| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Motorval modern v8 800hk kontinuerligt...
|
2 besök senaste veckan (22442 totalt) |
|
Re:
Jag misstänker att en nascarpuffra är rätt optad för det varvtal den ska ligga och knuffa på, dvs jag tror att den mår direkt dåligt att åka och handla glass med. Men har man problem med att hitta en bra kombo som ska leva länge på gatan och ändå kunna leverera som fan i effekt så är det nog stor volym, "snäll" kam och överladdning som gäller. _________________ Mvh // Niklas L |
||||
|
Dagens trådlyft
Mercedes M119 med dubbla turbos. Dög det att köra 24h med i en C11 så håller det nog än idag. Man varvade den inte mer än 6000rpm och såvitt jag vet användes standarddelar i stor utsträckning. Visserligen "bara" 730 hästar men det räckte till 407 knyck på Moulsannerakan (sen blev det chikaner, slut roligt) Köp en på skroten för 5 tusen så kan du lyxa till det med fina turbosar
_________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||||
|
Ja det får man lov att säga det var ett tappert lyft....
Nog för att projektet hamnade på is men en motor som nämns i tråden står här och samlar damm iaf
Bmw S85 V10 blev det mest för den fantastiska skönsångens skull
_________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||||
|
Re:
Med vänlig hälsning, Johan _________________ Johan Zackrisson Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR M3 E30 V10 såld |
||||
|
Hahaha
Så de tyckte du var roligt ja Johan.... det är ditt fel skyller allt på dig
_________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Motorval modern v8 800hk kontinuerligt...
|
2 besök senaste veckan (22442 totalt) |