Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 2 besök senaste veckan (44653 totalt) |
Jag har testat min litegrann. Den funkar, men jag är inte riktigt lika entusiastisk som Magnus.
Tycker den uppdaterar alldeles för segt och ojämnt... I bland kan man som sagt köra 15-20 minuter (ett helt pass) innan alla fyra "sensorerna" är uppdaterade på displayen. Så jag litar inte riktigt på den. Man skulle oxå vilja ha dubbla ventiler på fälgarna så man slapp skruva av och på givarna hela tiden när man justerar trycket... ![]() |
||||
Min funkade jättebra och uppdaterade hela tiden. Kanske hindrar din alu-bil signalen?
![]() Men min gick sönder efter ett år. Funderar på att köpa en ny till i år vart hittar man? |
||||
Re:
Finns på Ebay för 70 euro, du har inte en sändare över? En av mina 4 gick i sönder.. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
Som jag skrev i en annan tråd så håller jag med till punkt å pricka, lite synd faktiskt. Iden är ju bra, _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Re:
Gav bort mina när en gav upp... |
||||
Re:
Undrar om det finns olika versioner av dem. Min uppdaterar bra. Men en bra sak att veta är att sändarna verkar sova och inte sända förrän trycket ändrar sig. Om trycket är oförändrat kan det ta väldigt lång tid innan man får signal. Men om du kör ett pass så ändras ju trycket garanterat men mottagaren måste vara påslagen hela passet förstås. Om man har mottagaren påslagen och skruvar av sändarna (tex för att pysa ut lite luft när man kommer till banan) så uppdateras mottagaren med trycket 100% omedelbart. På min iaf... Skumt med din. Jag kan köpa din som reserv ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Re:
Nä, vill ha den kvar... ![]() Ska testa att lite mer fokuserat "pysa" alla innan jag kör ett pass för att se hur de reagerar. Ibland uppdaterar 3 mesamma och t.ex. HF inte förrns passet är slut... Kan ju vara så att jag varit lat och inte kollat just HF... Måste testas... Hur upplever du batterilivslängden... sensorer resp displayenhet? |
||||
Re:
Har bytt batterier i någon av sändarna tror jag, var lite strul att hitta nån som sålde rätt batterimodell. Mottagaren också en gång men där är ju vanliga AAA. Men som sagt, viktigt att ha mottagaren påslagen. Den verkar dra jättelite även påslagen. _________________ ![]() |
||||
Re:
Samma erfarenhet... Eftersom batterierna räcker så länge funderade jag ett tag på om inte sensorerna funkar som de ska, inte "enablas" och därför inte uppdaterar... Jag trodde det var hjulets rotation som triggar igång sensorerna...(?) Har bytt alla batterierna i sensorerna och displayenheten en gång för säkerhets skull... |
||||
Re:
Om bilen är parkerad hemma och jag startar och åker iväg i vanlig trafik och slår på mottagaren så kan det ta jättelång tid innan alla fyra har sänt info. Samma sak om jag har åkt ute i trafiken ett tag och sen slår på mottagaren så kan det ta lång stund. Som sagt, tryckförändring ger signal direkt. Utan tryckförändring så verkar de sända jättesällan. _________________ ![]() |
||||
Ingen som har testat denna? Finns på amazon.com för $139 vilket känns väldigt prisvärt..
http://www.tpms-swe.se/eftermarknadsprodkter/personbil-tpms-2/ _________________ Per Harström BMWSC #913 BMW 118d -09 #SÅLD ![]() |
||||
Jag brukar slå på mottagaren innan jag monterar mina sensorer. Då hoppar de igång direkt. Jag anväder dem bara på bana och skruvar av dem mellan dess.
_________________ Magnus Svedlund BMW M3 SMG -02 BMW 318i -06 BMW 318is -93 Såld. BMW 535d -04 Såld BMW 320d -02 |
||||
just checking, detta är en ren sensor och inget man kan pysa ut luft med via fjärrkontroll va?
Hur är exaktheten? har någon testat att ansluta alla 4 sensorer till samma tryckkälla? Om den är kass kan man ju samla allas i en hög på nästa banträff testa mot känt tryck (kompressor) och sortera dem 4 och fyra så de ligger så nära varandra som möjligt och sen bara ge varje ägare en lapp med differensen på, alltså hur mycket fel de visar så man lätt kan se faktiskt tryck med snabb huvudräkning. ![]() _________________ Mvh // Niklas L |
||||
Trådlyft : Hur fungerar era TPMS så här några år senare ?
Jag har ju en Android platta i bilen som enda instrumentering. Så gärna sensorer som funkar direkt mot den via bluetooth. Så man kan logga tryck/temperatur under hela racet. Finns ju diverse grejor på dx.com etc. någon som har tips ? /B _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||
Tjena!
Jag tycker utan tvekan att FOBO Tire är det ultimata. Lätt att montera och flytta runt, DU ser både tryck och temp i appen i din mobil. All historik loggas.. Ultimat för dem som kör bana.. Här finns flera inlägg att läsa om FOBO Tire http://www.sirpierre.se/tag/fobo |
||||
Våra ligger i hyllan, i väntan på någon buss eller lastbil.
På en racebil tar det för lång tid att skruva av hattarna hör att kunna släppa ur luft vid depåbesök. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Problemet med mobil/surfplatta är att du bara kan köra en app och inte annat samtidigt
![]() Min mobil kör jag racechrono i och på surfplattan har jag massa mätare så då är dom upptagna.. Så jag har kört med TPMS TD1400A-X den har också lösa sensorer du bara skruvar på ventilen = lätt att flytta och du ser både temp o tryck och en massa varnings nivåer kan du ställa in. Den har en liten smidig färgskärm med hållare med både batteri eller direkt ström. Det enda den inte har är loggning.. Den kostade ca 1400kr när jag köpte den för 1-2år sedan. Hittade den nu på ebay: http://www.ebay.com/itm/NEW-TPMS-TD1 _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Re:
Du har ju Splitscreen på iPad iallafall., Och inte annat så jobbar appen ju i bakgrunden hela tiden. |
||||
För min del tar alla mätare upp hela skärmen på paddan och på mobilen har jag racechrono och jag vill slippa släpa med på ytterligare en mobil.
Och jag vill kunna se däcktrycket lätt medans jag kör bana och inte behöva byta app för att se detta. Men däremot till vargdags för bruks bilen så är det ju vettigt med mobil loggning. Det bästa skulle vara om racechrono kunde logga infon även från däcktrycks mätarna så du får in det i loggen till filmen för som det är nu kan det redan logga obd utgångar vilket är trevligt att få med på den färdiga filmen. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 2 besök senaste veckan (44653 totalt) |