| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 3,0 E36 Diffuser på plats
|
4 besök senaste veckan (16505 totalt) |
|
Re:
Jag har 3,91 nu men håller på och ska byta till 3,64! Så din kurva peka fortfarande uppåt vid varvstopp? Vilken bänk har du kört i ?
_________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||||||||
|
Re:
Okej något sånt skulle jag vilja testa dock blir det lite jobbigare när den rullar på gatan körde bilen i autogruppens dyno jet bänk
_________________ Jimmy Tåning |
||||||||||
|
Re:
Ja.. min rullar med lite gata mest lite bilträffar då jag har släp till bandagar! i somras körde jag som längst 10-15 mil i sträck men var faktiskt inte utväxling som var jobbigast! Hade stumma motorfästen innan vilket gjorde att det rungade något djävulskt inne i bilen! Bytade sen till nya original och trivdes mycket bättre [/quote]
_________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||||||||
|
Re:
Okej kan bli riktigt jobbigt om man inte här släp. Å fan. Vad varvar den i ca 120? Då ska jag inte köpa hårdare motor kör du även original kuddar till växellådan ?
||||||||||
|
Re:
Vill man räkna på utväxlingar finns de en skitbra grej på autopower: https://www.autopower.se/tips/defaul Bara skriva in vad du kör med för växellåda och däck så kan man kolla vilken hastighet vilket utväxling ger, skitsmart grej! _________________ Torbjörn Nyberg |
||||||||||
|
Re:
[quote="Newberg"]
Vill man räkna på utväxlingar finns de en skitbra grej på autopower: https://www.autopower.se/tips/defaul Bara skriva in vad du kör med för växellåda och däck så kan man kolla vilken hastighet vilket utväxling ger, skitsmart grej! Okej tack
||||||||||
|
Re:
Ja det blir ju de jo jag tror det blir sånna strävor. Han som byggde buren tyckte också jag skulle ha de
||||||||||
|
ny diffuser, bromsreduseringsventil, och corner weight
har fått skruvat lite de sista
har fått hem min diffuser som kommer från ryssland, har även satt dit en reduseringsventil till bakbromsarna så jag kan minska bromsverkan bak, fick även gjort en corner weight igår,
||||||||||
|
Re:
Haha de kommer upp bild snart okej lycka till 😎
||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 3,0 E36 Diffuser på plats
|
4 besök senaste veckan (16505 totalt) |