Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ford Escort mk2 76 . pinto efi banracer, e85 turbo
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
2 besök senaste veckan (78687 totalt)
AntonBylund

Här sen Feb 2009
Inlägg: 89


Trådstartare
fel.

Här går man runt och tror man har volvo 1030 axel och så har man 1031. Blir problem när man ska byta drevsats då. Storleken har betydelse!

_________________
Anton Bylund
Citera
AntonBylund

Här sen Feb 2009
Inlägg: 89


Trådstartare
Superstage med Gullabo och Bilsport bokat till nästa fredag.

_________________
Anton Bylund
Citera
AntonBylund

Här sen Feb 2009
Inlägg: 89


Trådstartare
superstage

En rolig dag i Emmaboda. Efter 2 varv va Gullabo nöjd. 1.31."kul bil, byt däck" sa han.


Vägd med full tank.


_________________
Anton Bylund
Citera
AntonBylund

Här sen Feb 2009
Inlägg: 89


Trådstartare
Lite felberäkning gällande hållfasthet i bakvagnen.


Passagerare har klagat på varmt om baken.

_________________
Anton Bylund
Citera
oneyet
Huskvarna
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1138



Du menar alltså att färgen har mörknat av värmen på bild nr 2.

_________________
Fredrik Liljenberg

Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90....
Citera
AntonBylund

Här sen Feb 2009
Inlägg: 89


Trådstartare
Re:

OneYet skrev:
Du menar alltså att färgen har mörknat av värmen på bild nr 2.


Japp den vart brun efter två timmar på rudskogen.

_________________
Anton Bylund
Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003
Inlägg: 3587



Om plåten i golvet har spruckit vid länkarmsfästet så kan det tyda på att du har låsningar i bussningar/länkhuvuden.

Ta bort fjädrar, dämpare och kränghämmare och testa att simulera krängning genom att hissa ena bakhjulet.
Man kan ersätta dämparna med rep så hänger bakaxeln kvar i andra änden.

Jag gjorde så på Rekorden för ett par år sedan, det var inte många cm det kunde kränga innan uniballsen låste.
Iofs hade jag inte lika långa och paralella stag på den, så det var inte så konstigt att det blev låsningar.
Innerhjulet lyfte i vissa svängar när man körde riktigt hårt.

_________________
Anders Karlsson
Opel Commodore GS/E -77
Citera
AntonBylund

Här sen Feb 2009
Inlägg: 89


Trådstartare
Re:

Anders Karlsson skrev:
Om plåten i golvet har spruckit vid länkarmsfästet så kan det tyda på att du har låsningar i bussningar/länkhuvuden.

Ta bort fjädrar, dämpare och kränghämmare och testa att simulera krängning genom att hissa ena bakhjulet.
Man kan ersätta dämparna med rep så hänger bakaxeln kvar i andra änden.

Jag gjorde så på Rekorden för ett par år sedan, det var inte många cm det kunde kränga innan uniballsen låste.
Iofs hade jag inte lika långa och paralella stag på den, så det var inte så konstigt att det blev låsningar.
Innerhjulet lyfte i vissa svängar när man körde riktigt hårt.


Ja ska prova. Men ja tror bara de är för klent material, är bara 0.6 plåt mellan boxarna och rambalk och det är där de spruckit.. Jag har bussningar i bakvagn som är ganska mjuka.

_________________
Anton Bylund
Citera
AntonBylund

Här sen Feb 2009
Inlägg: 89


Trådstartare
Efter att ha kört motorn torr på olja så blev det motorbyte,
Blev en std pinto 2.0 med grupp a packning och en turbo från evo4 td05h 16g big.


Så här går de till när ja ställer laddtryck.

_________________
Anton Bylund
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ford Escort mk2 76 . pinto efi banracer, e85 turbo
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
2 besök senaste veckan (78687 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande