Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 14118 besök totalt |
_________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||
_________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||
|
||||
Visst är den fräck!?
Skönt att slippa laga rost och så får man bygga ett chassi som man själv vill ha det :-) /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
Häftiga fårrrdbyggen!
![]() Den brittiska visar ju på en sedvanlig engelsk tradition med brutal ideer blandat med bitvis rätt märkliga kosntruktionslösnignar. Men annars vore den ju inte brittisk.. ![]() Den Svenska Escorten har ju en dekor som ger mig vissa deja vu känslor. Det är snyggt ![]() (men nog ska det egentligen vara en Saab att bära FV emblem, även om FV flög både Spitfirem Mosquito, Venom, Vampire och Hawker Hunder på sin tid, brittiska allihop, så.... ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Det har du väldigt rätt i. ![]() Då är jag ju avslöjad hur noga jag tittade första gången ![]() En Trollebomotor gör ju inte bygget sämre på något vis i mina ögon, tvärtom! _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Visst är det Saab motor ![]() Motor: SAAB 2liters turbo, verdi torrsump, lösa stålfoder (nikasil), motorsport topp mm. Drivlina: 5vxl E36 M3 låda, 2-skivig tilton, 1031 med Torsendiff. Hjulupphängning: Fram: E36 M3 spindlar rörbärarmar med uniballs, coilovers, knivar. Bak: 4-link, Wattlink, coilovers, knivar. Bromsar: Fram:330mm skivor med alu hubbar, 8-kolvs ok Bak: 286mm skivor, 4-kolvs ok, MC ok till handbroms Kaross: Helblästrad, tillbaka flyttad torped 350mm, 11 punkters bur. Egna skärmar och sidokjolar i glasfiber, huv baklucka och frontspoiler i kol, Venturi i alu, intag i taket för kylet. _________________ Robert Dahl |
||||
Specen ser ju lika trevlig ut som bilen.
Har du någon byggtråd här på rejsa? om inte tror jag den skulle uppskattas av många _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Har inte någon tråd igång på något forum men då rejsa är överlägset det bästa bilforumet så kan jag bjuda på några fler bilder ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Robert Dahl |
||||
Var det den som var till salu för några år sedan med Saabmotor monterad - i så fall ser den ut att ha hamnat i rätta händer!
![]() Behåller du Trionic? Blir det nån firma som skall mappa eller tänkte du göra det själv? Beräknat effektuttag? _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
Nej jag köpte denna helt original för ca: 4år sedan och har byggt på den sedan dess! Det blir inte Trionic men är inte klart vad det blir eller vilken firma som kommer att mappa! Räknar med över 550hk och då är det turbon som sätter stopp. Motor och bränsle klarar en hel del mer. Ser dock inte att jag ska behöva mer effekt då detta kommer att bli på tok för mycket ![]() _________________ Robert Dahl |
||||
OK då finns det en annan Escort MkI med Saab-spis i Sverige.
Du känner väl till T5Suite? ![]() Se nu till att skaffa en egen biltråd så vi slipper spamma sönder denna! ![]() _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
Mecka nu en tråd att slänga upp bilder i! ![]() EDIT: Uppmaningarna är fler såg jag
_________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 14118 besök totalt |