Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
F1-intresset på rejsa
1, 2   >>
7710 besök totalt

Hur intresserad av F1 är du?
Vem är F1???
1%
 1%  [ 2 ]
Måttligt intresserad, ser på det ibland
27%
 27%  [ 38 ]
Följer det så gott jag kan men min egen racing går före
29%
 29%  [ 41 ]
Följer det, viktigare än min egen racing
13%
 13%  [ 19 ]
Jag har ju till och med sett F1 live
26%
 26%  [ 37 ]
Jag åker regelbundet och ser på F1 live
2%
 2%  [ 3 ]
Totalt antal röster : 140

Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004

Trådstartare
F1-intresset på rejsa

Dags för en undersökning, då någon undrat varför det är så tyst om F1.
Hur är egentligen intresset av F1 här på rejsa.nu?
Eftersom många svarsalternativ kan passa så går det bra att skriva en rad eller två och förklara. thumbs up

EDIT: Jag svarade först, jag åker regelbundet och ser på F1 live. Har sett 13 lopp och i år blir det en dubbel så det blir 15 innan året har gått. Följer det på TV när jag inte kör själv.

EDIT: Stavade fel i svarsalternativen, hur ändrar man det?

Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Jag ser "alla" race på Viasat Motor och det är också anledningen till att jag har en parabol på taket. En F1-resa har det blivit (till Magny-Cours), men jag tycker det är för obekvämt att se racen på plats.

Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005

Jag följer det, spelar in om jag inte kan titta live på TV.
Men jag har även varit på ett antal race över åren, vad ska man svara då...?

Kul att ha varit på, vilket bör upplevas någon gång i livet, framför allt ljudet.
Men när man väl har gjort det tycker jag personligen att det finns roligare racing att se live.

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Intresset har gått av och till genom åren. Just i år har vi ju en riktig höjdarsäsong så det har blivit att se livesändningar av alla racen. Enda undantaget var gårdagens race som jag bara såg lite halvt via halvbra bild på 3G-uppkoppling på grund av flytt.

Inga F1-besök på plats än men det är något som ska göras någon gång. Det känns så fel när till och med mamma har varit på F1 men inte jag.

Stockholm / Älvsjö
Här sen Mar 2005

Svårt att välja bland svarsalternativen...
Jag följer det så gott jag kan, egen racing går dock före och jag har sett ett race live för många år sedan.
Skulle gärna se ett lopp live igen men har inte kommit mig för att ta mig iväg av nån anledning.
Förmodligen är det här prioriteringen på egen racing kommer in både med avseende på tid men även pengar.

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Kollat något halvt kval eller två men inget race i år. Så intresserad var jag... Är mer road av racing som jag kan relatera mera till.

Tror omröstningen inte ger rättvisa resultat, många av de som inte följer F1 speciellt noga öppnar nog inte ens den här tråden

Anderstorp
Här sen Jun 2010

Ser alla kval och race på tv:n, finns inte möjligheten att se det live så spelas det definitivt in.
Har inte varit på något race i verkligheten sen de var i Anderstorp och körde, börjar med andra ord bli dags att åka på ett nu....

HF Racing
friden.hs@telia.com
Citera
Naqref
Christianstad/Scania
Här sen Jul 2005

Var rätt intresserad men efter att viasat motor tog över och gjorde det väldigt struligt att se på (har inte den möjligheten i kabeltv-nätet och får inte sätta upp parabol) så har tittandet och intresset gått ner till ungefär noll. Försökte någon gång med viaplay men det var ett dyrt nöje för att se hackande strömmande video på en alldeles för liten skärm.

Kollade dock på gårdagens lopp i förmiddags. Tack vare piratbukten. Spa får man ju inte missa.

Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Re:

Naqref skrev:
Försökte någon gång med viaplay men det var ett dyrt nöje för att se hackande strömmande video på en alldeles för liten skärm.

Viaplay fungerar tack och lov mycket bättre nu. Man får streamen från Viasat Motor HD, tror den är i 720p.

Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

Kikar på sammandraget på TV10 ibland, men inte så mycket mer än så. Var iof och såg rejset på Interlagos förra hösten, det var jäkligt häftigt (råkade jobba i brasilien den perioden..), F1 live borde alla prova nån gång. Det känns som att dom största F1 fansen är dom som kör v70 och aldrig har kört ett varv på bana, samt har F1 prylar så det räcker å blir över

Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Naqref
Christianstad/Scania
Här sen Jul 2005

Re:

Obizzz skrev:
Naqref skrev:
Försökte någon gång med viaplay men det var ett dyrt nöje för att se hackande strömmande video på en alldeles för liten skärm.

Viaplay fungerar tack och lov mycket bättre nu. Man får streamen från Viasat Motor HD, tror den är i 720p.

Då återstår bara problemen med den lilla skärmen. Att köpa ny hw för något som sker och används 1.5ggr per månad är lite väl att ta i tycker jag.

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Naqref skrev:
Var rätt intresserad men efter att viasat motor tog över och gjorde det väldigt struligt att se på (har inte den möjligheten i kabeltv-nätet och får inte sätta upp parabol) så har tittandet och intresset gått ner till ungefär noll. Försökte någon gång med viaplay men det var ett dyrt nöje för att se hackande strömmande video på en alldeles för liten skärm.
+1

Kollade både kval och race när det gick att se på 6an, sen strömmande BBC ett tag, men nu är det för krångligt.

Det kombinerats med lite allmän slapphet/trötthet/mättnad från min sida, orkar inte hitta varken STCC eller TTA om det nu sänds så en snåljåp kan se det.

Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005

Röstade på "Följer det så gått jag kan men min egen racing går före" vilket i praktiken innebär att jag aldrig skulle skippa en trackday för att se F1 live-sänt. Men å andra sidan spelar jag in då jag inte kan se på live-sändningarna och har nog inte missat ett lopp på TV på många, många år. Har tittat regelbundet sedan Eurosport kom in i föräldrahemmet ca 1990. Så jag är rätt nördig på F1 ja...

Dock aldrig varit och sett något live. Men nästa år ska det nog också bockas av. thumbs up

Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Kollade det förut men sen allt flyttats till betalkanal så blir det inget sett.

BMW 330i -05
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Re:

Magnus Thomé skrev:
Tror omröstningen inte ger rättvisa resultat, många av de som inte följer F1 speciellt noga öppnar nog inte ens den här tråden

Jo, det är så det är tänkt, det svaret spelar mindre roll. Mest en koll på hur många som har ett intresse och nyanserna av detta...

Edit: Amatör-analysen efter några timmar ser ut såhär:
- 47 st som är intresserade av F1 (som varit inne och röstat under dessa timmar)
- 16 st (34%) är måttligt intressserade
- 14 st (29%) är mycket intresserade
- 17 st (37%) är F1-nerdar

47 st på några timmar kan väl ändå tolkas som om intresset är stort bland "rejsianer", men är det samma om en vecka kanske det får omvärderas...

Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Re:

MaZ skrev:

Samma här.
Började följa F1 1992 och såg i princip alla lopp tills för några år sedan. Säsongen innan de flyttades till betalkanal började jag kolla ITVs sändningar istället för svenska och insåg vad jag egentligen missat under alla år (dvs riktiga kommentatorer och bra produktion ).
Tröttnade när kers kom typ. Inte på själva kers iof, men intresset svalnade så sakteliga.
Såg gårdagens sammandrag på 10an och det var första loppet jag såg i år.
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

MaZ skrev:

Samma här. Kikade nångång tidigare, men nu blir det i stort sett aldrig.

Rice and shine
Citera
Ankan
Stockholm
Här sen Maj 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag kikar när jag kommer ihåg och har lust.

Dock går världen inte under om jag missar ett lopp. Jag har viasat motor för att jag vill kunna se det.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Jag har sett alla lopp from -94.
Jag har varit på F1 en gång men det blir det inte igen för man har ju ingen aning om vad som händer...
Imho är F1 en suverän tv-sport, särskilt med datorn påslagen vid sidan om så man ser splittider m.m..

Passus, om läge öppnar sig att åka till Monaco så skulle jag åka på F1 en gång till. Den tävlingen är ändå som en brottningsmatch i en telefonkiosk.

Stockholm
Här sen Feb 2011

Re:

Lars Falk skrev:
MaZ skrev:

Samma här. Kikade nångång tidigare, men nu blir det i stort sett aldrig.

+1

Söderköping
Här sen Jun 2007

Har väl följt F1 sen runt -97 -98 tror jag men missat många race ändå och förra året blev det i princip inget pga brist på kanaler och finländare
Kollar gärna både träningar och kval när tiden finnes men söndagar är heliga just nu.

Inte åkt och tittat än men nån gång ska det ske men när är inte planerat, egna events går helt klart före men mindre viktiga icke bilrelaterade saker kan lätt ställas in för att istället kolla lite F1
Var på håret att skippa en resa till fjällen i 9:an för att tåget skulle gå samtidigt som F1 premiären

200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012)
Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019)
Citera
Elitracing (åskådarracing)
F1-intresset på rejsa
1, 2   >>
7710 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande