Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Film: Robert Uhr's Saab
1, 2, 3, 4   >>
19 besök senaste veckan (8365 totalt)
Andreas Persson

Här sen Jun 2003

Trådstartare

Enligt uppgifer från Robert ska det vara rett par hästar extra under locket nu för tiden.

http://ftp.nordictuning.com/src/movies/rob-the-movie.wmv
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Synd att det mest var rakt fram Men lite svänga var det iaf

Brämhult
Här sen Jan 2003

Ser inte vad han skulle behöva de extra hästarna till... De han redan har verkar ju helt oanvändbara redan nu.
Synd att man inte ser vad som händer på de kurviga partierna på Mantorp när han kör med de andra bilarna...

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003

Claes Haglund skrev:
Ser inte vad han skulle behöva de extra hästarna till... De han redan har verkar ju helt oanvändbara redan nu.
Synd att man inte ser vad som händer på de kurviga partierna på Mantorp när han kör med de andra bilarna...

Får nog hålla med där inte så konstigt att han "tar" en 360 modena tex på rakan på mantorp me tanke på att han enligt deras bromsningar har 170 hk mer än 360n.

Min spontana uppfattning om den bilen är att den mest aldrig verkar ha grepp vare sig det gäller stripp eller ban åka.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Synd att han bara spinner bort allt fäste Trimma är inga problem men få ner alla hästar i backen är en konst.

--VVTS--
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Har han varit ner på Superstage med den under 2003? Vore väldigt kul o se hur det skulle gå. Med slicks kan han nog få en bra tid. Med gatdäck så skulle det nog inte gå så bra (förutom som rökmaskin då )

Här sen Jun 2003

Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Har han varit ner på Superstage med den under 2003? Vore väldigt kul o se hur det skulle gå. Med slicks kan han nog få en bra tid. Med gatdäck så skulle det nog inte gå så bra (förutom som rökmaskin då )

Vet inte när den gick SS senast men som bäst har han väl kört 1,30 nånting, målet var väl 1,25?

Hursomhelst har det hänt en del sen dess...
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Andreas Persson skrev:
Magnus Thomé skrev:

Vet inte när den gick SS senast men som bäst har han väl kört 1,30 nånting, målet var väl 1,25?

Hursomhelst har det hänt en del sen dess...

Jag tror faktiskt inte att han skulle prestera speciellt mycket bättre i år... bilen verkar bara blivit betydligt mer svårkörd.

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Det lustiga i mina ögon är ju att den inte går fort rakt fram heller med tanke på hur pass moddad bilen är. Jag var för övrigt med i filmen, men det går inte att se om man inte vet var jag befann mig...

Stuttgart
Här sen Mar 2003

Lennart Mäkinen skrev:
Det lustiga i mina ögon är ju att den inte går fort rakt fram heller med tanke på hur pass moddad bilen är. Jag var för övrigt med i filmen, men det går inte att se om man inte vet var jag befann mig...

Jag tror inte att bilen har varit riktig 100% klar när han kört under den gågna säsongen, det var nog mer testkörningar än rekordförsök. Bilen är tippad som den snabbaste Saaben kommande säsong >>>> http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/viewtopic.php?t=33467&start= . . . .

Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Konstigt att man lägger ner så mycket tid och pengar på en låda som inte ens hänger av en orginal BMW M3. Eller vad säger du Magnus

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Vissa gillar att skruva på bilen ofta och mycket...

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Han har f.ö. åkt ifrån mig på Sviestad i regn en gång... Jag halkade mest omkring

Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003

Mycket negativa inlägg här tycker jag...

Kan någon förklara för mig vilka bilar som är OK att modifiera för bankörning efter bästa förmåga? Jag vet att bilar typ Lancia Abarth, Toyota Corolla, Porschar och BMW av alla slag är "godkända" för bankörning. Men är det verkligen OK att ta en Svenssonbil typ VW, Audi eller Volvo? Har sedan bilen turbo så blir det direkt inte alls lika imponerande att bilen accelererar ifrån bilar som är mycket mer exotiska (visst ja... jag glömde att turbo är fusk och inte räknas när man pratar motoreffekt då det enda rumsrena är motorer utan överladdning )

Visst, det må vara så att de flesta som håller på med Saabar mest använder bilen för rattlåsrejs, men Robban har i alla fall försökt få bilen "allround" så den även skall vara kul på bana när det svänger.

http://nordictuning.com/specialprojects/saab_9-3_2.5t.html

MGB GT 1967
Citera
Sasse
Norrköping
Här sen Feb 2004

Gustav Uhlander >

Det som är konstigt är det att Robert kör ifrån alla då han "bara" hade 360-390hk och 500nm då.
Alla tider på strippen och körningar mot diverse bilar förra året var med den specen.
Han har nu 570hk och 720Nm

Vi får se, den ska vara snabbare/lika snabb som Enzon

Tror att bilen kommer att prestera en mitten 11 utan problem.
Sedan kommer det förhoppningsvis bli lite roliga uppvisningar mot diverse riktigt vassa banbilar och jämföra.

Mvh Sasse

070 3747441
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

Historiskt sett går ju ofta fördommar och okunskap hand i hand.

Sasse> Var snäll och läs forumreglerna angående namn. Annars blir vi onda på dig...

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Jag menade absolut inte att vara negativ eftersom det är en Saab utan min reflektion var att modifieringsgraden är ganska hög och ändå är bilen enormt mycket långsammare rakt fram än andra bilar som är mindre modifierade. Med andra bilar menar jag FWD/överladd på strippen.

Att jag för egen del helst undviker turboladdade bilar innebär inte att jag tycker att det är "usch och fy" att folk använder sig av turbo för att få mer effekt. Det är ett enkelt sätt att få många hästkrafter.
Antalet hästkrafter och sättet de levereras på verkar dock göra sig påmint på ett negativt sätt när vägen är krokig med låga kurvhastigheter som följd.

Falköping
Här sen Aug 2003

tycker den rätt brutal allt

Ps. har Eklund provkört den ? utlåtande isf?

Sasse
Norrköping
Här sen Feb 2004

Lennart Mäkinen>

Som tex..???

Vad menar du med modif, motor eller kaross?

Grundmotorn är i princip helt original.

Mvh Sasse

070 3747441
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Mats Friberg skrev:
Mycket negativa inlägg här tycker jag...

Kan väl bara hålla med dig Mats. Och mitt va väl ett av dom också även om det inte va menat så illa mot just saab. Saab gör fina bilar också, även om porsche och bmw-projekt ligger närmast mitt intresse så tycker jag alla projekt är kul. Och visst kan man bli imponerad av ett sådan här bygge. Så varför alla inkl mig klagar? Avundsjuka? Nja... inte direkt kanske. Men jag har inget bra svar. Man kanske känner sig hotad. Men i vilket fall som helst så tycker jag det är synd att det blir såhär ibland. Robban kanske gärna vill vara med och snacka väghållning här men hur kul är det efter når sånt här? När man dessutom inte vet så mycket om bilen blir det gärna gissningar och skitsnack. Om robban vill komma hit och svara på frågor så får vi välkomna honom istället för att kasta skit.

Edit: oj va många som han att svara innan mig

Norrköping
Här sen Feb 2004

DjHypnoz>

Per körde den och han sade " fy fan, min PP saab kan slänga sig i väggen"

Nejdå, han är gammal racing bekant med Rolf så det var bara lite småsnack

Mvh Sasse

070 3747441
Citera
Bilder o videos
1, 2, 3, 4   >>