Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Seat Leon 2.0 tfsi -06
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (8004 totalt)
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005

Ähh bara att gå på hårt direkt...blir billigast i slutändan,kommer ändå att spåra hårt

Golf sportscombi
Vw Arteon sb
RS4 4.2 raggarbil...såld
Citera
1225 Eriksson

Här sen Apr 2003

Trådstartare
Haha

Sitter och ska beställa olja till bilen, känns som ett stort ångest beslut bara det haha....Fuchs esterbaserade som ska vara jäkligt bra eller gå på Shell helix till nästan halva priset..

Här sen Apr 2003

Trådstartare
.....

stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005

Jag kör castrol edge till min,1500 spänn för 20 liter om man tar de från ebay

Golf sportscombi
Vw Arteon sb
RS4 4.2 raggarbil...såld
Citera
meantek
Flen
Här sen Mar 2013

5+1 liter Fuchs för £49.99 ex frakt: http://www.opieoils.co.uk/p-68897-fuchs-titan-race-pro-s-5w-40-ester-f . . . .

Sen köper man lite övriga servicedelar när man ändå är i farten, så stör inte fraktkostnaden så mycket. Och glöm inte att kolla listan av klubbar man kan vara medlem i i kassan och använd en av namnen som rabattkod. AUDIOC gav 10% rabatt senast jag beställde, är iofs ett tag sedan.

Mapodo/Oeldepot24 erbjuder förstås Castrol Edge lite billigare, och Shell Helix finns alltid billigt. Finns gott om andra alternativ med 502 00-cert också: http://www.opieoils.co.uk/c-980-audi-50200-engine-oil.aspx

För något som ska pressas hade jag lagt knappt det dubbla på Fuchs ändå, känns dumt att snåla på 2-300:- på ett oljebyte. Speciellt när man slipper betala svenska överpriser och kan få bättre olja till samma pengar som Biltemaolja.

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
1225 Eriksson

Här sen Apr 2003

Trådstartare
Re:

Meantek skrev:
5+1 liter Fuchs för £49.99 ex frakt: http://www.opieoils.co.uk/p-68897-fuchs-titan-race-pro-s-5w-40-ester-f . . . .

Sen köper man lite övriga servicedelar när man ändå är i farten, så stör inte fraktkostnaden så mycket. Och glöm inte att kolla listan av klubbar man kan vara medlem i i kassan och använd en av namnen som rabattkod. AUDIOC gav 10% rabatt senast jag beställde, är iofs ett tag sedan.

Mapodo/Oeldepot24 erbjuder förstås Castrol Edge lite billigare, och Shell Helix finns alltid billigt. Finns gott om andra alternativ med 502 00-cert också: http://www.opieoils.co.uk/c-980-audi-50200-engine-oil.aspx

För något som ska pressas hade jag lagt knappt det dubbla på Fuchs ändå, känns dumt att snåla på 2-300:- på ett oljebyte. Speciellt när man slipper betala svenska överpriser och kan få bättre olja till samma pengar som Biltemaolja.

Nice erbjudande!!

Håller med om att det känns dumt att snåla och det var ju riktigt bra pris! Dock ser jag att de även har erbjudande på Helix, £24 för 5+1 liter är ju galet billigt!

Är ju nästan värt att köpa 6 liter av varje så har man ett oljebyte till ska kolla om inte Seat har ett erbjudande med via Cupraforumet.

1500 för 20l Castrol är ju dock jäkligt billigt det med thumbs up tyvärr inte plats att förvara ett fat av den storleken.

Lund
Här sen Jun 2004

Kör Castrol 10w60 i min funkar kanon. Men det är en ren
Banbil

Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008

Jag kör Shell helix ultra och byter efter varje tävlings helg, har funkat bra hittills

Citera
meantek
Flen
Här sen Mar 2013

Re:

1225 Eriksson skrev:
Nice erbjudande!!

Det där är standardpriser. De kör 20% på allt med jämna mellanrum.

20-litersdunkarna är inte mycket större än två femlitersdunkar bredvid varandra heller. Hade själv en 20-litersdunk Shell-olja jag köpte för 800:-, det jobbigaste är att hälla ur dem.

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
1225 Eriksson

Här sen Apr 2003

Trådstartare
Då var det beställt 5+1 liter fuchs och 5+1 liter Helix tillsammans med Gulf r800 bromsvätska samt oljefilter.

Blir att göra service efter nyår och vätskebyte framåt våren när det är dags för körningar.

Seat Leon 2.0 tfsi -06
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (8004 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande