Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 21482 besök totalt |
_________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Re:
#696 Ulf Karlsson och Mühlner Motorsport totalt 11:e plats. ![]() ![]() _________________ Anders Dauner |
||
Nu har träningstiderna för race 9 kommit.
![]() http://www.langstreckenpokal.de/erge _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Det var kul och kolla racet i lördags, med kanon väder och allt!
Ulf gjorde ett bra jobb med Muhlners 997 ![]() Klart imponerande var att se Lambons framfart. De har bara blivit bättre och bättre under säsongen ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
||
Lite undran från en som begår rejsfotopremiär eller vad man kan kalla det på rejs nr 10.
Bilderna från rejs 9 var de tagna på många olika positioner längs banan? Hur hinner man med att vara på flera ställen under ett rejs? Eller det är lugnt? Tar man en timme per plats eller vad gör man? Kameran e laddad nu iallafall och regnkläderna ska packas så vi får sol under rejs 10! _________________ Bo Wihlborg |
||
Re:
Bilderna är tagna från depån (självklart), ingången till Hatzenbach, Wehrseifen, Wippermann och ingången till Eschbach. Som svar på de övriga frågorna vill jag säga att det beror på vad man vill ha ut av tävlingen, följa den och bara fota lite eller om huvudsyftet är fotograferandet. Det är lätt att missa händelserna i tävlingen om man far runt på flera ställen men samtidigt är det ju kul att försöka få med flera olika vinklar. Det är ju även lätt att gå längs med banan och därmed hitta nya ställen att fota på. Att tänka på är även att det byggs nya högre staket längs med banan vilket försvårar möjligheten att komma nära om man inte har fototillstånd. Nu senaste helgen var det inte klart i bl.a. Schwalbenschwanz och hela vägen upp mot Galgenkopf, utgången av Brünnchen, ej heller i Hatzenbach och ner mot Hocheichen. Trevlig resa/Andy C Lite bilder från helgen: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Porschen som Ulf Karlsson framgångsrikt körde ![]() ![]() Lite skillnad... ![]() _________________ Anders Clarén Första varven på Nordschleife 1982 |
||
Följde Lennarts tips och stod vid långa rakan och tittade ett tag i lördags. Det var en häftig ljudupplevelse men det var ju otroligt hur fort det går. Alla bilarna var snabba men Porscharna var ju i särklass, det var som att titta på flygplan.
/Johan B ![]() _________________ Johan B |
||
||
Kollade lite på varvtiderna under tävlingen, och såg att det skiljer 7 sec mellan snabbaste o näst snabbaste bil, bröderna Alzen hade 8,15 o Lands Porsche 8,22.
Det tycker jag är en rätt så stor skillnad, mellan rätt så likvärdiga bilar. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Ja, då har man haft sin VLN premiär och man har mycket att lära, men det var intressant. Depåtillgången blev jag inte klok på eller så är jag inte så världsvan. Där sprang folk överallt, men jag fattade inte vilka som kom in i boxarna och vilka som kom ut i depågatan och hur de kom dit så jag höll mig bakom depån i tältområdet lite istället.. Fick se en Jaguar som jag inte såg under loppet tex..(en Zakspeed Racing School V8 nr 99)
Det blev en hel del bilder också. Många blev det, men bara några är hyfsade. Lite kvar att lära på att fota rörliga motiv. Och räckena gör det inte lättare heller... Det blev mycket motion i helgen. Promenerade från Hocheichen till Adenauer forst bland annat.. Men fan va de kör de där racerförarna. Man kan inte bli annat än imponerad! Jag tyckte att Porsche 109 hade klart högst fart och det stämde bra med varvtiderna också. Dock blev de bara 2:a. Köttbulleporschen med Sabine blev 3:a och Land Motorsport klapp 1:a plats med sin Porsche. Detta måste göras om till våren! Ett par bilder bifogas nedan. Land Motorsport ![]() Sabines Porsche ![]() och Kissling Motors läckra Manta ![]() _________________ Bo Wihlborg |
||
Re:
Angående depåbesök, så brukar jag leta efter en box där portarna är öppna åt båda håll. Sedan är det bara att gå rakt igenom boxen och ut i bandepån, har aldrig hänt att någon sagt något om det. Det är det som är så häftigt att man kan gå och titta så obehindrat. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Här är Mike Frisons bilder från sista racet.
http://20832.com/event.php3?event=07 ![]() ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Re:
Du hittar den här: http://www.gumpert.de/ Andy C _________________ Anders Clarén Första varven på Nordschleife 1982 |
||
Här är träningstiderna från tävling 10.
![]() http://www.langstreckenpokal.de/erge Det som imponerade på mig ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Det som förmodligen var mest imponerande var att stå vid Adenauer Forst och se en fet Porsche med feta sulor och brummigt avgassystem inte klara av att acca ifrån en BMW 120d... Det var en syn det.
![]() _________________ Bo Wihlborg |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 21482 besök totalt |