Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (31842 totalt) |
_________________ Crister Borg Alfa Romeo 155 TS -95, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773 SAAB 96 Ninja, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1744165#1744165 |
||||
Det har ståt still ett tag bu tyvärr, gokart å grejer har kommit ivägen, men nu äntligen så har jag tagit tag i detta igen och de känns kul, nya rör är beställda så det kommer bli ett nytt rörchassi till bilen, men man samma grund ide kan man säga så bilen inte tappar sin själ, jag bjuder på en liten bild iaf på hur de kan se ut, inte mkt att se men de är på gång.
Jag skulle gärna få tag i en r-sport ventil kåpa till min 16v motor av retro skäl😆 Tacksam om någon kan tipsa om en sådan via PM eller dylikt. Med vänlig hälsning, Billy ![]() _________________ Billy åkebrink |
||||
Re:
Håller med! Det är riktigt kul att du tar dig an den här bilen. Jag kommer ihåg den från när det begav sig och den var så frän. Kul att den får nytt liv. Det är många bilar från förr som borde få samma chans.... _________________ Anders Littorin, Volvo C70 Långloppan Volvo C70 V6 RWD-projekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till |
||||
Det råkar inte vara så att du fick med fler centrumbultsfälgar / fälgnav ?
Om du skulle vara intresserad av att avyttra är jag i så fall spekulant på det. Mvh // Jonas. _________________ Jonas Andersson. Kör Volvo 244 Turbo på bana. Volvo 850 som brukis. Ford Sierra på vintern. |
||||
Ser en 4-länk där... är det Watt-länk oxå? Och hur gör du för att inte 4-länken ska låsa sig och gå sönder? Ser inte ut att vara några eftergivliga leder a' la gummibussningar?
_________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||||
Förstorar man bilderna , så ser man att det är uniballs i stagen....och ett sår i mitten av axeln som håller den i sidled.
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Re:
Uniballs e ju icke så eftergivliga... och spåret.. hmm.. låter som låsning på två olika sätt. _________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||||
Re:
Då har jag nog inte förstått din fråga.. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Det kröns ju lite eftergivlighet i en 4-länk. Är det taget hänsyn till detta i konstruktionen?
_________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||||
Re:
Nä, inte om stagen är parallella och lika långa va. _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||
Re:
Jo. För så fort roll eller ensidig bump/drop inträffar blir det låsningar. Då måste 2 av stagens längd förändras. Lämpligtvis reaktionsstagen (övre). Det enda som funkar annars är lika mycket bump/drop på båda hjulen. Byt bara ut ändan i ramen mot en med gummibussning. De från reaktionsstaten på en 240 är nog ganska lagom och billiga. Kommer inte påverka köregenskaperna negativt om du har uniballs på alla andra ställen. _________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (31842 totalt) |