Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 69824 besök totalt |
Nyrenoverade drivknutar. Det skall i lite fett med, men det väntar jag med till själva monteringen.
![]() Ratten på plats. ![]() Eftersom jag bytte till en styrväxel utan servo så fick jag förlänga rattstången 22mm. ![]() Gjuter fram mitt bagagerumsgolv i kolfiber som jag fräste fram tidigare i tråden. Det är första gången jag gjuter kolfiber i en form och inte plan en yta. Resultatet blev väl lite så där, men jag lärde mig en hel del på det, och det är ju det som är det roliga! ![]() Här fräser jag ett lock till vad som skall bli locket till en modell av tank-lådan. Fräsen har en vinkel vinkel på 2° vilket är till för släppningen. ![]() Här är modellen ihopmonterad. Det syns inte så mycket på bilden, men hela lådan har en släppning på 2°. Det är för att det ska bli lättare att dra isär gjutningen. Nu ska det bara på lite spackel och lack innan formen gjuts ![]() _________________ Morgan Staaf |
||||||||||
Re: oj, oj... mer bilder på väg...
oj oj ...så vackert!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Johan Berg Såld! =( Porsche 993 C2 -94 Porsche 996 TT -01 Porsche 928 S -84 Audi A6 2,4 -98 PCS 5810 |
||||||||||
Re: oj, oj... mer bilder på väg...
Tack, tack! Men var inte orolig, bilen kommer att köras, om än av en amatör, men ändå! _________________ Morgan Staaf |
||||||||||
Snart köpa!
Kanske kollar jag in en 944 turbo på söndag! Kanske inte, men nog är jag sugen! Det är bara lite dålig tajming som chefen på jobbet alltid säger när vi vill investera och inte han! Är ju mitt uppe i garagebygge mm. Men nu är det ju min plånbok, och då vet man inte om Snålänningen, eller slösa kommer fram efter en provtur! Den som lever får se! Keep on Porsche Morgan, ser ju lysande ut hittills! Så syns vi på nån bana nära dig, nångång? _________________ Joakim Piejko |
||||||||||
Re: Snart köpa!
He,he. Titta kostar ju ingenting. Det är ju det som händer efter tittandet som bestämmer den framtida tjockleken på plånboken... Roligt att du tycker det ser bra ut! Det tackar vi för! Nehe, nu ska jag åka och köra lite gocart. Vi synes! _________________ Morgan Staaf |
||||||||||
Dax för lite uppdateringar...
oj, det var visst en stund sedan som jag uppdaterade här. Jag har haft lite problem med att få igång motorn, så det har gått lite på halvfart ett tag nu. Men jag har pysslat lite med annat på bilen. Lite formar till tanklådan ![]() Vaccumbagging av batterilådan ![]() Rörstoppning köpt från Silvan Bygg för 46kr/st ![]() Så här ser den ut nu ![]() _________________ Morgan Staaf |
||||||||||
Re:
Tack, tack. Tyvärr tror jag inte det blir nått åka innan snön. Jag har problem att få igång motorn och vet inte rikigt vad det är för fel. ![]() ![]() Jag har gnista, soppa ur spridarna, luft fram till cylindern. Motorn nollad vid alla referensmarkeringar. Några ideer? _________________ Morgan Staaf |
||||||||||
Re:
Tack, tack! ![]() he, he... Jag har tänkt att bygga en egen förlängd spak med kortare lägen lite senare. _________________ Morgan Staaf |
||||||||||
Re:
![]() Tack, tack! Nja, övermänsklig är väll att ta i, bara nyfiken på olika material. ![]() En motivlackad hammaren är det nog inte många som har i garaget! ![]() _________________ Morgan Staaf |
||||||||||
Oj
oj, oj, här var det ett tag sen man uppdaterade... ![]() Diverse bakslag, gör-om-gör-rätt, byggde om lite i garaget, tappade sugen, pysslade lite med andra små-sidoprojekt, fräste mig i tummen (= sex stygn) och trasiga maskiner gjorde att det blev ett litet uppehåll. Men nu tror jag att jag är på banan igen. Tills våren hoppas jag kunna vara ute och köra lite. Lite bilder har jag tagit i alla fall. ![]() En litet finurlig manick som jag lånade av min kompis Calle. Med denna kan jag ställa in toe-in och toe-out. ![]() Man mäter hur mycket man har mellan "fram och bak" på framhjulen med ett skjutmått. Skillnaden mellan fram och bak visar hur mycket toe man har. ![]() offantligt körsugen ![]() Ja, camber är ännu inte inställt på framhjulen... ![]() Under bilen. Tänk om det kunde vara lika rent för all framtid... _________________ Morgan Staaf |
||||||||||
kongebil
kongebil! Fantastisk bra jobbet. Hvor mye vekt regner du med å ha fjærnet+ _________________ Knut Aas Lotus 7 S4. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=82038 Porsche 944 TURBO MG Midget FIA Historic racer https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=82008 |
||||||||||
Underbart bygge!!
Ser fram emot färdig bil... Önskar jag fixade att gjuta skärmar å dyl till våran race Golf... ![]() _________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||||||||||
Re:
Tack, tack! Den lägsta vikten som jag har sett på en 924 är 895kg. Jag vet inte vad viktskillnaden är på en 924 och en 944. Det rekordet är troligen svårslaget. Men det ska bli spännande vad vågen visar när evo I är klar.
Tack, tack. Jag ser fram mot det med. Det är faktist inte så svårt. Bara man är noggrann så brukar det bli ganska bra.
Tack. Jag vägde faktist mellan en E30 M3 och 944. Men det vägde över till 944 när jag kikade mer nogrannt i plånboken...
tack. Jo, det är några timmar i denna bil...
Tack, tack. Ja, svart och vitt går bra ihop. _________________ Morgan Staaf |
||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 69824 besök totalt |