Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (13431 totalt) |
Re:
Kolla bildelsbasen för begat, Schmiedmann, bilia och Mechanum för nytt. Lycka till! ![]() ![]() _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||||
Re:
Tack! jag har redan beställt från JSPEC ![]() Abbe
Ja, den gula compacten kommer jag allt ihåg! Jag hittade inte din tråd, alltid skoj att kolla andra compacter! _________________ Joel Thoren |
||||||
Re:
Trodde jag också men skenet bedrar ![]() Ja, tanken har varit att byta kyl och vattenpump för säkerhets skull men det har varit roligare att lägga pengar på annat men nu fick jag ju en anledning och tur va väl det, pumpen som satt var den berömda av plast. Den såg dock ut som ny.. I veckan har iallafall stol monterats: ![]() Och kyl och ny vattenpump: ![]() Fick även hem moccaratt och nav, men navet var tyvärr för litet så det hinner jag inte få på innan helgen.. ![]() _________________ Joel Thoren |
||||||
Kinnekulle var kanon! Första gången för mig Och vädret var med oss
![]() Kul kurvig bana och detta var första körningen jag laborerade med lufttrycket för att lära mig känslan av för högt/lågt tryck. Kör fortfarande federal, när dessa är slut ska man tydligen köpa "riktiga" R-däck ![]() Det var en helt annan upplevelse med stolen och tömd bil. Bästa tiden för dagen blev 1:05.78. Vad ska man förvänta sig att ligga? https://m.youtube.com/watch?v=0DF1GJ Kunde inte låta bli att beställa bussningskit från millway ![]() ![]() Kommer även beställa strongflex till krängarna.. Bilen kräääänger dock väldigt mycket ![]() Är det H&R krängare som gäller bak? _________________ Joel Thoren |
||||||
Re:
Tack! ![]() M|cke: Hehe tur det, var lite orolig att jag skulle bli förpassad till hörnet med dumstruten ![]() Maccan: Härligt! Får se om jag kan hålla mig från att skruva på dom, hade helst velat ta det i lugn och ro till hösten så det finns tid att blästra och snygga till fram å bakvagn.. Många på forumet har ju lagt ribban hur högt som helst.. Finns ju ingen gräns på nörderiet ![]() _________________ Joel Thoren |
||||||
Uppdatering
![]() Har inte kunnat hålla fingrarna i styr.. började riva i bakvagnen för att byta bromsrör.. och sedan va det igång ![]() Bakvagn och ok har varit inne på blästring. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() På torsdag ska jag få hjälp att förstärka bakvagnen något och montera millways lilla kit för att göra den justerbar. Har även beställt nytt chassi från K-sport som ska på bilen i veckan för att hinna göra hjulinställning och CW innan den 1-2juli. Då bär det av till kinnekulle på NTA trackday. Det ska bli riktigt kul att få köra på kullen igen med en ny setup ![]() I framvagnen blir det nya Mayle länkarmar med millway exentriska bussningar, strongflex till krängaren, 3,2 topplageingar och nya K-stag som monterad direkt på K-sport dämparna. ![]() ![]() Någon som kan tipsa mig vart man köper plastrutor av typ lexan? ![]() _________________ Joel Thoren |
||||||
_________________ Johan Högström |
||||||
Re:
Krullibull: tack för länken ![]()
3,2 ska tydligen ge mer camber än vad man får med K-sport. ![]() Här kommer lite bilder på bakvagnen ![]() ![]() Jag fick hjälp av Matz Olli som hade en fixtur att sätta bakvagnen i. Efter svetsjobbet var klar ställde vi in camber och toe så nu är det bara att skruva upp bakvagnen på bilen igen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nu ska K-sport kittet komma i veckan sedan ska bilen ihop inför kinnekulle nästa helg ![]() _________________ Joel Thoren |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (13431 totalt) |