Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 3,0 E36 Diffuser på plats
<<   1, 2
16443 besök totalt
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011

Re:

Tåning skrev:
Gabriel Wendel skrev:
Tåning skrev:
Gabriel Wendel skrev:
Mycket snyggt!!
Stod inte vi brevid varandra på Mantorp ?

Tackar jo det gjorde vi mkt impad på din bil och din körning

Tänkte det, Tack!
Har för mig vi kom ut på rakan samtidigt någon gång.. Din går rätt bra! Har du mappat den i bänk? I så fall, vad lämnar den?

ja det gjorde vi fast på mantorp hade jag 19" på och helt original inredning ja den är mappad med ett link ecu fick ut 270 på hjulen.i en bänk som inte ger några glädje hk men finns några hk till å hämta om jag varvar mer. sen skulle jag vilja testa en annan utväxling. vilken åker du?

Jag har 3,91 nu men håller på och ska byta till 3,64! Så din kurva peka fortfarande uppåt vid varvstopp? Vilken bänk har du kört i ?

M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
Tåning
Kungsbacka
Här sen Aug 2012

Trådstartare
Re:

Gabriel Wendel skrev:
Tåning skrev:
Gabriel Wendel skrev:
Tåning skrev:
Gabriel Wendel skrev:
Mycket snyggt!!
Stod inte vi brevid varandra på Mantorp ?

Tackar jo det gjorde vi mkt impad på din bil och din körning

Tänkte det, Tack!
Har för mig vi kom ut på rakan samtidigt någon gång.. Din går rätt bra! Har du mappat den i bänk? I så fall, vad lämnar den?

ja det gjorde vi fast på mantorp hade jag 19" på och helt original inredning ja den är mappad med ett link ecu fick ut 270 på hjulen.i en bänk som inte ger några glädje hk men finns några hk till å hämta om jag varvar mer. sen skulle jag vilja testa en annan utväxling. vilken åker du?

Jag har 3,91 nu men håller på och ska byta till 3,64! Så din kurva peka fortfarande uppåt vid varvstopp? Vilken bänk har du kört i ?

Okej något sånt skulle jag vilja testa dock blir det lite jobbigare när den rullar på gatan körde bilen i autogruppens dyno jet bänk

Limhamn
Här sen Feb 2011

Re:

Citat:
Okej något sånt skulle jag vilja testa dock blir det lite jobbigare när den rullar på gatan körde bilen i autogruppens dyno jet bänk

Ja.. min rullar med lite gata mest lite bilträffar då jag har släp till bandagar! i somras körde jag som längst 10-15 mil i sträck men var faktiskt inte utväxling som var jobbigast! Hade stumma motorfästen innan vilket gjorde att det rungade något djävulskt inne i bilen! Bytade sen till nya original och trivdes mycket bättre [/quote]

M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
Tåning
Kungsbacka
Här sen Aug 2012

Trådstartare
Re:

Gabriel Wendel skrev:
Citat:

Ja.. min rullar med lite gata mest lite bilträffar då jag har släp till bandagar! i somras körde jag som längst 10-15 mil i sträck men var faktiskt inte utväxling som var jobbigast! Hade stumma motorfästen innan vilket gjorde att det rungade något djävulskt inne i bilen! Bytade sen till nya original och trivdes mycket bättre
[/quote]

Okej kan bli riktigt jobbigt om man inte här släp. Å fan. Vad varvar den i ca 120? Då ska jag inte köpa hårdare motor kör du även original kuddar till växellådan ?

Sala
Här sen Nov 2007

Re:

Tåning skrev:
Gabriel Wendel skrev:
Citat:

Ja.. min rullar med lite gata mest lite bilträffar då jag har släp till bandagar! i somras körde jag som längst 10-15 mil i sträck men var faktiskt inte utväxling som var jobbigast! Hade stumma motorfästen innan vilket gjorde att det rungade något djävulskt inne i bilen! Bytade sen till nya original och trivdes mycket bättre

Okej kan bli riktigt jobbigt om man inte här släp. Å fan. Vad varvar den i ca 120? Då ska jag inte köpa hårdare motor kör du även original kuddar till växellådan ?

Vill man räkna på utväxlingar finns de en skitbra grej på autopower: https://www.autopower.se/tips/default.asp (en bit ner har du "Hjulomkretsomräkningstabeller")

Bara skriva in vad du kör med för växellåda och däck så kan man kolla vilken hastighet vilket utväxling ger, skitsmart grej! thumbs up

Kungsbacka
Här sen Aug 2012

Trådstartare
Re:

[quote="Newberg"]
Tåning skrev:
Gabriel Wendel skrev:
Citat:

Vill man räkna på utväxlingar finns de en skitbra grej på autopower: https://www.autopower.se/tips/default.asp (en bit ner har du "Hjulomkretsomräkningstabeller")

Bara skriva in vad du kör med för växellåda och däck så kan man kolla vilken hastighet vilket utväxling ger, skitsmart grej! thumbs up[/
Okej tack

Kungsbacka
Här sen Aug 2012

Trådstartare
skruvburen klar. funderar på samma gula färg som bromsoken ?

Kungsbacka
Här sen Jul 2007

Gött, det blir ju en riktig räcer av denna med thumbs up En liten undran bara; ska du inte ha ett stag från hjulhuset ner mot golvet? En triangulering där styvar upp buren rejält.

Citera
Tåning
Kungsbacka
Här sen Aug 2012

Trådstartare
Re:

GTIDave skrev:
Gött, det blir ju en riktig räcer av denna med thumbs up En liten undran bara; ska du inte ha ett stag från hjulhuset ner mot golvet? En triangulering där styvar upp buren rejält.

Ja det blir ju de jo jag tror det blir sånna strävor. Han som byggde buren tyckte också jag skulle ha de

Kungsbacka
Här sen Aug 2012

Trådstartare
nya stolar och fälgar

i veckan kom mina stolar recaro pole position. fick även köpt tillbaka min BBS LM

Göteborg
Här sen Okt 2004

Dem fälgarna och stolarna är det stort ha begär på

Bmw M3 E36 -96 såld
Citera
Tåning
Kungsbacka
Här sen Aug 2012

Trådstartare
Re:

DuCCe skrev:
Dem fälgarna och stolarna är det stort ha begär på

Ja dem är jag riktigt nöjd med dock är fälgarna fake

Kungsbacka
Här sen Aug 2012

Trådstartare
lite färg på buren

Det fick bli samma gula färg på buren om bromsoken
Stort tack till lexman för hjälpen med lackningen

Kungsbacka
Här sen Jul 2007

Bra att du satte dit den extra strävan thumbs up Du får komma bort till vårt garage snart och visa upp pärlan! Beräknar att få ner min på hjul om några veckor.

Citera
Brorsson
Frillesås
Här sen Feb 2011

Grymt med gul bur och riktiga stolar.
Blir riktigt fint thumbs up

Citera
Tåning
Kungsbacka
Här sen Aug 2012

Trådstartare
ny diffuser, bromsreduseringsventil, och corner weight

har fått skruvat lite de sista
har fått hem min diffuser som kommer från ryssland, har även satt dit en reduseringsventil till bakbromsarna så jag kan minska bromsverkan bak, fick även gjort en corner weight igår,

Kungsbacka
Här sen Jul 2007

Nu är du lite snål med infon Vad fick du för vikter? Vi kör cornerweight i vårt garage imorgon.

Snyggt jobb med bilen som vanligt thumbs up

Citera
Tåning
Kungsbacka
Här sen Aug 2012

Trådstartare
Re:

GTIDave skrev:
Nu är du lite snål med infon Vad fick du för vikter? Vi kör cornerweight i vårt garage imorgon.

Snyggt jobb med bilen som vanligt thumbs up

Haha de kommer upp bild snart okej lycka till 😎

Vadstena
Här sen Nov 2007

Du har inga bilder underifrån med diffusorn är monterad? köpt på ebay?

BMW M3 3,0 E36 Diffuser på plats
<<   1, 2
16443 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande