Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -84 CSN-räsern
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
58 besök senaste veckan (8758 totalt)
OscWan
Skåne
Här sen Apr 2023
Inlägg: 480



Fan vad trist, men kunde gått så mycket värre. Det där däcket är... Väl brukat.

Kan inte annat än rekommendera dig en https://apex.se/trackace-hjulinstallning , värt det så många gånger om.

_________________
Oscar W - återfinnes vanligtvis i ett mörkt kontor på Apex.se med skjutmått i högsta hugg.
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3243



Trist med däcket, men skönt att inget värre hände. Är man rätt ny så är det ju en läroprocess, vad man tumma och på vad man inte kan tumma på Sen är ju bromsning utan ABS nåt som kan ta en stund att få till så det sitter i ryggmärgen, det är bara träna så att det sitter även i paniksiutationer. Kumhodäcken tar ju stund att få liv i, inte skitenkelt i konbana kan jag tänka mig, speciellt inte i blött Funkar det med Rdäck i klassikgruppen?

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
MelvinL
Stockholm
Här sen Sep 2024
Inlägg: 184


Trådstartare
Cédric skrev:
Trist med däcket, men skönt att inget värre hände. Är man rätt ny så är det ju en läroprocess, vad man tumma och på vad man inte kan tumma på Sen är ju bromsning utan ABS nåt som kan ta en stund att få till så det sitter i ryggmärgen, det är bara träna så att det sitter även i paniksiutationer. Kumhodäcken tar ju stund att få liv i, inte skitenkelt i konbana kan jag tänka mig, speciellt inte i blött Funkar det med Rdäck i klassikgruppen?


Ja, inbromsningar kan vara lite svårt. Jag är nog Lundas nr 1 rökmaskin i inbromsningarna detta år, men iom att detta set med däck ändå var på väg ut har jag försökt testa gränserna lite för vad som låser och vad som inte låser.

Däcken tar ett tag att få liv i, så de är absolut mer lämpade för bana än slalom. Med de på går jag upp en klass till Standard 1, dvs typ 996/997/986/987. Där är jag egentligen chanslös, men det är jag mot de snabba bilarna i klassik ändå (se t.ex Thomas Thuresson och hans 964 som kan ses här på forumet). Egentligen borde jag köra mina gatdäck, Michelin PS4 på slalom och gå i klassik, men R-däck är roligare och jag orkar inte byta fälgar dag ut och dag in.

_________________
Melvin Lindholm
@veryslow944 på Instagram

Porsche 944 -84
Citera
Homegrown
Alunda
Här sen Mar 2003
Inlägg: 222



Självklart så ska du komma och åka slalom med oss på söndag

Nu när ni fått ordning på toe out problematiken så kommer bilen att bete sig som en 944 skall, såg direkt att något inte stämde på din bil då den inte styrde in som den borde. Samma sak med bromsning funkar inge bra med hjulvinklarna bilen hade. Om du inte hittar R-däck till framhjulen så skicka på fuchsen runtom och kom och kör och få tillbaka självförtroendet

_________________
Stefan Söderstedt
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3243



Re:

MelvinL skrev:
Cédric skrev:
Trist med däcket, men skönt att inget värre hände. Är man rätt ny så är det ju en läroprocess, vad man tumma och på vad man inte kan tumma på Sen är ju bromsning utan ABS nåt som kan ta en stund att få till så det sitter i ryggmärgen, det är bara träna så att det sitter även i paniksiutationer. Kumhodäcken tar ju stund att få liv i, inte skitenkelt i konbana kan jag tänka mig, speciellt inte i blött Funkar det med Rdäck i klassikgruppen?


Ja, inbromsningar kan vara lite svårt. Jag är nog Lundas nr 1 rökmaskin i inbromsningarna detta år, men iom att detta set med däck ändå var på väg ut har jag försökt testa gränserna lite för vad som låser och vad som inte låser.

