Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
BMW-tråden - platsen för märkesspecifika frågor
<<   1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 160, 161, 162   >>
295 besök senaste veckan (706613 totalt)
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Nån som har ett Bosch datablad över spridare som sitter i b.la BMW

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Re:

Kristian Hesselmark skrev:
Vilken Hardy-skiva är bäst ?

BMW's egen eller finsn det "bättre".

Skall passa en e39 kardan jag har till EVO'n

Ingen som vet '?

alindquist
Rättvik
Här sen Jul 2011

Hur monterar man 4p bälte bäst i en E46a? Kommer sitta fjäderbensstag bak i den, men känns aningen långt bak för att montera bältet i de?

Eller bara dra bult rakt ner bakom passagerarsätet?

Tack på förhand.
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Re:

speeDs_ skrev:
Hur monterar man 4p bälte bäst i en E46a? Kommer sitta fjäderbensstag bak i den, men känns aningen långt bak för att montera bältet i de?

Tack på förhand.

Bältena ska vara så korta som möjligt. Inga branta vinklar bakom stolen & ner i golvet.
En lösning kan vara ett kraftigt stag mellan b-stolparna som man använder som bältesstag.

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
alindquist
Rättvik
Här sen Jul 2011

Re:

Michael Bäck skrev:
speeDs_ skrev:

Tack på förhand.

Bältena ska vara så korta som möjligt. Inga branta vinklar bakom stolen & ner i golvet.
En lösning kan vara ett kraftigt stag mellan b-stolparna som man använder som bältesstag.

Okej! Vill helst inte montera något stag mellan b-stolparna då jag vill kunna demontera bältena och använda original då den inte körs inom bansammanhang, som bilen används dagligen.

I stil med detta: http://www.socalevo.net/gallery/albums/userpics/11007/105-0545_IMG.JPG . . . . Fast bakom ryggstöden, så man kan plocka bort bältena och fälla upp sätena så det blir som "original".

Vet inte om det är vettigt?
Citera
filipbottcher
Lund
Här sen Feb 2009

e36 topplagringar

Möjligtvis någon som vet radien på e36 topplagringarna. Behöver alltså måttet ifrån cc på dämparstången
till cc på infästningsmutter (3x). Måste finnas någon som tillverkat egna topplagringar som vet =)

BMW e30 318is -88
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

Diffbroms: Molybdän vs. Stahl

Hejsan grabbar,

enligt ett ohyggligt gammalt ZF-blad; 'skall det finnas två olika sorts innerlameller (Molybdän/Stahl).
Molybdän-lameller har jag gott om, men några Stahl-lameller har jag aldrig sett.

Är det någon av er som sett så'na djur?
Går de att köpa?
Går det att skapa sig Stahl-lameller genom att slipa av Molybdän-lameller, eller har även Stahl-lamellerna en ytstruktur som är svår att återskapa?

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
ToTTeN
Töreboda
Här sen Maj 2010

Re:

Ingen som vet '?

Jag har inte sett något annat. Dock sett någon tillverka i aluminium men tror inte på den iden alls. Nya orginal tål ganska så mycket tror jag. Tills de belastas i konstiga vinklar eller blir gammla.

http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002

Re: Diffbroms: Molybdän vs. Stahl

ice skrev:
Hejsan grabbar,

enligt ett ohyggligt gammalt ZF-blad; 'skall det finnas två olika sorts innerlameller (Molybdän/Stahl).
Molybdän-lameller har jag gott om, men några Stahl-lameller har jag aldrig sett.

Är det någon av er som sett så'na djur?
Går de att köpa?
Går det att skapa sig Stahl-lameller genom att slipa av Molybdän-lameller, eller har även Stahl-lamellerna en ytstruktur som är svår att återskapa?

Vad jag har hittat i artikellistan så finns det bara en modell av inner lamell, ytter brukar finnas i olika tjocklekar.

Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Re:

ToTTeN skrev:

Ingen som vet '?

Jag har inte sett något annat. Dock sett någon tillverka i aluminium men tror inte på den iden alls. Nya orginal tål ganska så mycket tror jag. Tills de belastas i konstiga vinklar eller blir gammla.

Biltema har till Volvo 740, skall passa på BMW okså fick jag höra. nån som vet om de är bra ?
-400kr billigare än orginal BMW

Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002

Re:

ToTTeN skrev:

Ingen som vet '?

Biltema har till Volvo 740, skall passa på BMW okså fick jag höra. nån som vet om de är bra ?
-400kr billigare än orginal BMW

Den passar på BMW också men är mycket mjukare och håller sämre (inte bara Biltemas utan den modellen). Den stadigaste i den storleken är från M5 E34 som är lite tjockare och stummare.

Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Re:

Niklas Sandström skrev:

Den passar på BMW också men är mycket mjukare och håller sämre (inte bara Biltemas utan den modellen). Den stadigaste i den storleken är från M5 E34 som är lite tjockare och stummare.

Tack Niklas: då blir de att beställa en sådan imorgon

Loggan
Växjö
Här sen Aug 2005

Egna stolsunderreden på E36

Ska ha in ett par riktiga sitta-still-stolar i min M3 E36 Coupé och gnuggar hårbottnen lite gällande hur jag ska lösa bottenunderredet...
Är det någon som sitter med en färdig ritning på en lösning som går att bulta i original infästningar och som inte bygger högre än nödvändigt vore jag tacksam, det kan belönas med ett par trisslotter

Nåt liknande dessa är det jag syftar på;
http://i208.photobucket.com/albums/bb113/Cgeigert/SAM_1263.jpg

BMW M3 E36 -97
BMW 540 E39 -98
BMW 535d E61 -10
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005

Re: Egna stolsunderreden på E36

Loggan skrev:
Ska ha in ett par riktiga sitta-still-stolar i min M3 E36 Coupé och gnuggar hårbottnen lite gällande hur jag ska lösa bottenunderredet...
Är det någon som sitter med en färdig ritning på en lösning som går att bulta i original infästningar och som inte bygger högre än nödvändigt vore jag tacksam, det kan belönas med ett par trisslotter

Nåt liknande dessa är det jag syftar på;
http://i208.photobucket.com/albums/bb113/Cgeigert/SAM_1263.jpg
Kolla på sidan 8 i min projekttråd (klickbar i signaturen) för lite idéer på stumt monterat underrede. Hamnar mycket lågt. Jag vet inte om coupén och Compacten skiljer sig åt i mått, men kan måtta lite på mitt underrede om du vill då jag originalstolen i över vintern. Ja, den vinterbruksas i år och r*v-värme är gott...

Citera
JonasR1
N o r r k ö p i n g
Här sen Feb 2008

17" fälgar på M3 E46

Tar upp en fråga som säkerligen varit uppe tidigare. Men då jag inte hittar några bra svar så frågar jag istället.

Har förstått att det verkar vara svårt att hitta 17" fälgar till M3 E46 framförallt på grund av bakfälgarnas ET. Vet att det finns speciella (M68) som skall passa men tänkte om det finns altarnativ som är billigare. Då jag har lite dålig koll på hur det fungerar undrar jag om det finns någon som har koll.

Tex skulle dessa http://www.molway.com/shop_show_vara_2.asp?rdId=4060 kunna passa med hjälp av spacer eller liknande? Är ute efter en uppsättning billiga vinter/banhjul så tips på vilka fälgar som kan tänkas passa tas emot gladeligen.

Tacksam för svar.

Radical SR3 RS
RS2 i SPVM
Citera
krippe_85
Löddeköpinge
Här sen Nov 2011

tjena! tänkte montera mina 330 bromsar fram på min 320 e36 nu och undrar om jag måste ha bromsslangar från e46 eller det går lika bra med dom som sitter på e36an orginal?

Här sen Jan 2008

Termostatfel?

Lite snabb hjälp här för er som kan det bättre, då jag tror mig kunna tänka mig att det kan vara termostaten det är fel på.. så kanske man kan få det bekräftat här!
På min M3 så går den inte upp i "mitten" på motortemp-mätaren eller "där den normalt" ska ligga.. utan stannar några millimeter innan mitten men om man kör hårdare med bilen går den upp i normal arb.temp alltså "mitten" på mätaren.
Kan inte tänka mig att det ska vara såhär, så för att få det bekräftat så frågar jag någon som är kunnigare om det möjligtvis kan vara termostatfel?

Gäller en M3 E46 -03

Skogen, utanför Grängesberg.
Här sen Dec 2003

Re: 17" fälgar på M3 E46

JonasR1 skrev:
Tar upp en fråga som säkerligen varit uppe tidigare. Men då jag inte hittar några bra svar så frågar jag istället.

Har förstått att det verkar vara svårt att hitta 17" fälgar till M3 E46 framförallt på grund av bakfälgarnas ET. Vet att det finns speciella (M68) som skall passa men tänkte om det finns altarnativ som är billigare. Då jag har lite dålig koll på hur det fungerar undrar jag om det finns någon som har koll.

Tex skulle dessa http://www.molway.com/shop_show_vara_2.asp?rdId=4060 kunna passa med hjälp av spacer eller liknande? Är ute efter en uppsättning billiga vinter/banhjul så tips på vilka fälgar som kan tänkas passa tas emot gladeligen.

Tacksam för svar.

Bak har väl E46 M3 ungefär samma som E34/E39/E30 M3 och till de finns ju en hel del.
Du kan ju köpa ett helt set med lite lågt ET och sen köra med spacer fram.
Då finns det massor med alternativ.

Citera
JonasR1
N o r r k ö p i n g
Här sen Feb 2008

ILiveToRide skrev:
JonasR1 skrev:

Tacksam för svar.

Bak har väl E46 M3 ungefär samma som E34/E39/E30 M3 och till de finns ju en hel del.

Nu är jag inte riktigt med här, när man läser tex http://www.nordendack.se/152/page/Falgskola.html får man för sig att man skulle ha ett högre ET, säg et 45 och sedan spacer. Så att det funkar fram och sedan spacer bak för att få ut hjulen mot skärmkanten. Jag är minst sagt förvirrad. Ingen som har provat och vet att det ena eller andra fungerar?

Radical SR3 RS
RS2 i SPVM
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002

JonasR1 skrev:
ILiveToRide skrev:
JonasR1 skrev:

Tacksam för svar.

Nu är jag inte riktigt med här, när man läser tex http://www.nordendack.se/152/page/Falgskola.html får man för sig att man skulle ha ett högre ET, säg et 45 och sedan spacer. Så att det funkar fram och sedan spacer bak för att få ut hjulen mot skärmkanten. Jag är minst sagt förvirrad. Ingen som har provat och vet att det ena eller andra fungerar?

Det stämmer, köp 3 serie fälgar och använd spacer bak.

Citera
Hellas
Stockholm
Här sen Nov 2003

Renovera växellådor

Hej,
någon som har tips vart man kan vända sig för att få sin växellåda genomgången? Vi har en BMW (330d e46) 23.00-7522205 GS6-53DZ Code: HGD

/Pär
Citera
Skruva banåkabil
BMW-tråden - platsen för märkesspecifika frågor
<<   1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 160, 161, 162   >>
295 besök senaste veckan (706613 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande