Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 9 besök senaste veckan (48302 totalt) |
Haha känner igen det där med gasreglaget
Köpte samma till Mgns enkel Weber och tog väl en dags modifieringar innan de funkade bra Fint bygge och rolig bil ![]() _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||
Re:
_________________ Tomas Liljestrand |
||||
Det jag har, som sägs vara Weber original, passade och fungerade perfekt direkt. Fast det är ju ett annat pris tyvärr...
Har även ett sånt där som ni köpt, fast till Dellorto. Var väl inte helt perfekt men det gick ju att använda _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
Re:
Nu ska jag bara byta de provisoriska soppaslangarna och fixa till en snyggare dragning av gasvajrarna. ![]() _________________ Tomas Liljestrand |
||||
Re:
Nejnej det är det inte. Man köper reglaget som ett ämne att bygga vidare på bara ![]() _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||
Nya kringlan
Fyndade en 3-ekrad Luisiratt på Viksta veteranmarknad i helgen. Helt klart bättre än den tidigare 4-ekrade Raidratten. Drömmen vore en Momo Prototipo, men den här duger helt klart. Nu saknas bara ett snygg tutknapp. ![]() _________________ Tomas Liljestrand |
||||
_________________ Tomas Liljestrand |
||||
Första provturen
Ikväll blev det säsongens första provtur. Den startar lätt och går faktiskt på tomgång:) ....men den vill inte varva ur tillräckligt, grymt frustrerande! (varvräknaren är inte helt 100 heller...)se o lyssna: http://youtu.be/6iiOe1L5P58 _________________ Tomas Liljestrand |
||||
Jag är nog villig att hålla med Anders... Låter inte som den går på alla burkar. Är förgasarna synkade?
|
||||
Ljudet är inte det bästa när man filmar med digitalkameran, kan vara det som lurar en lite? Den går bra på tomgång, ca: 1500rpm, och känns hyffsat stark i mellanregistret. Det är vid högre varvtal den tappar och blir orkeslös. Ska kolla igenom bestyckningen i föggarna och byta lite tänddelar till att börja med. Dags att köpa en Webermanual kanske?
![]() _________________ Tomas Liljestrand |
||||
Börja med att plocka ur munstyckena och blås ur dem. Jag hade en del problem med mina Webrar när bilen stått länge. Verkar som det oxiderade i de torra flottörhusen och sen kom oxiden på drift när jag började köra. Fick göra om det ett par gånger, sen var det bra.
Guson PS Kände igen teststräckan förbi Nelins, jag bor på Tiundagatan ![]() _________________ Tomas Gunnarsson |
||||
_________________ /Anders C |
||||
Re:
Bor själv på Stabby Alle, så förhoppningsvis får du snart höra 1300:an på toppvarv;) (är det din a112 abarth som är parkerad efter gatan?) _________________ Tomas Liljestrand |
||||
Re:
Nej, jag bor vid infarten till Stabby Prästgård. Jag åker Pantera, du kanske har sett eller hört mig i området? ![]() Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
||||
Fungerande tomgång och mellanregister men trist på topp visade sig vara riktigt taskig jordning på en av familjens bilar. Visserligen utrustad med K-jetronic, men det kan vara värt att kolla även för dig.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
hmm
Tack för alla tips, men jag ska nog ta och kolla upp den vänstra föggen först. Kan vara nåt som saknas där;) (tyckte det lät som nåt som lossnade vid testrundan, kling kling plong lät det mot underredet.) ![]() _________________ Tomas Liljestrand |
||||
Råkade ut for att tappa en spridare/halsring i ungdomen då jag korde lite buskorning på en krokig landsvæg med Alfa forgasare utan den orginala luftburken som visade sig vara vad som holl dessa på plats..
Motorn tappade "stinget" men halsringen/spridaren återfanns i Trend-burken och kunde bara "ploppas" tillbaka igen. ![]() //Ricky. _________________ Ricky Berg Corvette 1972 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 9 besök senaste veckan (48302 totalt) |