Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
VLN 2007!!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
21482 besök totalt
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Resultat från dagens tävling.

http://www.ts-vln.com/valuation/2007-9-place.html

Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Re:

Lennart Jarmyr skrev:
Resultat från dagens tävling.

http://www.ts-vln.com/valuation/2007-9-place.html

#696 Ulf Karlsson och Mühlner Motorsport totalt 11:e plats.

Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Nu har träningstiderna för race 9 kommit.

http://www.langstreckenpokal.de/ergebnisse/2007-10-13t.pdf

qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Det var kul och kolla racet i lördags, med kanon väder och allt!

Ulf gjorde ett bra jobb med Muhlners 997 thumbs up

Klart imponerande var att se Lambons framfart. De har bara blivit bättre och bättre under säsongen

Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Wihlle
Adressen är Norra Skåne, men mentalt i Moseltrakterna
Här sen Mar 2006

Lite undran från en som begår rejsfotopremiär eller vad man kan kalla det på rejs nr 10.
Bilderna från rejs 9 var de tagna på många olika positioner längs banan? Hur hinner man med att vara på flera ställen under ett rejs? Eller det är lugnt? Tar man en timme per plats eller vad gör man?
Kameran e laddad nu iallafall och regnkläderna ska packas så vi får sol under rejs 10!

Tranås
Här sen Jan 2007

Re:

Wihlle skrev:
Lite undran från en som begår rejsfotopremiär eller vad man kan kalla det på rejs nr 10.
Bilderna från rejs 9 var de tagna på många olika positioner längs banan? Hur hinner man med att vara på flera ställen under ett rejs? Eller det är lugnt? Tar man en timme per plats eller vad gör man?
Kameran e laddad nu iallafall och regnkläderna ska packas så vi får sol under rejs 10!

Bilderna är tagna från depån (självklart), ingången till Hatzenbach, Wehrseifen, Wippermann och ingången till Eschbach. Som svar på de övriga frågorna vill jag säga att det beror på vad man vill ha ut av tävlingen, följa den och bara fota lite eller om huvudsyftet är fotograferandet. Det är lätt att missa händelserna i tävlingen om man far runt på flera ställen men samtidigt är det ju kul att försöka få med flera olika vinklar. Det är ju även lätt att gå längs med banan och därmed hitta nya ställen att fota på. Att tänka på är även att det byggs nya högre staket längs med banan vilket försvårar möjligheten att komma nära om man inte har fototillstånd. Nu senaste helgen var det inte klart i bl.a. Schwalbenschwanz och hela vägen upp mot Galgenkopf, utgången av Brünnchen, ej heller i Hatzenbach och ner mot Hocheichen.

Trevlig resa/Andy C

Lite bilder från helgen:

Porschen som Ulf Karlsson framgångsrikt körde

Lite skillnad...

blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Följde Lennarts tips och stod vid långa rakan och tittade ett tag i lördags. Det var en häftig ljudupplevelse men det var ju otroligt hur fort det går. Alla bilarna var snabba men Porscharna var ju i särklass, det var som att titta på flygplan.

/Johan B

Här sen Mar 2006

När ni står vi långa rakan, är det vid påsläppet för turiskörningen ni står eller är det längre upp mot bron? Går det?

Hoppas på bra väder på rejs 10...

Lidköping
Här sen Apr 2004

Det går och stå på båda ställena, men närmast och mest fartkänsla får man vid turistpåfarten..

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Här kommer resultatet från årets sista tävling!

http://www.ts-vln.com/valuation/2007-10-place.html

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Kollade lite på varvtiderna under tävlingen, och såg att det skiljer 7 sec mellan snabbaste o näst snabbaste bil, bröderna Alzen hade 8,15 o Lands Porsche 8,22.
Det tycker jag är en rätt så stor skillnad, mellan rätt så likvärdiga bilar.

Wihlle
Här sen Mar 2006

Ja, då har man haft sin VLN premiär och man har mycket att lära, men det var intressant. Depåtillgången blev jag inte klok på eller så är jag inte så världsvan. Där sprang folk överallt, men jag fattade inte vilka som kom in i boxarna och vilka som kom ut i depågatan och hur de kom dit så jag höll mig bakom depån i tältområdet lite istället.. Fick se en Jaguar som jag inte såg under loppet tex..(en Zakspeed Racing School V8 nr 99)
Det blev en hel del bilder också. Många blev det, men bara några är hyfsade. Lite kvar att lära på att fota rörliga motiv. Och räckena gör det inte lättare heller...
Det blev mycket motion i helgen. Promenerade från Hocheichen till Adenauer forst bland annat..
Men fan va de kör de där racerförarna. Man kan inte bli annat än imponerad! Jag tyckte att Porsche 109 hade klart högst fart och det stämde bra med varvtiderna också. Dock blev de bara 2:a. Köttbulleporschen med Sabine blev 3:a och Land Motorsport klapp 1:a plats med sin Porsche.
Detta måste göras om till våren!
Ett par bilder bifogas nedan.

Land Motorsport

Sabines Porsche

och Kissling Motors läckra Manta

Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re:

Wihlle skrev:
Ja, då har man haft sin VLN premiär och man har mycket att lära, men det var intressant. Depåtillgången blev jag inte klok på eller så är jag inte så världsvan. Där sprang folk överallt, men jag fattade inte vilka som kom in i boxarna och vilka som kom ut i depågatan och hur de kom dit

Angående depåbesök, så brukar jag leta efter en box där portarna är öppna åt båda håll. Sedan är det bara att gå rakt igenom boxen och ut i bandepån, har aldrig hänt att någon sagt något om det. Det är det som är så häftigt att man kan gå och titta så obehindrat.

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Här är Mike Frisons bilder från sista racet.

http://20832.com/event.php3?event=071027_r&id=221&lang=&la . . . .

Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Vad är det för bil??
Även om det inte är det så ser det onekligen ut som en Speedster

Edit: "das is ein apollo gumpet " citerat från sidan där bilderna ligger

Tranås
Här sen Jan 2007

Re:

Lillen skrev:
Vad är det för bil??
Även om det inte är det så ser det onekligen ut som en Speedster

Edit: "das is ein apollo gumpet " citerat från sidan där bilderna ligger

Du hittar den här: http://www.gumpert.de/

Andy C

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Här är träningstiderna från tävling 10.

http://www.langstreckenpokal.de/ergebnisse/2007-10-27t.pdf

Det som imponerade på mig var att Kissling Motorsport i sin Chevrolet Corvette bara var 8 sec efter bröderna Alzen i sin Porsche GT3 som var snabbast med tiden 8,15.

Wihlle
Här sen Mar 2006

Det som förmodligen var mest imponerande var att stå vid Adenauer Forst och se en fet Porsche med feta sulor och brummigt avgassystem inte klara av att acca ifrån en BMW 120d... Det var en syn det.

VLN 2007!!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
21482 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande