Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
SLC sprint 2006
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11   >>
1 besök senaste veckan (37719 totalt)
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 19102



Nån SLC klass har väl vunnits av en 75 3.0? Det måste ju innebära att alla är göööörsnabba?

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Fredrik - SLC skrev:
SpeedLab skrev:
Vad har egentligen hänt med Tysslinge?
Kommer inte de att vara med?
Jag vet att de hade en brand ute hos sig, men jag får verkligen hoppas att deras bil inte blev stekt samtidigt! Är det någon som vet?

MVH/ Michael Karpers

vad jag vet så ska dom köra, men dom brukar aldrig läsa websidor och skriva något här......

Frågan är vad dom ska köra med för bil. Audin är såld om jag nu inte fått mina minnesbilder om bakfoten

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411



MaZ skrev:
Nån SLC klass har väl vunnits av en 75 3.0? Det måste ju innebära att alla är göööörsnabba?


Filemon racing är det du tänker på. Tror det var 95-97 dom körde med 75:an. Bara lite mer gjort på den bilen än på min hink

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
calibra
Ystad
Här sen Jan 2004
Inlägg: 339


Trådstartare
Fredrik - SLC skrev:
Standard
1. Martin Spetz, BMW E30 325
2. Johan Samson, BMW E30 325
3. Mats Strandberg, Alfa Romeo Alfetta GTV
4. Marcus Kahnborg, BMW Polizei
5. Rikard Ahlin, BMW 02
6. Peter Alfredsson - Alfa Romeo Alfasud
7. RPM - Alfa Romeo Alfasud Sprint
8. Jens Roos - Alfa Romeo Alfetta GTV
9. Pär Hansson - Peugeot 205 GTi
10. Johan Rius - BMW 318is
11. Claes Lindblom VW Typ 1 1303
12. Stina Sjöman VW Typ 1 1302
13. Mats Nilsson VW Typ 1 1302
14. ...?... ...?..... VW Typ 1 1302

Modifierad

1. Tommy Classon v8 Challenge
2. KG.Eriksson V8 Challenge
3. Jorma Uppa V8 Challenge
4. Anders Kaarle - Porsche 944 S2
5. Stefan Jonasson- Lotus Elise Motorsport
6. Kenth Wiklund - Alfa Romeo 75 3.0

GT
1. Speedlab
2. team Calibra
3. Team AWR
7. Stefan Inerud, Chevrolet Corvette
8, Per-Erik Axehult, BMW 320 ST
8. Niclas Thorvaldsson Ferrari 360 (prel)
9. Jesper Åkesson. Escort WRC (prel)

Det är en uppskattad indelning av bilarna i dom olika klasserna som kommer prisbedömas under 2006 ....
Enskilda bilars klasstillhörighet kan ändras efter övervägande


Ser trevligt ut,men.....
Vill ha lite åsikter från Er som skall köra. Låt oss spekulera på följande att alla i Gt bestämmer sig
för att köra på r-däck och därmed platsar i Modifierat. Vad tycker Ni??
Själv har jag tänkt köra både modifierat och GT. Håll grytan kokande

_________________
Lars Malmros
Citera
Avregistrerad (7214)

Här sen Feb 2006
Inlägg: 49



hej

Kan berätta att det kommer 2st fd stcc BMW-05a , 2st DTM Mercedes evo2+ Lowliner & 1st Supertouring Ford Mondeo till start 06 slc gt400 samtliga från kända team. + ev 1st gäst förare med ex DTM Mercedes.

_________________
Avregistrerad användare
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7292



slettet

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
calibra
Ystad
Här sen Jan 2004
Inlägg: 339


Trådstartare
regler

Har kollat lite på regler och tror att det måste ges klara besked angående däck och fälgstorlekar.
Kan vi inte få ett nytt reglemente på de 3 klasser som skall finnas på SLC sprint?
Det gick ju jäkligt fort att bestämma dessa nya regler klockan fem i tolv

_________________
Lars Malmros
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550



calibra skrev:

Ser trevligt ut,men.....
Vill ha lite åsikter från Er som skall köra. Låt oss spekulera på följande att alla i Gt bestämmer sig
för att köra på r-däck och därmed platsar i Modifierat. Vad tycker Ni??
Själv har jag tänkt köra både modifierat och GT. Håll grytan kokande


om jag ska spekulera......så kommer förmodligen Modifierad och GT gå i samma heat.
Så det blir nog svårt att köra bägge.

Att alla GT-bilar skulle vilja köra på R-däck, är nog ingen risk...eller hur SpeedLab.....
Men för dom som vill....så är det ju fritt för var och en.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550



Re: regler

calibra skrev:
Har kollat lite på regler och tror att det måste ges klara besked angående däck och fälgstorlekar.
Kan vi inte få ett nytt reglemente på de 3 klasser som skall finnas på SLC sprint?


Som jag har förstått det....så åker vi på samma reglemente som förra året.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
SpeedLab
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 155



Nej, helst inte R-däck, även om det säkert skulle fungera ganska bra. Slicks är kul!

Faktum är att de slicks vi kör på, som vi själva tar in från Good Year, USA p.g.a att svenska Good Year inte vill, kostar ca 2.500kr/st tullade, momsade och klara. Bifogar länken dit. http://www.racegoodyear.com/products/racect30.html
http://www.racegoodyear.com/products/sportsradial.html
http://www.racegoodyear.com/

Vi skall ändå göra en beställning, så är det fler som vill hänga på så kan man säkert få ner priserna.

MVH/ Michael Karpers

_________________
http://www.speedlab.se
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550



SpeedLab skrev:

Vi skall ändå göra en beställning, så är det fler som vill hänga på så kan man säkert få ner priserna.

MVH/ Michael Karpers


Lite sugen är man ju....men jag betalar 1500:- /st för 265-45-16 R-däck.
Så det får nog vänta till nästa år.

Men vi kanske kan frakta era däck..???

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
calibra
Ystad
Här sen Jan 2004
Inlägg: 339


Trådstartare
ButterflyRacing skrev:
calibra skrev:

Ser trevligt ut,men.....
Vill ha lite åsikter från Er som skall köra. Låt oss spekulera på följande att alla i Gt bestämmer sig
för att köra på r-däck och därmed platsar i Modifierat. Vad tycker Ni??
Själv har jag tänkt köra både modifierat och GT. Håll grytan kokande


om jag ska spekulera......så kommer förmodligen Modifierad och GT gå i samma heat.
Så det blir nog svårt att köra bägge.

Att alla GT-bilar skulle vilja köra på R-däck, är nog ingen risk...eller hur SpeedLab.....
Men för dom som vill....så är det ju fritt för var och en.


Vadå svårt att köra två klasser?Du kan väl köra ett Gt på morgonen och ett modifierat på
eftermiddagen?
Sen kanske det är roligare om man kör i en klass där man har lite bättre chans.
Samtidigt vill jag gärna att någon talar om vad vår Calibra får ha för r-däck om vi
kör i modifierat. Vi måste ha 18 tums fälg.

_________________
Lars Malmros
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550



calibra skrev:

Samtidigt vill jag gärna att någon talar om vad vår Calibra får ha för r-däck om vi
kör i modifierat.


Ja....när man tänkt på denna frågeställning ett tag......så är det faktiskt viktigare än vad man först tror.

Jag funderade en stund.....och konstaterade att den här klassen kan bli hur stor som helst...
om vi kan lyckas att sy ihop ett enkelt Däck/vikt/volym-reglemente som täcker in allt från SuperSeven till 8-liters V8-C bilar.........så kan vi få om ett par år få startfält som är gigantiska..

Jag skapar en ny tråd.....som bara handlar om Modifierad.

EDIT: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=25988&start=0&postdays= . . . .

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
calibra
Ystad
Här sen Jan 2004
Inlägg: 339


Trådstartare
2006

Bästa racingvänner,
Jag tycker spontant att det är trevligt att vi pratar om den kommande säsongen 2006.
Tyvärr är det i " Grevens tid" då mycket för vår del är baserat på ett reglement som plötsligt
inte finns. Måste medge att i vissa stunder så har jag tänkt att nu får det vara och vi ställer
bilen i malpåse. Vi som sysslar med racing har förmodligen alla haft samma ide vid något
tillfälle. Att få fram ett reglemente där alla inblandade blir nöjda är ungefär som att få
ett Nobelpris ( fredspris). Som jag tidigare sagt så är det i slutändan " störst plånbok vinner".
Jag har frestats att köpa en DTM bil men avböjt på grund av kostnader. Snälla behåll de gamla
reglerna. Knackar det på dörren och 15 st Super touringbilar vill köra så är vi amatörer " lost".
Vi har väl lite vinnarkänsla som Kristian L Nämnde

_________________
Lars Malmros
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550



Re: 2006

calibra skrev:
Bästa racingvänner,
Jag tycker spontant att det är trevligt att vi pratar om den kommande säsongen 2006.
Tyvärr är det i " Grevens tid" då mycket för vår del är baserat på ett reglement som plötsligt
inte finns. Måste medge att i vissa stunder så har jag tänkt att nu får det vara och vi ställer
bilen i malpåse. Vi som sysslar med racing har förmodligen alla haft samma ide vid något
tillfälle. Att få fram ett reglemente där alla inblandade blir nöjda är ungefär som att få
ett Nobelpris ( fredspris). Som jag tidigare sagt så är det i slutändan " störst plånbok vinner".
Jag har frestats att köpa en DTM bil men avböjt på grund av kostnader. Snälla behåll de gamla
reglerna. Knackar det på dörren och 15 st Super touringbilar vill köra så är vi amatörer " lost".
Vi har väl lite vinnarkänsla som Kristian L Nämnde


Är det du eller jag som missuppfattat det hela ?
GT går ju som förra året......fast 400 och 800 slås ihop till en klass.
400 klassen är ändå den snabbare (oftast)

V8-C kommer att körat som förra året.....med skilnaden att att andra bilar är välkommna. Detta kommer att gå under klass Modifierad som är en R-däcksklass.
Det jag försöker lösa.....är hur man ska klassa dessa nytillkommna bilar bilar.

Jag kan inte se hur det drabbar dej.....för förra året kunde du inte köra R-däck klassen. Den fanns inte då.

EDIT: förklara gärna hur du menar...

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
calibra
Ystad
Här sen Jan 2004
Inlägg: 339


Trådstartare
Re: 2006

ButterflyRacing skrev:
calibra skrev:
Bästa racingvänner,
Jag tycker spontant att det är trevligt att vi pratar om den kommande säsongen 2006.
Tyvärr är det i " Grevens tid" då mycket för vår del är baserat på ett reglement som plötsligt
inte finns. Måste medge att i vissa stunder så har jag tänkt att nu får det vara och vi ställer
bilen i malpåse. Vi som sysslar med racing har förmodligen alla haft samma ide vid något
tillfälle. Att få fram ett reglemente där alla inblandade blir nöjda är ungefär som att få
ett Nobelpris ( fredspris). Som jag tidigare sagt så är det i slutändan " störst plånbok vinner".
Jag har frestats att köpa en DTM bil men avböjt på grund av kostnader. Snälla behåll de gamla
reglerna. Knackar det på dörren och 15 st Super touringbilar vill köra så är vi amatörer " lost".
Vi har väl lite vinnarkänsla som Kristian L Nämnde


Är det du eller jag som missuppfattat det hela ?
GT går ju som förra året......fast 400 och 800 slås ihop till en klass.
400 klassen är ändå den snabbare (oftast)

V8-C kommer att körat som förra året.....med skilnaden att att andra bilar är välkommna. Detta kommer att gå under klass Modifierad som är en R-däcksklass.
Det jag försöker lösa.....är hur man ska klassa dessa nytillkommna bilar bilar.

Jag kan inte se hur det drabbar dej.....för förra året kunde du inte köra R-däck klassen. Den fanns inte då.

EDIT: förklara gärna hur du menar...


Kortfattat så här.
En gt-klass, många bilar med cc över 4000 med eller utan turbo inte intressant för oss.
Du vet inte vad som komma skall. Många porsche dubbelturbo

_________________
Lars Malmros
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550



Re: 2006

calibra skrev:

Kortfattat så här.
En gt-klass, många bilar med cc över 4000 med eller utan turbo inte intressant för oss.
Du vet inte vad som komma skall. Många porsche dubbelturbo


Ja jag förstår dej till viss del....Men varför skrek du inte rakt ut, när det kom på tal ?
Men rycken om ursnabba bila har alltid cirkulerat på vintern....men hur många kommer till start..??

I övrigt ska inte jag lägga mej i GT-klassen. Det är ju inte min klass.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Avregistrerad (7214)

Här sen Feb 2006
Inlägg: 49



hej

Det är nog inte så många gt400 åkare som vill att gt400&800 blir en klass.
jag har talat med flera av dem som brukar åka.
Det blev väsen på SSK falkenberg 05 när sprint bilar från ssk skulle kvala med Norska super car.
pga flera omständigheter ex vikt förhållandet från supercarbilarna vid ev olycka.

_________________
Avregistrerad användare
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



jan banan skrev:
hej

Det är nog inte så många gt400 åkare som vill att gt400&800 blir en klass.
jag har talat med flera av dem som brukar åka.
Det blev väsen på SSK falkenberg 05 när sprint bilar från ssk skulle kvala med Norska super car.
pga flera omständigheter ex vikt förhållandet från supercarbilarna vid ev olycka.


En klass har det varit hos oss hela tiden..... bara prisbedömts i två olika avdelningar....

men eftersom den lilla klassen nästan alltid varit snabbast hos oss är det väl naturligast att låta det bli en prisbedömd klass.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Re: 2006

calibra skrev:
ButterflyRacing skrev:
calibra skrev:
Bästa racingvänner,
Jag tycker spontant att det är trevligt att vi pratar om den kommande säsongen 2006.
Tyvärr är det i " Grevens tid" då mycket för vår del är baserat på ett reglement som plötsligt
inte finns. Måste medge att i vissa stunder så har jag tänkt att nu får det vara och vi ställer
bilen i malpåse. Vi som sysslar med racing har förmodligen alla haft samma ide vid något
tillfälle. Att få fram ett reglemente där alla inblandade blir nöjda är ungefär som att få
ett Nobelpris ( fredspris). Som jag tidigare sagt så är det i slutändan " störst plånbok vinner".
Jag har frestats att köpa en DTM bil men avböjt på grund av kostnader. Snälla behåll de gamla
reglerna. Knackar det på dörren och 15 st Super touringbilar vill köra så är vi amatörer " lost".
Vi har väl lite vinnarkänsla som Kristian L Nämnde


Är det du eller jag som missuppfattat det hela ?
GT går ju som förra året......fast 400 och 800 slås ihop till en klass.
400 klassen är ändå den snabbare (oftast)

V8-C kommer att körat som förra året.....med skilnaden att att andra bilar är välkommna. Detta kommer att gå under klass Modifierad som är en R-däcksklass.
Det jag försöker lösa.....är hur man ska klassa dessa nytillkommna bilar bilar.

Jag kan inte se hur det drabbar dej.....för förra året kunde du inte köra R-däck klassen. Den fanns inte då.

EDIT: förklara gärna hur du menar...


Kortfattat så här.
En gt-klass, många bilar med cc över 4000 med eller utan turbo inte intressant för oss.
Du vet inte vad som komma skall. Många porsche dubbelturbo


skulle det bli många såna anmälda får vi tänka om såklart.... men hittills har dom varit mest en sällsynt fågel som bara dykt upp vid något enstaka tillfälle per år.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
calibra
Ystad
Här sen Jan 2004
Inlägg: 339


Trådstartare
Re: 2006

Fredrik - SLC skrev:
calibra skrev:
ButterflyRacing skrev:
calibra skrev:
Bästa racingvänner,
Jag tycker spontant att det är trevligt att vi pratar om den kommande säsongen 2006.
Tyvärr är det i " Grevens tid" då mycket för vår del är baserat på ett reglement som plötsligt
inte finns. Måste medge att i vissa stunder så har jag tänkt att nu får det vara och vi ställer
bilen i malpåse. Vi som sysslar med racing har förmodligen alla haft samma ide vid något
tillfälle. Att få fram ett reglemente där alla inblandade blir nöjda är ungefär som att få
ett Nobelpris ( fredspris). Som jag tidigare sagt så är det i slutändan " störst plånbok vinner".
Jag har frestats att köpa en DTM bil men avböjt på grund av kostnader. Snälla behåll de gamla
reglerna. Knackar det på dörren och 15 st Super touringbilar vill köra så är vi amatörer " lost".
Vi har väl lite vinnarkänsla som Kristian L Nämnde


Är det du eller jag som missuppfattat det hela ?
GT går ju som förra året......fast 400 och 800 slås ihop till en klass.
400 klassen är ändå den snabbare (oftast)

V8-C kommer att körat som förra året.....med skilnaden att att andra bilar är välkommna. Detta kommer att gå under klass Modifierad som är en R-däcksklass.
Det jag försöker lösa.....är hur man ska klassa dessa nytillkommna bilar bilar.

Jag kan inte se hur det drabbar dej.....för förra året kunde du inte köra R-däck klassen. Den fanns inte då.

EDIT: förklara gärna hur du menar...


Kortfattat så här.
En gt-klass, många bilar med cc över 4000 med eller utan turbo inte intressant för oss.
Du vet inte vad som komma skall. Många porsche dubbelturbo


skulle det bli många såna anmälda får vi tänka om såklart.... men hittills har dom varit mest en sällsynt fågel som bara dykt upp vid något enstaka tillfälle per år.

Vi köper lite R-däck så får vi se.

_________________
Lars Malmros
Citera
Allmänt banåkaforum
SLC sprint 2006
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11   >>
1 besök senaste veckan (37719 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande