Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Trådlösa enkla däckstrycks-system - erfarenheter ?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
2 besök senaste veckan (44653 totalt)
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag har testat min litegrann. Den funkar, men jag är inte riktigt lika entusiastisk som Magnus.
Tycker den uppdaterar alldeles för segt och ojämnt... I bland kan man som sagt köra 15-20 minuter (ett helt pass) innan alla fyra "sensorerna" är uppdaterade på displayen. Så jag litar inte riktigt på den.
Man skulle oxå vilja ha dubbla ventiler på fälgarna så man slapp skruva av och på givarna hela tiden när man justerar trycket...

Rice and shine
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010

Min funkade jättebra och uppdaterade hela tiden. Kanske hindrar din alu-bil signalen?

Men min gick sönder efter ett år. Funderar på att köpa en ny till i år vart hittar man?

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

Tobias Nyström skrev:
Min funkade jättebra och uppdaterade hela tiden. Kanske hindrar din alu-bil signalen?

Men min gick sönder efter ett år. Funderar på att köpa en ny till i år vart hittar man?

Finns på Ebay för 70 euro, du har inte en sändare över? En av mina 4 gick i sönder..

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

Re:

Lars Falk skrev:
Jag har testat min litegrann. Den funkar, men jag är inte riktigt lika entusiastisk som Magnus.
Tycker den uppdaterar alldeles för segt och ojämnt... I bland kan man som sagt köra 15-20 minuter (ett helt pass) innan alla fyra "sensorerna" är uppdaterade på displayen. Så jag litar inte riktigt på den.
Man skulle oxå vilja ha dubbla ventiler på fälgarna så man slapp skruva av och på givarna hela tiden när man justerar trycket...

Som jag skrev i en annan tråd så håller jag med till punkt å pricka, lite synd faktiskt. Iden är ju bra,

Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010

Re:

Johan Sjöström skrev:
Tobias Nyström skrev:

Finns på Ebay för 70 euro, du har inte en sändare över? En av mina 4 gick i sönder..

Gav bort mina när en gav upp...

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Lars Falk skrev:

Undrar om det finns olika versioner av dem. Min uppdaterar bra. Men en bra sak att veta är att sändarna verkar sova och inte sända förrän trycket ändrar sig. Om trycket är oförändrat kan det ta väldigt lång tid innan man får signal. Men om du kör ett pass så ändras ju trycket garanterat men mottagaren måste vara påslagen hela passet förstås.

Om man har mottagaren påslagen och skruvar av sändarna (tex för att pysa ut lite luft när man kommer till banan) så uppdateras mottagaren med trycket 100% omedelbart. På min iaf... Skumt med din.

Jag kan köpa din som reserv thumbs up

Bromma
Här sen Nov 2002

Moderator

Re:

Magnus Thomé skrev:
...Jag kan köpa din som reserv thumbs up

Nä, vill ha den kvar...

Ska testa att lite mer fokuserat "pysa" alla innan jag kör ett pass för att se hur de reagerar. Ibland uppdaterar 3 mesamma och t.ex. HF inte förrns passet är slut... Kan ju vara så att jag varit lat och inte kollat just HF... Måste testas...
Hur upplever du batterilivslängden... sensorer resp displayenhet?

Rice and shine
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Lars Falk skrev:
Magnus Thomé skrev:
...Jag kan köpa din som reserv thumbs up

Nä, vill ha den kvar...

Ska testa att lite mer fokuserat "pysa" alla innan jag kör ett pass för att se hur de reagerar. Ibland uppdaterar 3 mesamma och t.ex. HF inte förrns passet är slut... Kan ju vara så att jag varit lat och inte kollat just HF... Måste testas...
Hur upplever du batterilivslängden... sensorer resp displayenhet?

Har bytt batterier i någon av sändarna tror jag, var lite strul att hitta nån som sålde rätt batterimodell. Mottagaren också en gång men där är ju vanliga AAA. Men som sagt, viktigt att ha mottagaren påslagen. Den verkar dra jättelite även påslagen.

Bromma
Här sen Nov 2002

Moderator

Re:

Magnus Thomé skrev:
Den verkar dra jättelite även påslagen.

Samma erfarenhet... Eftersom batterierna räcker så länge funderade jag ett tag på om inte sensorerna funkar som de ska, inte "enablas" och därför inte uppdaterar... Jag trodde det var hjulets rotation som triggar igång sensorerna...(?)
Har bytt alla batterierna i sensorerna och displayenheten en gång för säkerhets skull...

Rice and shine
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Lars Falk skrev:
Magnus Thomé skrev:
Den verkar dra jättelite även påslagen.

Samma erfarenhet... Eftersom batterierna räcker så länge funderade jag ett tag på om inte sensorerna funkar som de ska, inte "enablas" och därför inte uppdaterar... Jag trodde det var hjulets rotation som triggar igång sensorerna...(?)
Har bytt alla batterierna i sensorerna och displayenheten en gång för säkerhets skull...

Om bilen är parkerad hemma och jag startar och åker iväg i vanlig trafik och slår på mottagaren så kan det ta jättelång tid innan alla fyra har sänt info. Samma sak om jag har åkt ute i trafiken ett tag och sen slår på mottagaren så kan det ta lång stund. Som sagt, tryckförändring ger signal direkt. Utan tryckförändring så verkar de sända jättesällan.

Svenljunga
Här sen Apr 2012

Ingen som har testat denna? Finns på amazon.com för $139 vilket känns väldigt prisvärt..

http://www.tpms-swe.se/eftermarknadsprodkter/personbil-tpms-2/

BMWSC #913

BMW 118d -09 #SÅLD
Citera
magnus428
Kumla
Här sen Jul 2008

Jag brukar slå på mottagaren innan jag monterar mina sensorer. Då hoppar de igång direkt. Jag anväder dem bara på bana och skruvar av dem mellan dess.

BMW M3 SMG -02
BMW 318i -06
BMW 318is -93 Såld.
BMW 535d -04 Såld
BMW 320d -02
Citera
Cobolt
Tyresö
Här sen Jul 2003

Namndispens
Namndispens

just checking, detta är en ren sensor och inget man kan pysa ut luft med via fjärrkontroll va?

Hur är exaktheten? har någon testat att ansluta alla 4 sensorer till samma tryckkälla?
Om den är kass kan man ju samla allas i en hög på nästa banträff testa mot känt tryck (kompressor) och sortera dem 4 och fyra så de ligger så nära varandra som möjligt och sen bara ge varje ägare en lapp med differensen på, alltså hur mycket fel de visar så man lätt kan se faktiskt tryck med snabb huvudräkning.

Timmernabben
Här sen Aug 2007

Jag köper gärna en udda extra eftersom det var en ilsken kona som slog sönder min ena!

Alpine 310 4cyl
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004

Trådlyft : Hur fungerar era TPMS så här några år senare ?

Jag har ju en Android platta i bilen som enda instrumentering.
Så gärna sensorer som funkar direkt mot den via bluetooth. Så man kan logga tryck/temperatur under hela racet.

Finns ju diverse grejor på dx.com etc. någon som har tips ?

/B

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
SIR_Pierre
Malmö
Här sen Mar 2004

Tjena!

Jag tycker utan tvekan att FOBO Tire är det ultimata.
Lätt att montera och flytta runt, DU ser både tryck och temp i appen i din mobil.
All historik loggas..

Ultimat för dem som kör bana..

Här finns flera inlägg att läsa om FOBO Tire

http://www.sirpierre.se/tag/fobo

Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Våra ligger i hyllan, i väntan på någon buss eller lastbil.

På en racebil tar det för lång tid att skruva av hattarna hör att kunna släppa ur luft vid depåbesök.

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007

Problemet med mobil/surfplatta är att du bara kan köra en app och inte annat samtidigt thumbs down
Min mobil kör jag racechrono i och på surfplattan har jag massa mätare så då är dom upptagna..

Så jag har kört med TPMS TD1400A-X den har också lösa sensorer du bara skruvar på ventilen = lätt att flytta och du ser både temp o tryck och en massa varnings nivåer kan du ställa in.

Den har en liten smidig färgskärm med hållare med både batteri eller direkt ström.

Det enda den inte har är loggning..

Den kostade ca 1400kr när jag köpte den för 1-2år sedan.

Hittade den nu på ebay:
http://www.ebay.com/itm/NEW-TPMS-TD1400A-X-Tyredog-Tyre-Tire-Pressure- . . . .

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

SIR_Pierre
Malmö
Här sen Mar 2004

Re:

RallyQuattro skrev:
Problemet med mobil/surfplatta är att du bara kan köra en app och inte annat samtidigt thumbs down
Min mobil kör jag racechrono i och på surfplattan har jag massa mätare så då är dom upptagna..

Så jag har kört med TPMS TD1400A-X den har också lösa sensorer du bara skruvar på ventilen = lätt att flytta och du ser både temp o tryck och en massa varnings nivåer kan du ställa in.

Den har en liten smidig färgskärm med hållare med både batteri eller direkt ström.

Det enda den inte har är loggning..

Den kostade ca 1400kr när jag köpte den för 1-2år sedan.

Hittade den nu på ebay:
http://www.ebay.com/itm/NEW-TPMS-TD1400A-X-Tyredog-Tyre-Tire-Pressure- . . . .

Du har ju Splitscreen på iPad iallafall., Och inte annat så jobbar appen ju i bakgrunden hela tiden.

Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007

För min del tar alla mätare upp hela skärmen på paddan och på mobilen har jag racechrono och jag vill slippa släpa med på ytterligare en mobil.
Och jag vill kunna se däcktrycket lätt medans jag kör bana och inte behöva byta app för att se detta.

Men däremot till vargdags för bruks bilen så är det ju vettigt med mobil loggning.

Det bästa skulle vara om racechrono kunde logga infon även från däcktrycks mätarna så du får in det i loggen till filmen för som det är nu kan det redan logga obd utgångar vilket är trevligt att få med på den färdiga filmen.

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Allmänt banåkaforum
Trådlösa enkla däckstrycks-system - erfarenheter ?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
2 besök senaste veckan (44653 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande