 gärna som vart inne hos digitech _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||||||||
alltid kul att läsa andras "drömmar"
![]() mitt garage kanske e lite enformigt... ![]() en ford GT40 ![]() (alternativt en ford gt...) en porsche carrera gt, bara för att den inte har en pankaks motor ![]() ![]() en protouring camaro -69, lr 67 fastback a la bullit : bara för att dom e så feta ![]() en Iroc-Z -89 med öhlins kit och vortex kompressormatning ![]() ![]() en -72 Corvette Stingray med l88:an.. bara för att dom låter så gott ![]() en mclaren f1 lm ed. : kan va kul att piska en sån ngn fin sommardag ![]() en evo6:a att åka på vintern med (is racing..) en smal blondin med stora rattar, som kan tvätta bilen , och *host* ngt annat *host* ![]() ett par hundra bitska pittbulls så bilara får va ifred.. :=) (yea yea snodde den av per ![]() iaf jag skulle va nöjd med dom 7 bilarna ![]() _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||||||
1, Mclaraen F1 GTR Grymt råå helt enkelt
2, Porsche Carrera GT Toksnygg och snabb 3, Peugeot 205 i grupp b rally stuk Lekbil 4, Porsche 993 RS En 911 måste man ha 5, Maybach Långresebil nr.1 med chafour då såklart 6, Lotus 340R Råå Lotus 7, TVR T350C CS Kul bil helt enkelt 8, Lamborghini Miura Bra gjort av en traktorbyggare 9, Mercedes Bens E55 AMG Kombi Bruksbil 10, Porsche 962 Helvete jävla snabb _________________ Thomas Tegbäck |
||||||||
ok, det var inte helt lätt... Gör ett försök, troligen kommer man på nåt man glömt senare..
Supersportbilarna: Koeniggsegg CC8S McLaren F1 GTR Dauer 962 Tävlingsbilarna: BMW M1 PrOCar BMW M3 GTR BMW M3 Sport Evolution (Schnitzer DTM 90') BMW V12 LMR Porsche 917 Fint putsobjekt som nästan är för sällsynt för att köra på bana: HARTGE H35S-24 Busbilen: Gatreggad Radical _________________ /Arne Lindgren |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 8354 besök totalt |