Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Escort Mk1 goes extreme
1, 2   >>
14118 besök totalt
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3484


Trådstartare
Är ju som en seven men med lite mer kaross...

http://www.shpengineering.co.uk/rsr-escort.phtml


_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17838



Hittar inte webshoppen...

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3484


Trådstartare

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13329

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Cool! thumbs up


_________________

Rice and shine
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5852



Visst är den fräck!?

Skönt att slippa laga rost och så får man bygga ett chassi som man själv vill ha det :-)

/Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
yoghurt
Västervik
Här sen Maj 2007
Inlägg: 73



Kanske inte lika extrem men har tagit mig 4år hittills!
(håller på med plugg till frontspoiler!!)

_________________
Robert Dahl
Citera
yoghurt
Västervik
Här sen Maj 2007
Inlägg: 73



Kollade bilderna i länken precis! Vilket bygge!!
Men lite konstigt att dom satsade på stel bakaxel

_________________
Robert Dahl
Citera
Husse
östersund
Här sen Dec 2005
Inlägg: 17



yoghurt skrev:
Kanske inte lika extrem men har tagit mig 4år hittills!
(håller på med plugg till frontspoiler!!)


Please, mer info om din bil!!!!!!!!!!!!!

_________________
Hans Carlsson
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Häftiga fårrrdbyggen! thumbs up
Den brittiska visar ju på en sedvanlig engelsk tradition med brutal ideer blandat med bitvis rätt märkliga kosntruktionslösnignar. Men annars vore den ju inte brittisk..

Den Svenska Escorten har ju en dekor som ger mig vissa deja vu känslor. Det är snyggt thumbs up
(men nog ska det egentligen vara en Saab att bära FV emblem, även om FV flög både Spitfirem Mosquito, Venom, Vampire och Hawker Hunder på sin tid, brittiska allihop, så.... )

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17838



Bosse L skrev:
nog ska det egentligen vara en Saab att bära FV emblem
Tycker det ser ut att vara trollkraft under huven.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Lennart Mäkinen skrev:
Bosse L skrev:
nog ska det egentligen vara en Saab att bära FV emblem
Tycker det ser ut att vara trollkraft under huven.


Det har du väldigt rätt i.
Då är jag ju avslöjad hur noga jag tittade första gången
En Trollebomotor gör ju inte bygget sämre på något vis i mina ögon, tvärtom!

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
yoghurt
Västervik
Här sen Maj 2007
Inlägg: 73



Husse skrev:
yoghurt skrev:
Kanske inte lika extrem men har tagit mig 4år hittills!
(håller på med plugg till frontspoiler!!)


Please, mer info om din bil!!!!!!!!!!!!!


Visst är det Saab motor

Motor: SAAB 2liters turbo, verdi torrsump, lösa stålfoder (nikasil), motorsport topp mm.
Drivlina: 5vxl E36 M3 låda, 2-skivig tilton, 1031 med Torsendiff.
Hjulupphängning: Fram: E36 M3 spindlar rörbärarmar med uniballs, coilovers, knivar.
Bak: 4-link, Wattlink, coilovers, knivar.
Bromsar: Fram:330mm skivor med alu hubbar, 8-kolvs ok
Bak: 286mm skivor, 4-kolvs ok, MC ok till handbroms
Kaross: Helblästrad, tillbaka flyttad torped 350mm, 11 punkters bur.
Egna skärmar och sidokjolar i glasfiber, huv baklucka och frontspoiler i kol,
Venturi i alu, intag i taket för kylet.

_________________
Robert Dahl
Citera
Husse
östersund
Här sen Dec 2005
Inlägg: 17



Den såg riktigt j-a elak ut Robert, testat den än?
Kanske nån liten film?

_________________
Hans Carlsson
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Specen ser ju lika trevlig ut som bilen.
Har du någon byggtråd här på rejsa?
om inte tror jag den skulle uppskattas av många

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
yoghurt
Västervik
Här sen Maj 2007
Inlägg: 73



Husse skrev:
Den såg riktigt j-a elak ut Robert, testat den än?
Kanske nån liten film?


Den har inte varit igång än tyvärr! men i sommar hoppas jag den ska vara ute på banorna

_________________
Robert Dahl
Citera
yoghurt
Västervik
Här sen Maj 2007
Inlägg: 73



Bosse L skrev:
Specen ser ju lika trevlig ut som bilen.
Har du någon byggtråd här på rejsa?
om inte tror jag den skulle uppskattas av många


Har inte någon tråd igång på något forum men då rejsa är överlägset det bästa bilforumet så kan jag bjuda på några fler bilder








_________________
Robert Dahl
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3415



Var det den som var till salu för några år sedan med Saabmotor monterad - i så fall ser den ut att ha hamnat i rätta händer! thumbs up

Behåller du Trionic? Blir det nån firma som skall mappa eller tänkte du göra det själv? Beräknat effektuttag?

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
yoghurt
Västervik
Här sen Maj 2007
Inlägg: 73



Mats Klinglöf skrev:
Var det den som var till salu för några år sedan med Saabmotor monterad - i så fall ser den ut att ha hamnat i rätta händer! thumbs up

Behåller du Trionic? Blir det nån firma som skall mappa eller tänkte du göra det själv? Beräknat effektuttag?


Nej jag köpte denna helt original för ca: 4år sedan och har byggt på den sedan dess!
Det blir inte Trionic men är inte klart vad det blir eller vilken firma som kommer att mappa!
Räknar med över 550hk och då är det turbon som sätter stopp. Motor och bränsle klarar en hel del mer.
Ser dock inte att jag ska behöva mer effekt då detta kommer att bli på tok för mycket

_________________
Robert Dahl
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3415



OK då finns det en annan Escort MkI med Saab-spis i Sverige.

Du känner väl till T5Suite? Finns mappar för dina effektmål färdiga även om de givetvis måste verifieras innan man börjar köra som en blådåre. Förutsätter givetvis att man är intresserad av att lära sig mappa själv...

Se nu till att skaffa en egen biltråd så vi slipper spamma sönder denna!

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
Folxam
Eskilstuna
Här sen Feb 2004
Inlägg: 9049



yoghurt skrev:
Har inte någon tråd igång på något forum men då rejsa är överlägset det bästa bilforumet så kan jag bjuda på några fler bilder

Mecka nu en tråd att slänga upp bilder i!



EDIT:
Uppmaningarna är fler såg jag
Mats Klinglöf skrev:
Se nu till att skaffa en egen biltråd så vi slipper spamma sönder denna!

_________________
Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7984



Plastkarossen där i början har iaf många gånger snyggare hjulhus än orginalet.
Dessutom snyggare är den svenska i tråden....

I övrigt läckra byggen.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Bilder o videos
Escort Mk1 goes extreme
1, 2   >>
14118 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande