Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 42160 besök totalt |
Ni verkar verkligen ha plockat russinet ur gevaliakakan.... det tar mig tillbaka till dagarna i garaget efter 26 poäng påbilprovningen med Commodoren.....
Nu e det för sent att avbryta full fart framåt! _________________ Bo Hugsén Bmw 325iA T, 2009 Mazda Rx-7 (N/A), 1986 |
||||||
sluta vara så neggo!
Det som inte finns, väger inget! Bilen är juh naturligt lättad! Bit ihop och spöa kebabberna... _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||||
stalltips!
fixa till den hydraliska kamkjedjespännaren om det inte redan är gjort - så slipper ni stå i depån och försöka hitta rätt kaminställning hela helgerna... skruva ut spännaren - borra 5mm hål i mitten av den delen som sitter utåt, gänga M6 och sätt i en skruv som hindrar tryckarn från att klämmas ihop för mycket äsh, jag ritar i paint! ![]() snyggt va!!! gör så, tro mig ![]() /ola _________________ Ola Gustavsson |
||||||
Re:
Ytterligare stalltipps! Kontakta lokala skrotar och leta efter rekord diesel, ta locket från oljepumpen!!!! Så höjer ni oljetrycket! _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||||
Nu tycker jag du lägger nivån lite lågt Lasse.
Kebaberna är väl inget svåra att köra ifrån ![]() ![]() ola, vi tackar för tipset, det skall snarast kollas upp. Någon som har en svets att låna/hyra/sälja? Mini-mig är att föredra, vi har bara 10A-säkringar i garaget... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
jag tycker ni är grymma iaf.....
![]() *värdelöst vetande* Min första rallybil var en Rosa A-ascona med inbränt logga av OB av solen på huven ...... (köpte den av Susanne Kottulinsky) det ni , det var nästan manligt ![]() |
||||||
Hmmm, det där öppnar ju en helt ny värld när det kommer till sponsortänk... Durex sponsrade ju ett F1-team en gång i tiden
![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Re:
Kul att se att det är fler 5papp+team som är helt galna. Självklart ska man återvinna saker.... ![]()
En sen där har jag också ligger någonstanns. Får ta och leta rätt på den....och se om den fortfarande funkar. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Ja, Opel var ju tidiga med det där med att få kretsloppen att fungera... Och om inte annat vill man att den skall sjunka genom jorden då och då
![]() Hade det inte varit för alla glada tillrop och idiotförklaringar hade vi nog gett upp för ett tag sen, men nu har det ju gått prestige i det. Ingen som har en styrning liggandes förresten? Vi har visst gängpaj på styrstången (kan ju förklara varför jag fick ratten i nyllet när jag körde upp bilen på släpet) och det går misstänkt knackigt när man rattar. Bärarmar är också hett eftertraktade. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Hittade dom här idag. HELT rostfria
Säljes för 125000:- ![]() Eller bytes mot plåtdelar till e30. Plåt eller plast. Helst hyfsade skärnar _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Re:
Jag tror jag har en frisk rattstång också..? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Jag är nästan rädd för att fråga men... Finns det något du inte har liggande?
Styrningen, skall du ha en E36 servostyrning eller ett M3 E30 nav och bromssytem för den? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Re:
näe, sponsorer är kul....... fast det är ju bra om det inte kolliderar med svensk lag , så vi får hämta ut er från häktet ![]() |
||||||
Re:
Patrik, det är jag som behöver en E36 servokuggstång... ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
Re:
Nähä, det var ju synd... (mental minnesnot, stryk Bofors, Private och Gallatea spritits ur kontaktlistan.). Lasse: näe, det ingår inte i arsenalen, men om det finns tillräckligt med motivation går det väl alltid att hitta. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Re:
Det är väl iofs bara alkoholreklam som har begränsningar enligt svensk lag, möjligen vapenindustrin med. Porr och politik är bara förbjidet av SBF, inte av oss ;-) |
||||||
Re:
Jupp, klart det går att hitta en. Man får väl ringa nå'n skrot och boka en gammal oljig klump till facila "80% av nypris"... ![]() Fast trevligare att köpa en race-proven och rengjord mojäng av nå'n rejsian... ![]() |
||||||
Re:
Jag vet inte....man hittar grejor hela tiden....och glömer bor de man hittade för ett halvår sedan. Så...det finns alltid någor att glädja sig åt. Som sagt.....bytes enbart mot e30-braochhagrejor. e36 styrning....fembultsnav e30.....kariseridelar.....m20b25 delar......4-bultsfälgar....skivbromsade bärarmar bak.......racestol......hela framstolar e30.......baksäte+inredning e30 tuoring....eller något annat bra. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
_________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 42160 besök totalt |