Däcken tar ett tag att få liv i, så de är absolut mer lämpade för bana än slalom. Med de på går jag upp en klass till Standard 1, dvs typ 996/997/986/987. Där är jag egentligen chanslös, men det är jag mot de snabba bilarna i klassik ändå (se t.ex Thomas Thuresson och hans 964 som kan ses här på forumet). Egentligen borde jag köra mina gatdäck, Michelin PS4 på slalom och gå i klassik, men R-däck är roligare och jag orkar inte byta fälgar dag ut och dag in.


Konbana är ju ett bra ställe att träna lite bromsning utan räcken, utan ABS gäller det ju att lära sig hur nära låsning man kan lägga sig, med minimal marginal. Om det låser måste man vara reptilsnabb på att släppa, men tricket är att bara släppa lite lagom mycket och inte helt för att inte tappa retardationen, och förstås för att undvika bromsplatta på däcket. En bra övning i bilkontroll, och när det väl sitter i ryggmärgen blir det väldigt bra inbromsningar

Vet inte om definitionen av Rdäck fortfarande är totalflummig i PCS, men typ nankang CRS är ju "gatdäck" med sina 200tw, men presterar ungefär som ett rdäck men borde vakna till liv betydligt snabbare

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
MelvinL
Stockholm
Här sen Sep 2024
Inlägg: 184


Trådstartare
Re:

Cédric skrev:
MelvinL skrev:
Cédric skrev:
Trist med däcket, men skönt att inget värre hände. Är man rätt ny så är det ju en läroprocess, vad man tumma och på vad man inte kan tumma på Sen är ju bromsning utan ABS nåt som kan ta en stund att få till så det sitter i ryggmärgen, det är bara träna så att det sitter även i paniksiutationer. Kumhodäcken tar ju stund att få liv i, inte skitenkelt i konbana kan jag tänka mig, speciellt inte i blött Funkar det med Rdäck i klassikgruppen?


Ja, inbromsningar kan vara lite svårt. Jag är nog Lundas nr 1 rökmaskin i inbromsningarna detta år, men iom att detta set med däck ändå var på väg ut har jag försökt testa gränserna lite för vad som låser och vad som inte låser.

Däcken tar ett tag att få liv i, så de är absolut mer lämpade för bana än slalom. Med de på går jag upp en klass till Standard 1, dvs typ 996/997/986/987. Där är jag egentligen chanslös, men det är jag mot de snabba bilarna i klassik ändå (se t.ex Thomas Thuresson och hans 964 som kan ses här på forumet). Egentligen borde jag köra mina gatdäck, Michelin PS4 på slalom och gå i klassik, men R-däck är roligare och jag orkar inte byta fälgar dag ut och dag in.


Konbana är ju ett bra ställe att träna lite bromsning utan räcken, utan ABS gäller det ju att lära sig hur nära låsning man kan lägga sig, med minimal marginal. Om det låser måste man vara reptilsnabb på att släppa, men tricket är att bara släppa lite lagom mycket och inte helt för att inte tappa retardationen, och förstås för att undvika bromsplatta på däcket. En bra övning i bilkontroll, och när det väl sitter i ryggmärgen blir det väldigt bra inbromsningar

Vet inte om definitionen av Rdäck fortfarande är totalflummig i PCS, men typ nankang CRS är ju "gatdäck" med sina 200tw, men presterar ungefär som ett rdäck men borde vakna till liv betydligt snabbare


Slalom i allmänhet är ju lite gentlemens agreement. Om någon kom med CRS i standardklassen hade han nog fått köra, men samtidigt så har man ju då "fuskat" i en tävling där det enda man vinner är en liten pokal i slutet på säsongen. De allra flesta kör ju primärt för att det är kul, och då kör man i klassen där man hör hemma. Så definitionen är flummig (läs: finns ej) men eftersom att alla ändå är överens är det sak samma.

I gränsfall brukar bedömningar kunna göras av tävlingsledningen om man frågar, till exempel skulle bilar som har gått från torsion till coilovers fram till i år flyttas upp till R. Det är ju helt orimligt i många fall, och därför fick bland annat min 944 och en annan förares Cayman S 987 "dispens" för att kunna fortsätta i våra vanliga klasser.


Homegrown skrev:
Självklart så ska du komma och åka slalom med oss på söndag

Nu när ni fått ordning på toe out problematiken så kommer bilen att bete sig som en 944 skall, såg direkt att något inte stämde på din bil då den inte styrde in som den borde. Samma sak med bromsning funkar inge bra med hjulvinklarna bilen hade. Om du inte hittar R-däck till framhjulen så skicka på fuchsen runtom och kom och kör och få tillbaka självförtroendet


Tack Stefan!

Ja, det är Fuchs på nu och egentligen är nästan de PS4 som sitter på mer lämpade för slalom. Jag ska försöka komma iväg på söndag, men kan inte lova något

_________________
Melvin Lindholm
@veryslow944 på Instagram

Porsche 944 -84
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4530



Kul att bilen används ordentligt, mindre kul med däck/bärgning men man lär sig alltid något nytt

Nankang AR-1 passar väldigt bra i konbana, jag har kört flera säsonger på dessa och de är förvånansvärt greppiga även om de är kalla.

Kör hårt, du har bra bil att jobba med!

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 55
Citera
MelvinL
Stockholm
Här sen Sep 2024
Inlägg: 184


Trådstartare
Re:

Janne J skrev:
Kul att bilen används ordentligt, mindre kul med däck/bärgning men man lär sig alltid något nytt

Nankang AR-1 passar väldigt bra i konbana, jag har kört flera säsonger på dessa och de är förvånansvärt greppiga även om de är kalla.

Kör hårt, du har bra bil att jobba med!


Jo, jag har funderat på de. Ska ju funka bra på lite lättare bilar också. Nu har jag dock redan en uppsättning V700 hemma, så jag ska köra de och se hur jag upplever de när de är lite mindre slitna. Nuvarande hade en hel del mil på nacken redan innan helgens incident.

Tack!

_________________
Melvin Lindholm
@veryslow944 på Instagram

Porsche 944 -84
Citera
Simon S
Uppsala
Här sen Jan 2008
Inlägg: 207



Trial and error Melvin thumbs up
Hoppas vi ses i helgen

_________________
Simon Söderstedt
Citera
MelvinL
Stockholm
Här sen Sep 2024
Inlägg: 184


Trådstartare
Tydligen gick det att köra student i denna bil också, även om pyntet inte var så förtjust i regnet


944an har nu också kompletterats med ett mindre syskon i lite plastigare material. Detta är alltså inte en "riktig" Lego-modell, utan en egen design som min flickvän har hittat online, varefter hon har letat reda på och beställt varje individuell bit


Är det nu man ska köpa vigselring?

In other news har en drivaxel börjat låta underligt, vidare felsökning ska ske, men tyvärr är risken stor för att det håller mig hemma på söndag trots alla glada hejarop.

_________________
Melvin Lindholm
@veryslow944 på Instagram

Porsche 944 -84
Citera
MelvinL
Stockholm
Här sen Sep 2024
Inlägg: 184


Trådstartare
Vart var jag idag?

Mantorp!





Allt gick överlag bra, även om jag drogs med lite lågt oljetryck. Min misstanke är att detta är en kombination av att bilen dricker en del olja på höga varv, och att oljan blir väldigt varm. En extern oljekylare hade nog inte suttit fel. I övrigt var det samma problem som vanligt, drivaxeln låter och bilen kränger mer än vad jag vill.(och ja, dörren. Hej pappa.). Drivaxeln ska jag undersöka innan Gotland, och grejer för att montera en krängare bak ligger i bagaget. Bästa tiden var 1:48:50, vilket jag är okej med på gatdäck och med lagom inkompetent förare. Men fy fan vad kul det är!


Men både jag och bilen överlevde. Kan tyvärr inte säga samma sak om denna navkapsel. Den återfinns någonstans runt chicanen, enligt källor

_________________
Melvin Lindholm
@veryslow944 på Instagram

Porsche 944 -84
Citera 3
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2403



Re:

MelvinL skrev:

944an har nu också kompletterats med ett mindre syskon i lite plastigare material. Detta är alltså inte en "riktig" Lego-modell, utan en egen design som min flickvän har hittat online, varefter hon har letat reda på och beställt varje individuell bit

Är det nu man ska köpa vigselring?



