Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 2 besök senaste veckan (44653 totalt) |
Re:
www.schenkerprivpak.se 9027723107045 _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Re:
Stockholm - Magnus Thomé 1st Bet Hämtad Stockholm - Miarpe 1st Bet Stockholm - Lars Falk 1st? Bet Hämtad Stockholm - 3DBlaster 1st Bet Bet Hämtad Stockholm - Dude 1st Bet Stockholm - Cédric 1st Bet Skickad Stockholm- erikjakan 1st Bet Stockholm- Roxnäs 2st Stockholm - Tobias Nyström 1st Danderyd - AntX 2st Bet Hämtad Karlstad - Butterfly 2st Pengar på väg ![]() Linköping - Lofa 1st Bet Skickad Linköping- Jonas W 2st Bet Skickad Linköping- Stefan S 2st Bet Skickad Göteborg - hnk 1st Bet Skickad Halmstad - Samuel1 1st Bet Skickad Malmö - Johan Sjöström 1st Bet Åker snålskjuts med Magnus Malmö - Har'en 1st Bet Skickad Kristianstad - Piddan 1st Bet Skickad Svalöv - Robban1 1st? Ängelholm - Roxan. 1st Löddeköpinge Jan-Erik Nyberg 1st Bet Åker snålskjuts med Magnus Kalmar - P.P. 1st Bet[/quote] Skickad Ålem - Dennis Håkansson Bet Skickad _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Vi kan nu lägga till Schenker till de åkerier som officiellt är helt dumma i huvudet. För jag bad Dude skicka prylarna till jobbet, det brukar vara smidigast att få paket dit...
Så vad gör man? Skickar man paketet med en av de två bilar som DAGLIGEN besöker det logistikföretag jag jobbar på? oh nej, man skickar det till ett utlämningsställe, som i.o.f.s. ligger på gångavstånd därifrån jag bor, men där bara privatpersoner hämtar sina prylar. Sen skickar man ett sms till mottagaren om att det finns där. Jag undrar vem som fått det, vi är ju bara 100 anställda, och det var inte jag som fick det > ![]() Jaja, jag får väl knata ner och böna och be för att få ut det. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Re:
My bad och inte schenkers fel. Tänkte mig inte för. Skulle ha skickat som ett vanligt paket. Privpak hamnar alltid hos ett ombud och ska hämtas där. Därav den överkomliga kostnaden samt enkla hanteringen för mig. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Re:
Jag hämtade min och 3Dblasters mätare. Så sätt 3Dblaster till "hämtad" ![]() ![]() EDIT: snålskjutsexemplaren hämtar jag vid tillfälle, är några veckor kvar till Mantorpträffen _________________ ![]() |
||
Hade hårdtestning av mätaren på Sviestad idag. MYCKET nöjd. Supersmidigt att enkelt kunna slå ett öga o läsa av att alla fyra hjulens tryck är vettiga och att de inte dragit iväg upp alltför mycket
![]() _________________ ![]() |
||
När man drar igång mottagaren så verkar det ta en stund innan alla fyra hjul dykt upp på den. Men sen verkar det funka bra. Lite lattjo typ... Nöjd hursomhelst, är ju bara låta mottagaren vara påslagen hela dan när man är på banan
![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Re:
Väldigt långsamt ibland (typ 10-15min) Fast räckvidden är bra, tappade inte kontakten på Mantorps långa slinga, funkade även bra på släpkärran efter bussen. Tempen är inget att ha, stämmer inte med däck/fälg temp alls, kan kanske användas som en indikation att något är galet kanske. Trycket visade lite högre än min kalibrerade mätare, men alla fyra givare visar lika. "Hjulhattarna" är däremot lite utsatta, 2st helskrot efter närkontakt. Handenheten tycker inte om att vara fastspänd i rejsbilen, har inte öppnat den ännu, men nått är löst därinne. |
||
Körde med denna på Kinnekulle i söndags, funkade väldigt bra.
Intressant att se att värdena när man körda av banan var annorlunda än när man väl parkerat i nedre depån (där de andra mätte) så fördel ger det ju absolut. Inte märk av nån lång fördröjning alls. Har funkgerat perfekt hela helgen. Tackar dude! |
||
Så,, nu har även jag fått och hämtat ut paketet. Jaha!! tänkte jag, minvanliga otur när instrumentet inte hittade hf hjul. Men det visade sig efter lite meck att det bara var lite glapp i batterikorgen i den givaren. Snabb uppdatering av värdena. Riktigt bra!
Ett tips till de som upplever "seg" uppdatering, -Byt ventilkäglan. _________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||
Tips för att snabbt få kontakt mellan sändarna och mottagaren:
- Sätt på mottagaren - Skruva av och sen på sändarna på ventilerna För det verkar som ändring i lufttryck gör att sändaren direkt sänder en signal till mottagaren. När däckstrycket är oförändrat verkar det ibland kunna dröja väldigt länge innan man får kontakt mellan alla fyra sändare och mottagaren. _________________ ![]() |
||
Re:
Hade med mig ditt ex till Mantorp men ingen tog kontakt med mig att ta med den så den ligger kvar här hos mig nu. Skicka mig PM om hur vi ska göra ![]() _________________ ![]() |
||
Vi hade ju diskussionen Magnus om den extra men jag var osäker, någon sa något för LÄNGE sedan men sedan har jag inte hört mer därav min osäkerhet. Hoppas det löser sig smidigt. Jag skall upp till stockholm i Januari annars
![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Var hittar man batterier? Enl vår inköpare fanns inte CR1632 (eller vad de nu heter) i huvud taget på Sonys produktlista, och de har rätt många modeller...
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Re:
Finns nog hos de flesta, typ Teknik Magasinet, Clas olsson etc... Inte såå ovanliga... |
||
_________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Ingen av ser som köpte i detta gruppköp som lagt sin åt sidan? En av mina sensorer gick i sönder och jag behöver en ny, enheten tutar på rätt bra till den fått signal från alla 4 sensorerna.
_________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 2 besök senaste veckan (44653 totalt) |