Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 6402 besök totalt |
Batterifråga
Säkert besvarats tidigare men då gällde det en annnan bilmodell säkert. ![]() Jag har konstaterat att lättare batteri är betydligt billigare än kolfiber vad gäller viktbesparing/ ![]() ![]() M3:an har normalt ett 80 Ah batteri, finns det ngn tumregel för hur klent batteri jag kan ha? |
||
Japp. Men jag har gjort det åt dig.
http://bimmer.roadfly.org/bmw/forums _________________ ![]() Jan Nagy |
||
|
||
_________________ Johan Sjölinder |
||
De kör med hawker. En till tråd kanske?
http://bimmer.roadfly.org/bmw/forums _________________ ![]() Jan Nagy |
||
Visste inte att det var en SI-enhet som man mäter batterikapacitet med men jag får väl säga det till ISA-racing när de frågar vad det skall vara för kapacitet på batteriet. ![]() |
||
Jag hittar inte kapaciteten för det batteriet som V8:an har så enkelt är det. Räcker det till den så räcker det förmodligen för mig. |
||
citat:
Jag hittar inte kapaciteten för det batteriet som V8:an har så enkelt är det. Räcker det till den så räcker det förmodligen för mig. Hmmm helt rätt det står inte vilken storlek han har, sorry. Men med viktuppgiften på 6kg så går det nog att lista ut med de länkar som finns om man nu fattar engelska i skrift. Med den ärfarenhet jag har av 42Ah batteriet i min hålk som har LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG fjäder när det börjar bli kyligt ute, detta funkar kanon. Har man nu större motor som förmodligen är betydligt mer lättstart så skulle jag inte vara orolig att halvra din kapasitet. Läser man i trådarna så att veve igång porche med 24Ah battri i skuffen, lite ynkligt kanske. _________________ Johan Sjölinder |
||
citat:
Nu skriver jag utan att ha riktig koll, men elektroniken i bmw kanske kräver mer kapacitet än "enkla" v8:or? V8an vi svammlar om sitter i en mordern vette som förmodligen har lika mycket lull-lull som BMW:en. _________________ Johan Sjölinder |
||
Det är skillnad på energiinnehåll (Ah) och hur mycket kraft batteriet kan leverera. Ett litet torrcellsbatteri kan typiskt leverera mcyket kraft men har litet energiinnehåll jämfört med vanliga blybatterier.
Men när motorn väl är igång så är det generatorn som håller igång all el. Är man intressead av att stå och spela stereo utan motorn igång högt och länge så får man skaffa ett rejält batteri. ![]() Men allt står i de gamla trådarna så läs de! _________________ Lotus Exige S1 // Pontus Borg |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 6402 besök totalt |