En "keeper"!

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata)
Porsche 931 -79
Citera 1
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4530



Kul med körning på Mantorp thumbs up

Jag upplevde 2,5 motorn som känslig på oljenivån, körde alltid med max på stickan när jag åkte bana.
I och med att det är integrerad oljekylare i kylsystemet så är oljetemp och vattentemp mer sammanflätade än om det hade varit separat oljekyl. Ha koll på kylsystemet så du inte åker med för låg vattennivå.

Som vanligt: Kör hårt

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 55
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3243



Kul med Mantorp! Den motorn är ju lite mer känslig, se till att alltid ha max nivå, så du inte råkar ha sönder något. Vilken viskositet kör du med?

Med tanke på vad locken kostar så får du kanske resa tillbaka till mantorp å leta i gruset, hehe. Cookie cutters har samma lock, kan vara bra å veta då dom brukar vara billigare.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
MelvinL
Stockholm
Här sen Sep 2024
Inlägg: 184


Trådstartare
Re:

Cédric skrev:
Kul med Mantorp! Den motorn är ju lite mer känslig, se till att alltid ha max nivå, så du inte råkar ha sönder något. Vilken viskositet kör du med?

Med tanke på vad locken kostar så får du kanske resa tillbaka till mantorp å leta i gruset, hehe. Cookie cutters har samma lock, kan vara bra å veta då dom brukar vara billigare.


Jo, det verkar väl så med oljan. Får bli bättre på det där. Angående kåporna är det kopior som har flugit av, inte original, så det får bli nya kopior på det med. Eller så kör jag utan, lite "battle scars" är ju kul på sitt sätt.

Jag kör Porsches 10w50, men har 10w60 hemma till nästa byte.

Janne J skrev:
Kul med körning på Mantorp thumbs up

Jag upplevde 2,5 motorn som känslig på oljenivån, körde alltid med max på stickan när jag åkte bana.
I och med att det är integrerad oljekylare i kylsystemet så är oljetemp och vattentemp mer sammanflätade än om det hade varit separat oljekyl. Ha koll på kylsystemet så du inte åker med för låg vattennivå.

Som vanligt: Kör hårt



Vattnet är på en hälsosam nivå, och har inte läckt sedan kylaren byttes förra sommaren. Tempen där var väl rimlig för en rätt varm sommardag, upp mot tredje strecket efter ett riktigt hårt varv.

Sen är det väl oklart hur väl den där kylaren funkar efter 41 år, det kan ju finnas blockader och läckage lite här och var. Oavsett får jag se till att hålla koll på nivån IOM att jag inte hinner med en oljekylare innan Gotland vare sig jag vill det eller ej.

_________________
Melvin Lindholm
@veryslow944 på Instagram

Porsche 944 -84
Citera
gtBen
Mönsterås
Här sen Jul 2008
Inlägg: 412



Re:

MelvinL skrev:
Allt gick överlag bra, även om jag drogs med lite lågt oljetryck. Min misstanke är att detta är en kombination av att bilen dricker en del olja på höga varv, och att oljan blir väldigt varm. En extern oljekylare hade nog inte suttit fel. I övrigt var det samma problem som vanligt, drivaxeln låter och bilen kränger mer än vad jag vill.(och ja, dörren. Hej pappa.). Drivaxeln ska jag undersöka innan Gotland,

Min 2,5-litersmotor i 924S-en fick jag skvätta i minst en halvliter varje trackday, det var väl 50-50 att motorn svettades och att det gick ut bränd olja i avgasröret. Körde på Biltema 5W-40, lite över max på oljestickan. Inte så onormalt med tanke på hur man kör den stackars bilen men den gick inte varm, och nivån i expansionskärlet rörde sig inte över en säsong ens.
Kolla drivaxeln asap innan den havererar, förmodligen är det den inre knuten närmast avgaset som får värme så fettet smälter och flyr sin väg.

_________________
Bengt Gson Nilsson
GR Yaris -21 ...gottgry
924S -86 ...pcsr #924
911 -74 ...gul
@lagteknik på instagram
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4530



Jag hade tänkt ett varv till på det där med 10w60 olja, Porsche själva har aldrig rekommenderat det till 2.5 motorn. Tjockare olja är trögare att pumpa och det genererar mer värme.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 55
Citera
MelvinL
Stockholm
Här sen Sep 2024
Inlägg: 184


Trådstartare
Re:

gtBen skrev:
MelvinL skrev:
Allt gick överlag bra, även om jag drogs med lite lågt oljetryck. Min misstanke är att detta är en kombination av att bilen dricker en del olja på höga varv, och att oljan blir väldigt varm. En extern oljekylare hade nog inte suttit fel. I övrigt var det samma problem som vanligt, drivaxeln låter och bilen kränger mer än vad jag vill.(och ja, dörren. Hej pappa.). Drivaxeln ska jag undersöka innan Gotland,

Min 2,5-litersmotor i 924S-en fick jag skvätta i minst en halvliter varje trackday, det var väl 50-50 att motorn svettades och att det gick ut bränd olja i avgasröret. Körde på Biltema 5W-40, lite över max på oljestickan. Inte så onormalt med tanke på hur man kör den stackars bilen men den gick inte varm, och nivån i expansionskärlet rörde sig inte över en säsong ens.
Kolla drivaxeln asap innan den havererar, förmodligen är det den inre knuten närmast avgaset som får värme så fettet smälter och flyr sin väg.


Det spännande är att det är den andra sidan som det låter ifrån, även om jag håller med om att det vore en rimlig förklaring. Hur som har jag Inga körningar planerade på en månad, så tid för både felsökning och reparation finns

Det var ju rejält med oljekonsumtion, minns du vad den drog när man körde "som vanligt", dvs inte på bana? Min drar näst intill ingenting på vanlig väg (typ 0.5l på 500 mil eller så, inklusive slalom och några vändor på Arlanda) men slukade olja som en tvåtaktare igår, helt olikt någonting jag tidigare sett av denna motor. Jag fattar att Mantorps raka är en annan best, men lite fundersam kan man ju bli ändå.

Janne J skrev:
Jag hade tänkt ett varv till på det där med 10w60 olja, Porsche själva har aldrig rekommenderat det till 2.5 motorn. Tjockare olja är trögare att pumpa och det genererar mer värme.

Det är sant. Med det sagt är detta oljan som Utzon säljer till 944, och han har jag bara goda erfarenheter av, så jag provar och ser. Märker jag att det leder till för höga temperaturer eller att motorn drar sämre får jag byta igen. Trial and error, som konstaterades längre upp i tråden

_________________
Melvin Lindholm
@veryslow944 på Instagram

Porsche 944 -84
Citera
Daniel Engström
Stockholm / Huddinge
Här sen Nov 2006
Inlägg: 4075



Re:

gtBen skrev:
MelvinL skrev:
Allt gick överlag bra, även om jag drogs med lite lågt oljetryck. Min misstanke är att detta är en kombination av att bilen dricker en del olja på höga varv, och att oljan blir väldigt varm. En extern oljekylare hade nog inte suttit fel. I övrigt var det samma problem som vanligt, drivaxeln låter och bilen kränger mer än vad jag vill.(och ja, dörren. Hej pappa.). Drivaxeln ska jag undersöka innan Gotland,

Min 2,5-litersmotor i 924S-en fick jag skvätta i minst en halvliter varje trackday, det var väl 50-50 att motorn svettades och att det gick ut bränd olja i avgasröret. Körde på Biltema 5W-40, lite över max på oljestickan. Inte så onormalt med tanke på hur man kör den stackars bilen men den gick inte varm, och nivån i expansionskärlet rörde sig inte över en säsong ens.
Kolla drivaxeln asap innan den havererar, förmodligen är det den inre knuten närmast avgaset som får värme så fettet smälter och flyr sin väg.

Jag känner väl igen det där med oljeförbrukning vid bankörning.
På min -84:a behövde jag alltid kolla oljenivån vid bankörning. Mellan varje stint kollar man. Och man behöver ha minst till överst sträcket på stickan, gärna lite till. Konstant fullgas drar olja. Mantorp drar mer än Arlanda. (Har dock aldrig kört 944:a där.)
Parisern på Mantorp är ökänd för oil starvation då oljan gärna samlas på ena sidan av tråget. Jag har rasat tvåans vevlager i den kurvan.

Precis som nämts tidigare behöver du inte vara orolig för oljetempen. Den vattenkylda oljekylaren är effektiv. Håller motortempen sig så är det inga problem. Jag har alltid kört Mobile 40 olja.

Sen känner jag igen det där med tappade centrumkåpor på fälgarna. Jag hade t.o.m. problem med att fettkåporna vid hjullagret hade en tendens att lossna. (Dock tappades de inte för att fälgen höll de på plats.) Jag har en teori att det beror på värme i spindlar/fälgar.

_________________
Daniel Engström

Nu: Porsche 944S & Swift Sport
Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98
ÖSK #243 PCS #8724
Citera
MelvinL
Stockholm
Här sen Sep 2024
Inlägg: 184


Trådstartare
Re:

Daniel Engström skrev:
gtBen skrev:
MelvinL skrev:
Allt gick överlag bra, även om jag drogs med lite lågt oljetryck. Min misstanke är att detta är en kombination av att bilen dricker en del olja på höga varv, och att oljan blir väldigt varm. En extern oljekylare hade nog inte suttit fel. I övrigt var det samma problem som vanligt, drivaxeln låter och bilen kränger mer än vad jag vill.(och ja, dörren. Hej pappa.). Drivaxeln ska jag undersöka innan Gotland,

Min 2,5-litersmotor i 924S-en fick jag skvätta i minst en halvliter varje trackday, det var väl 50-50 att motorn svettades och att det gick ut bränd olja i avgasröret. Körde på Biltema 5W-40, lite över max på oljestickan. Inte så onormalt med tanke på hur man kör den stackars bilen men den gick inte varm, och nivån i expansionskärlet rörde sig inte över en säsong ens.
Kolla drivaxeln asap innan den havererar, förmodligen är det den inre knuten närmast avgaset som får värme så fettet smälter och flyr sin väg.

Jag känner väl igen det där med oljeförbrukning vid bankörning.
På min -84:a behövde jag alltid kolla oljenivån vid bankörning. Mellan varje stint kollar man. Och man behöver ha minst till överst sträcket på stickan, gärna lite till. Konstant fullgas drar olja. Mantorp drar mer än Arlanda. (Har dock aldrig kört 944:a där.)
Parisern på Mantorp är ökänd för oil starvation då oljan gärna samlas på ena sidan av tråget. Jag har rasat tvåans vevlager i den kurvan.

Precis som nämts tidigare behöver du inte vara orolig för oljetempen. Den vattenkylda oljekylaren är effektiv. Håller motortempen sig så är det inga problem. Jag har alltid kört Mobile 40 olja.

Sen känner jag igen det där med tappade centrumkåpor på fälgarna. Jag hade t.o.m. problem med att fettkåporna vid hjullagret hade en tendens att lossna. (Dock tappades de inte för att fälgen höll de på plats.) Jag har en teori att det beror på värme i spindlar/fälgar.


Parisen var okej för mig, jag märkte det på sista varvet efter en 30 min stint i chicanen samt i hårnålen efter rakan. Då bestämde jag mig för att puttra in i depån i mycket lugnt tempo därifrån. När jag sedan kom i depån var det en liten bit under minimum-strecket efter att motorn hade fått kallna i ca 10 min. Därefter i med mer olja och kortare stinter på eftermiddagen, då var trycket lägre än vanligt men acceptabelt.

Skönt att höra att jag inte är ensam om oljan iaf

_________________
Melvin Lindholm
@veryslow944 på Instagram

Porsche 944 -84
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3243



Har du oljetempsmätare? Vet inte hur varm oljan blir på en 944, kan vara bra att hålla koll på.

Har hört 944/s2 kan dra uppåt 0,5-1l på en bandag/racindag med mycket köra, gäller att hålla koll på dom.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -84 CSN-räsern
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
58 besök senaste veckan (8758 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande