Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 9877 besök totalt |
_________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||||
V10'an går riktigt bra på bana!
Inte för jag kört någon, men väl sett. Eller som Jocke Mangs sa när han provade "det här är nog min nya favorit" /A _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
_________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
||||||
Re:
Du får nog sluta köra lätta bilar med herrejössesturbo motorer... du får skeva referenser... 0-100 på strax över 4s är inte långsamt för oss normala... . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Re:
![]() Lades det inte upp en film ifrån BMW träffen på Knutan där någon körde en R8? _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Re:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Martin Öberg ![]() |
||||||
Re:
Erik har ju sett till att han har gott om pulver och det är skadligt - det vill säga har man en gång fått smak för det så är det svårt att vänja sig av med det har jag hört ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re: Audi R8:a som trackday bil?
Då ha du varit på fel träffar! ![]() ![]() Vi har haft en tre olika på våra körningar de senaste åren, som mest två på en och samma. Tror att möjligheten att köra med gällande (Audi Orginal)försäkring på ACS/BMWSC träffarna har gjort det lite "lättare" att våga ta ut sin råtta på banan. Rent tekniskt delar väl råttan väldigt mycket med Gallardon? Någon har säkert bättre koll. Det jag har hört körmässigt verkar det vara lite problem med för dåligt grepp fram med understyrning och överhettade fram däck som resultat. Klassikt Audi maner på alla sätt mao. ![]() Är själv grymt sugen på en 4,2. Fortsätter prisfallet något år till så hamnar de ju helt plötsligt inom "rimliga" pengar, och på en nivå dit 5,2 troligen aldrig kommer sjunka. Sedan är det väl som alltid en sak att köpa och en annan att ha råd att köra, är ju inte direkt lågpris på reservdelar till dessa oavsett motor. PS. Johans i filmen ovan är ju desutom en GT, alltså ännu lite vassare och mer banpreppad från start. DS. //U _________________ ![]() |
||||||
Re:
Lite OT. *sorry*...
![]() ![]() Iofs inte i närheten av Hr.Wedlund, men Magnus åker ju själv med typ 360hästar... Hur var det med skeva referenser. ![]() När vi var i 20-års åldern var 100-150hk seriöst mycket pulver för vanliga dödliga, okej att bilarna oftast var lättare men ändå... ![]() Man får göra som Chris Harris och typ halvera greppet istället för att dubbla effekten... ![]() Och R8 4.2'an är nog inte så trött relativt sett... ![]() ![]() ![]() |
||||||
Re:
Nä nä nä! Jag kör Citroen C1 just nu (i några dar iaf). Sådeså! Jättetrevlig motor! (jag råkade häromdagen säga att en vanlig M3 E46 känns sävlig i jämförelse med CSL'en ![]() ![]() PS: Kul o kolla Top Gear från fem år sen när de rullar på ögonen och säger att den här bilen har från fabrik otroliga..... 550hk!!!!! Sen dess har siffrorna gått upp 200 hk TILL ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re:
Tar pengarna slut är det bara att hämta mer i automaten. Bara stoppa in kortet så kommer det ut mer pengar. Fråga min yngsta son så får du höra ![]() _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||||
Re:
Skeva referenser är ju det roligaste som finns ![]() Men en 4.2 är ingen raket direkt, 0-200 på 15-16 sekunder är ju som en orignal csl typ ![]() ![]() ![]() På bana räcker det säkert men finns en bil med större motor, då ska man ha den! _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Men för att vara allvarlig lite.
En 4.2, lite pillade hjulvinklar och rdäck, kommer man inte väldigt långt med det? Eller är det lite som att köra en 996 Turbo på svenska banor, kul men inte helt rätt verktyg ur verktygslådan? _________________ ![]() |
||||||
En sak jag skulle undersöka är eftermarknadsutbudet och prisläget där, fälgar, stötdämpare, brombelägg mm. När man åker mycket bana känns det som man till slut kommer vilja uppdatera saker på bilen.
_________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||||
Re:
Självklart gör man det, finns säkert turbokit o kompressorkit om man skulle tröttna. Jag tror att det går att åka galet fort men att bilen skulle kännas väldigt safe, tilltalar vissa mer än andra. Största fördelen med V10an (som är rätt kostsam ja) är att man kan kopiera ugrs tt kit om man vill vara värst ![]() _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 9877 besök totalt |