Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 13041 besök totalt |
Grattis Daniel Solaric till klubbmästerskapet i TA 2013
Efter deltävling 1 på Mantorp 4/5: http://bmwsc.com/website1/1.0.1.0/39 ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||||
Re: Time Attack poängställning 2013
Vad hände med Viktor? Nollade ju ![]() ![]() Var det för mycket ![]() ![]() (jag vet ju hur det kan bli ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
ingen bil, det var för lite ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Tror att den där fläkten han monterat...snor lite för mycket effekt nu, skulle få köra Klass1....lixom inge ballt längre...skyllde på nått fel som var trasigt ![]() Nää, hoppas verkligen han får fart på den till helgens TA!! Klass1 är åxå jätteballt Sjöström...pyttelite mindre bara ![]() _________________ /// Daniel Solaric /// BMW Time Attack ![]() Vardag: BMW 335d -16 Race: BMW 328 ESS Komp. -98 Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 |
||||||
Mantorp avklarad.
Jämnt värre inför avgörandet ![]() Grattis herr Ahlin till segern i deltävlingen klass 1 ![]() Grattis gästförare herr Larsson till segern i deltävlingen klass 2 ![]() Enbart 0,3 s. mellan 1:an och 2:an i klass 2. Summa summarum: Avdankade BMW Cup-förare är snabba ![]() Poängtabell: http://bmwsc.com/website1/1.0.1.0/39 _________________ BMW MC-klubben |
||||||
Re:
Inte för att vara sån men i min värld var Daniel vinnaren! Skoj som vanligt även om jag lyckade placera konparti 2:s entry fel, nåja det var lika för alla. Ahlin vad hände med dig, eller du nöjde dig med att vinna klassen och la av i väldigt god tid? 2 deltävlingar kvar och än så länge kan ett flertal ta hem segern i båda klasserna. ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Japp, det gick ju bra, även om det inte kändes så. Inget flyt i körningen och dåligt fäste bak. Övergången som gör korta banan var det sämsta jag åkt på i banväg, är den verkligen till för att köra på?
![]() Ett ljudligt klonk vid inbromsningen inför konerna på start-målrakan gjorde att det blev tidig sorti, mer om det i min biltråd. Herrarna i M3 E36orna är verkligen snabba, men åkte verkligen alla på gatlegala däck? I lilla klassen går det inte snabbare än att man har tid att sitta och kolla på sånt på rakorna. ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||||||
Re:
Absolut men pågen behöver bättre motstånd. Nu blev det trots spetsat motstånd bara en knapp förlust. Jag undrar om vi i dag har en snabbare gatbilsförare än herr Solaric? Det skulle möjligen vara en snabb avdankad BMW Cup-förare som herr Ahlin, Schmiedmann-Viktor, eller herr Thomé fast tyvärr har ingen i dag en fungerandel bil. Tror någon annorlunda så är det bara att anmäla sig ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||||
Re:
Gautlänningen är ju erkänt kvick så där kan Solaric få lite motstånd framöver men då skall det vara fair play. Sen tycker jag man kan anamma reglementet liite hårdare på ett par punkter. 1. Flyttade koner som är i vägen skall medföra straff, görs inte detta tappar vi respekten för dom är jag rädd. Minst 3 koner flyttade på dom sista körningarna, alla var dock inte i vägen. 2. 10 minuters tävling inte 15 minuter, både bilar och förare går hårt åt om man förlänger tiden med 50% TA 15 Genomförande 15.1 Körpass ska vara max 10 minuter, inbjudan kan begränsa ytterligare. (Standarddäck och bromsar överhettas lätt) För övrigt tycker jag det funkar bra och flyter på, fler får gärna frivilligt hjälpa till med att plocka bort alla koner efter passet. Knutstorp ser man framemot och bilen kan ju omöjligt vara i sämre skick än den här helgen så får folk kalla det ursäkter om dom vill. Herr Ahlin kan jag ju dock rita mig i månen på att närma mig, speciellt inte på himmaplaun! Fler borde prova på detta då det är förbenat skoj och det kittlar klart tävlingsnerven i en. För övrigt hade det varit skoj att jämföra lite loggar från Time Attack för att se var man tappar mest i jämförelse med andra. Sen hoppas jag vi framöver hittar en lösning för att få konerna på samma ställen från gång till gång, får vi inte det är tiderna egentligen inte rättvisa att jämföra. Till sist så tyckte jag det var trevligt med nytt ungt blod i TA, hoppas vi även ser någon till i lilla klassen, men ni får inte vara för snabba bara ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Körde TA för andra gången. Om man kan räkna gelleråsen förra året i blötan...
Måste försöka hitta ett bättre flyt i partierna med koner. Får skylla på att det var ovant med rattspinnare.... Tycker förövrigt banan var riktigt utmanade. Känner mig taggad för att göra ett nytt försök på Gelleråsen. Får tacka berörda parter som prutat ned transponderhyran i år ![]() _________________ Erik Fornå BMW M3 E46 2003 (SÅLD) |
||||||
I min värld fanns det ingen vinnare. Bara förlorare. TA är ett arrangemang som lockar några få,
Och för att växa behövs positiv marknadsföring. Det är en gärsgårdsaktivitet men ger ändå gatbilsförare en möjlighet till ett tävlingsmoment. Dock på mer lösa än exakta och rättvisa villkor. Effektskillnader, trafik med blinkersregel vid omkörning, omkörning på anvisade platser, avdrag för motkörd kon-dock ej preciserat på dito varv, missade konpartier, olika typer av däck o däcksbredd, mm gör att det aldrig kommer att va rättvisa. Vill man få in fler i denna timeatack så är positiv anda att föredra. Det kan anmärkas på allt, däck koner att bilarna bara bromsar på tre hjul och inte är gatlegala o tjofaderittan. För min egen del var det ett gästspel. Första gången. Har bett arrangör att ta bort mig från resultatet om det behövs, men flera av ovan nämnda olikheter gör detta ointressant. Låt nya komma in och kör inte hela väskan med ursäkter så kommer det säkert att bli fler som kör. Annars inte. _________________ Stefan Larsson |
||||||
Re:
Precis som för alla andra i Time Attack eller för den delen BMW Cup finns ett reglemente som är till för att följas, gör man inte det får man vara beredd på lite synpunkter. Så av med dina slicks och låt konerna stå kvar krångligare är det ju inte ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Re:
Vad är det för prat om slicks? Om Stefans däck inte var gatlegala borde det blivit stopp i bes. på morgonen eller? _________________ Erik Fornå BMW M3 E46 2003 (SÅLD) |
||||||
Sjöströmmarn och Stefan får ta och jämföra sina däckmönster på Knutan.
Den som har minst får bjuda på pilsner ![]() Tack för alla synpunkter. Nu släpper vi och stänger Mantorp. Ring Knutstorp på gång ![]() I dagsläget är det redan avgjort i klass 1 och klass 2. Det är nämligen bara Sjöströmmarn och undertecknad som är anmälda just nu. Första segern ![]() ![]() Vi får hoppas att det börjar att rassla till med anmälningar ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||||
Re:
Tack Johan, instämmer helt ![]() Måns: Snabbare gatförare finns helt klart.... Vi har väl ett reglemente ang. godkända däck? det är ju ändå en tävling med poäng, å då ska det följas! Det följdes inte i detta fall oavsett vad nån säger! Risken är annars STOR att fler kommer med liknande däck nästa gång...typ Jag ![]() Gästförare är absolut välkomna i alla dess former tycker jag...typ Cupbilar, Audi med då som pröva på och utom tävlan/poäng. För vissa av oss är TA lite mer allvar än för andra deltagande, så att behöva sumpa poäng i just detta fall känns ju helt fel och vill se en rättelse här! Knutan next ![]() _________________ /// Daniel Solaric /// BMW Time Attack ![]() Vardag: BMW 335d -16 Race: BMW 328 ESS Komp. -98 Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 |
||||||
Gatbilar som ska tävla i TA besiktas av arrangör som har hand om besiktningen inför bankörningen.
Samma besiktningspunkter gäller oavsett om gatbilen ska nyttjas för bankörning eller TA. Har ni åsikter om kvalitén på besiktningen så framför detta till ovan nämnda arrangörer nästa gång. Vad det gäller resultatet från Mantorp så har herrarrna Larsson och Solaric båda begärt samma justering, vilken kommer att ske under dagen, _________________ BMW MC-klubben |
||||||
Re:
Bra, då är vi samstämda ![]() S.Larsson: Kul om du kommer till Knutan på R'isar...så har vi en bra fajt på gång! Du är väl med på Lördagsfesten? Bra....drick många öl ![]() _________________ /// Daniel Solaric /// BMW Time Attack ![]() Vardag: BMW 335d -16 Race: BMW 328 ESS Komp. -98 Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 |
||||||
Re:
Nya däck sitter på till Knutan ( så Stefan får bjuda på pilsner) och ikväll gjordes ett tappert försök gjordes idag att få till bromsarna, dessväre gick det åt pipan men nya försök göres på söndag. Sjöströmmaren satsar på en ursäktsfri knutan trot om ni vill ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 13041 besök totalt |