Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11 >> 19444 besök totalt |
![]() jag skulle vilja ha en liten sån, med trycket ca 150x10 mm men hela dekalen betydligt större, så jag kan klippa till den själv på visiret. Jag kanske är ensam om detta och viker mig då för massans önskningar. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
Westfield, intresset är nog lite lågt för något sådant men jag har själv funderat på att skapa en stor dekal som solskydd i överkan på framrutan eftersom min bil har en rätt smal framruta blir detta definitvt en specialare, men jag har funderat att ordna den på egen hand, om detta blir av hör jag av mig så kan vi slänga in ditt lilla märke i samma tryckning...
Fick en förfrågan om de långsmala dekalerna med gemen stil och skapade sådana variander också... med risk för att sätta igång en jättediskussion igen så kommer dom här: ![]() jämfört med: ![]() ![]() Frågan är om dom gemena inte är bättre... har även testat med att använda rejsa.nu-typsnittet hela vägen, men det blir lite för mycket av det goda... _________________ Mattias Meldert ![]() |
||
Nja... Jag tycker kapitaler (stava? stora bokstäver iaf) är lite mindra spretigt än alla upp- och nerstickande delar av de gemena f, b och såna... Dessutom ska det väl i varje fall vara stort S i "Sveriges" ?
![]() /M, åsiktsmaskin _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
Fast om det är hög läsbarhet ni eftersträvar så är gemener (små bokstäver) helt klart att föredra. Mycket tydligare och lättare att läsa. Men jag håller med om att versaler ser bättre ut! _________________ Henrik Andersson ![]() |
||
Ganska nära 60cm tror jag.... Men den syns antagligen bättre i verkligheten men inte på foto... Det här nedan är hur det såg ut i verkligheten innan jag photoshoppade lite på bilden ovan ![]() Dunlopmärket är ca 48 cm x 6 cm ![]() _________________ ![]() |
||
Versaler kontra gemener....
Gemener ÄR mer lättlästa. Hela konstruktionen med upp- och nedstaplar ökar läsbarheten. På bilar som går fort är detta att föredra. ![]() Men versaler känns kanske ändå bättre i detta fall. Bara man spärrar ut de lite, versaler ska alltid spärras lite och inte sitta lika tätt som gemener i löpande text. Just my two cents ![]() EDIT: Jag är också intresserad av hjälmdekal.... _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||
Det enda är att det inte bara står Rejsa.nu eftersom jag inte vill att det ska missförstås ute i trafiken. Men om texten "Sveriges största banåkasite!" eller "Det är kul när det svänger" eller "Turn in, Apex, Flat out!" också syns tydligt så är det fritt fram att göra dekaler själv ![]() ![]() Jag ska spika ny logga och fixa klistermärken och tröjor innan säsongen kommer igång! ![]() _________________ ![]() |
||
Har du möjlighet att maila mig de som är "de senaste"? _________________ ![]() |
||
|
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11 >> 19444 besök totalt |