Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 19 besök senaste veckan (8365 totalt) |
Film: Robert Uhr's Saab
Enligt uppgifer från Robert ska det vara rett par hästar extra under locket nu för tiden. ![]() http://ftp.nordictuning.com/src/movi |
||||
Ser inte vad han skulle behöva de extra hästarna till... De han redan har verkar ju helt oanvändbara redan nu.
Synd att man inte ser vad som händer på de kurviga partierna på Mantorp när han kör med de andra bilarna... ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
Får nog hålla med där inte så konstigt att han "tar" en 360 modena tex på rakan på mantorp me tanke på att han enligt deras bromsningar har 170 hk mer än 360n. Min spontana uppfattning om den bilen är att den mest aldrig verkar ha grepp vare sig det gäller stripp eller ban åka. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
Har han varit ner på Superstage med den under 2003? Vore väldigt kul o se hur det skulle gå. Med slicks kan han nog få en bra tid. Med gatdäck så skulle det nog inte gå så bra
![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Vet inte när den gick SS senast men som bäst har han väl kört 1,30 nånting, målet var väl 1,25? Hursomhelst har det hänt en del sen dess... ![]() |
||||
Jag tror faktiskt inte att han skulle prestera speciellt mycket bättre i år... bilen verkar bara blivit betydligt mer svårkörd. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Det lustiga i mina ögon är ju att den inte går fort rakt fram heller med tanke på hur pass moddad bilen är. Jag var för övrigt med i filmen, men det går inte att se om man inte vet var jag befann mig...
![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Jag tror inte att bilen har varit riktig 100% klar när han kört under den gågna säsongen, det var nog mer testkörningar än rekordförsök. Bilen är tippad som den snabbaste Saaben kommande säsong >>>> http://forum.saabturboclub.com/phpbb _________________ Chalmers Formula Student 2010 och 2011 E30 325 24v Katadzic |
||||
Konstigt att man lägger ner så mycket tid och pengar på en låda som inte ens hänger av en orginal BMW M3. Eller vad säger du Magnus
![]() |
||||
Mycket negativa inlägg här tycker jag...
![]() Kan någon förklara för mig vilka bilar som är OK att modifiera för bankörning efter bästa förmåga? Jag vet att bilar typ Lancia Abarth, Toyota Corolla, Porschar och BMW av alla slag är "godkända" för bankörning. Men är det verkligen OK att ta en Svenssonbil typ VW, Audi eller Volvo? Har sedan bilen turbo så blir det direkt inte alls lika imponerande att bilen accelererar ifrån bilar som är mycket mer exotiska (visst ja... jag glömde att turbo är fusk och inte räknas när man pratar motoreffekt då det enda rumsrena är motorer utan överladdning ![]() Visst, det må vara så att de flesta som håller på med Saabar mest använder bilen för rattlåsrejs, men Robban har i alla fall försökt få bilen "allround" så den även skall vara kul på bana när det svänger. http://nordictuning.com/specialproje _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
Gustav Uhlander >
Det som är konstigt är det att Robert kör ifrån alla då han "bara" hade 360-390hk och 500nm då. Alla tider på strippen och körningar mot diverse bilar förra året var med den specen. Han har nu 570hk och 720Nm Vi får se, den ska vara snabbare/lika snabb som Enzon ![]() Tror att bilen kommer att prestera en mitten 11 utan problem. Sedan kommer det förhoppningsvis bli lite roliga uppvisningar mot diverse riktigt vassa banbilar och jämföra. Mvh Sasse _________________ Magnus Uhr Kungstensvägen 19 61691 Åby 070 3747441 |
||||
Historiskt sett går ju ofta fördommar och okunskap hand i hand.
Sasse> Var snäll och läs forumreglerna angående namn. Annars blir vi onda på dig... ![]() _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||||
Jag menade absolut inte att vara negativ eftersom det är en Saab utan min reflektion var att modifieringsgraden är ganska hög och ändå är bilen enormt mycket långsammare rakt fram än andra bilar som är mindre modifierade. Med andra bilar menar jag FWD/överladd på strippen.
Att jag för egen del helst undviker turboladdade bilar innebär inte att jag tycker att det är "usch och fy" att folk använder sig av turbo för att få mer effekt. Det är ett enkelt sätt att få många hästkrafter. Antalet hästkrafter och sättet de levereras på verkar dock göra sig påmint på ett negativt sätt när vägen är krokig med låga kurvhastigheter som följd. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
|
||||
Kan väl bara hålla med dig Mats. Och mitt va väl ett av dom också även om det inte va menat så illa mot just saab. Saab gör fina bilar också, även om porsche och bmw-projekt ligger närmast mitt intresse så tycker jag alla projekt är kul. Och visst kan man bli imponerad av ett sådan här bygge. Så varför alla inkl mig klagar? ![]() ![]() ![]() ![]() Edit: oj va många som han att svara innan mig ![]() |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 19 besök senaste veckan (8365 totalt) |