|
Exit
Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728
Trådstartare

18 Jan 2011 13:01
Var förbi Bilcentralen i Segeltorp idag på lunchen och nu står det en BMW M3 GTS där, hade inte med mig någon kamera så det få bli en gammal bild.. Fick info om att bilen är såld till hemlig köpare med vissa hintar till HMK..
Önskar mig en sån när jag fyller år i maj - någon??...
// Johan
|
Nilzze
Mellerud
Här sen Jun 2008
Inlägg: 44

18 Jan 2011 13:13
Sunk skrev: |
Önskar mig en sån när jag fyller år i maj - någon??...
|
Jag med... Fyller ju 30 nästa vecka... Ni hinner fortfarande gå ihop och köpa en till mig
_________________ Henrik Nilsson
|
Exit
Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728
Trådstartare
|
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 12109

18 Jan 2011 13:15
_________________ Mvh
/Marcus
I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
|
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11692

18 Jan 2011 13:38
Bilcentralen har väl en ännu trevligare bimmer i huset baserad på samma kärra fast med mer plast/kolfiber
_________________
NS 349/7.51.80/9.07.00
|
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327

18 Jan 2011 13:49
Bara den hemliga köparen kommer köra med bmwsc så blir jag nöjd
_________________ Viktor Starkman
|
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11692

18 Jan 2011 16:03
Ultura skrev: | Bara den hemliga köparen kommer köra med bmwsc så blir jag nöjd  |
minst en såndäringa lättad/tillfetad GTS (heter den GT4?) kommer väl att köra nåt race i Bmwsc 2011
_________________
NS 349/7.51.80/9.07.00
|
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327

18 Jan 2011 18:19
Johan Sjöström skrev: | Ultura skrev: | Bara den hemliga köparen kommer köra med bmwsc så blir jag nöjd  |
minst en såndäringa lättad/tillfetad GTS (heter den GT4?) kommer väl att köra nåt race i Bmwsc 2011 |
GT4 är racemodellen för GT4 reglementet, jo jag läste något om det där ja , men en GTS är en GTS, känns mer exklusiv än racebilen faktiskt , lär ju inte bli nån dussinbil i sverige direkt, inte gt4 heller såklart men ändå, den kan man inte köra på gatan, äh jag hittar inget bra argument, GTS är mer exotisk för mig, dock blev jag ju alldeles varm när jag kikade förbi Förenade bil och kikade på GT4:an dom då hade där, huga! (drömmer om att vakna upp som ekonomiskt oberoende imorrn)
_________________ Viktor Starkman
|
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11692

18 Jan 2011 19:53
Jag var på plats när Joakim startade upp kärran och herrejesus vad läckert den lät  Tror jag hade valt GT4 trots mindre motor och att den inte är gatreggad mm. Inte vet jag men kan den inte gå att regga eller är det stört omöjligt?
_________________
NS 349/7.51.80/9.07.00
|
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327
_________________ Viktor Starkman
|
Exit
Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728
Trådstartare
|
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11692

18 Jan 2011 23:33
Jag trodde inte den vanliga GTS hade Acrapovic titansystem, trodde bara det var GT4:an, man börjar trubbas av tydligen...
_________________
NS 349/7.51.80/9.07.00
|
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327

19 Jan 2011 00:34
Johan Sjöström skrev: | Jag trodde inte den vanliga GTS hade Acrapovic titansystem, trodde bara det var GT4:an, man börjar trubbas av tydligen... |
Jodå serru, kolla lite youtube, låter fantastiskt härligt
_________________ Viktor Starkman
|
BADaniel
Älvsjö
Här sen Jan 2003
Inlägg: 339

19 Jan 2011 21:11
_________________ Daniel Rosenblom
Bandhagens Däck
DR Setup
|
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538

19 Jan 2011 21:23
Något för dig Daniel.
Det är ju helklart en "familjebil" då det borde gå att skruva fast två barnstolar i buren
_________________ BMW MC-klubben
|
Patrik Skoog
Här sen Apr 2005
Inlägg: 5898

19 Jan 2011 23:02
Sunk skrev: | Tror inte GT4:an är kvar i utställningshallen i Stockholm, såg den inte i alla fall.. |
Nej den står 50 mil sydväst om utställningshallen och har stått där länge nu i väntan på att det skall bli varmare
_________________ Patrik Skoog
|
BADaniel
Älvsjö
Här sen Jan 2003
Inlägg: 339

19 Jan 2011 23:03
Måns Ulveståhl skrev: | Något för dig Daniel.
Det är ju helklart en "familjebil" då det borde gå att skruva fast två barnstolar i buren  |
Sonen var ganska impad men frun tyckte det var en "ful" färg... ;-) så jag får nog avstå...
_________________ Daniel Rosenblom
Bandhagens Däck
DR Setup
|
Exit
Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728
Trådstartare

20 Jan 2011 11:40
BADaniel skrev: | Måns Ulveståhl skrev: | Något för dig Daniel.
Det är ju helklart en "familjebil" då det borde gå att skruva fast två barnstolar i buren  |
Sonen var ganska impad men frun tyckte det var en "ful" färg... ;-) så jag får nog avstå... |
Hade själv velat ha den i en matt alpinvit färg i stället för "feuer orange", men. men..
|
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327
_________________ Viktor Starkman
|
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4376

20 Jan 2011 12:08
Tycker M3 GTS är riktigt ball. Men... presterar den inte rätt dåligt i förhållande till pris? Såg ett Autocar-test igår där den presterade bantider som en vanlig Porsche Cayman S.
Jag gillar verkligen Club Sport-stuket men kan inte låta bli att tycka det är lite posör-varning när man tex tagit bort stereon (som man skulle kunna få in på 5 kg) på en bil som till slut ändå väger 1530 kg. Det känns för mig som det mer handlar om att ägaren ska kunna visa vänner och bekanta "kolla, de har till och med tagit bort stereon för att spara vikt, så extrem är den!" istället för att fokusera på det som ger mest ökning av prestanda.
Tycker bara på något vis den hamnar mellan stolarna. Den är inte tillräckligt snabb för att mäta sig med Porsches RS-modeller, och den är inte tillräckligt bruksvänlig för att köra till och från banan utan att behöva ha en ipod i fickan.
Kommentarer från BMW-frälsta? (bäst jag går och gömmer mig  )
_________________ Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
|
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327

20 Jan 2011 12:43
GustafB skrev: | Tycker M3 GTS är riktigt ball. Men... presterar den inte rätt dåligt i förhållande till pris? Såg ett Autocar-test igår där den presterade bantider som en vanlig Porsche Cayman S.
Jag gillar verkligen Club Sport-stuket men kan inte låta bli att tycka det är lite posör-varning när man tex tagit bort stereon (som man skulle kunna få in på 5 kg) på en bil som till slut ändå väger 1530 kg. Det känns för mig som det mer handlar om att ägaren ska kunna visa vänner och bekanta "kolla, de har till och med tagit bort stereon för att spara vikt, så extrem är den!" istället för att fokusera på det som ger mest ökning av prestanda.
Tycker bara på något vis den hamnar mellan stolarna. Den är inte tillräckligt snabb för att mäta sig med Porsches RS-modeller, och den är inte tillräckligt bruksvänlig för att köra till och från banan utan att behöva ha en ipod i fickan.
Kommentarer från BMW-frälsta? (bäst jag går och gömmer mig ) |
Du behöver inte gömma dig för mig i alla fall, jag ser din poäng och tråkigt nog håller jag med en hel del, för samma pris kan man få 4 CSL, eller varför inte 997 RS MKII plus en CSL, så tänker jag , priset är inte försvarbart.
_________________ Viktor Starkman
|
|