Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 2 besök senaste veckan (78687 totalt) |
Om plåten i golvet har spruckit vid länkarmsfästet så kan det tyda på att du har låsningar i bussningar/länkhuvuden.
Ta bort fjädrar, dämpare och kränghämmare och testa att simulera krängning genom att hissa ena bakhjulet. Man kan ersätta dämparna med rep så hänger bakaxeln kvar i andra änden. Jag gjorde så på Rekorden för ett par år sedan, det var inte många cm det kunde kränga innan uniballsen låste. Iofs hade jag inte lika långa och paralella stag på den, så det var inte så konstigt att det blev låsningar. Innerhjulet lyfte i vissa svängar när man körde riktigt hårt. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
Re:
Ja ska prova. Men ja tror bara de är för klent material, är bara 0.6 plåt mellan boxarna och rambalk och det är där de spruckit.. Jag har bussningar i bakvagn som är ganska mjuka. _________________ Anton Bylund |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 2 besök senaste veckan (78687 totalt) |